Ovulaatiotestissa viiva joka päivä yli viikon ajan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taustalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

taustalla

Aktiivinen jäsen
19.05.2004
63 720
9
36
Aloitin tekemään ovulaatiotestejä kierron kahdeksantena päivänä ja silloin tuli tosi vaalea viiva samoin neljän seuraavan päivän ajan. Sen jälkeen tuli kahtena päivä yhtä tumma viiva kuin kontrolliviiva ja nyt eilen ja tänään tosi tumma, kontrolliviiva selvästi tummempi viiva. Onko muilla samanlaisia kokemuksia? Ilmeisesti minulla ei ole ovulaatiota ollenkaan? Hormooni tasot vain nousevat?

testi mittaa hormonitasoa, ovulaatio tapahtuu yleensä vähän sen jälkeen kun korkein hormonitaso on saavutettu. Sinulla ilmeisesti on luontaisestikin taso korkealla ja näin ollen testikin voi näyttää useampana päivänä positiivista tulosta. Kannattaisikin pupuilla joka toinen päivä sinä aikana kun plussaviivojakin esiintyy, niin onnistumistodennäköisyys paranee

Eihän sinulla mitään hormonilääkitystä ole käytössä, joka häiritsisi tulosta?

Se että tapahtuiko varsinaista ovulaatiota vai ei selviää verikokeella, joka mittaa keltarauhaspitoisuutta (tai ultran perusteella).

Onnea

Ovulaatiotestissä tulee usein viiva, oli tulos negatiivinen tai positiivinen. Positiivisen tunnistaa useissa merkeissä vasta siitä, että viiva on vähintään yhtä tumma kuin kontrolliviiva. Eli pelkkä vaalea viiva kontrolliviivan lisäksi on negatiivinen useissa testimerkeissä.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.01.2006 klo 16:15 minttu kirjoitti:
Kaikkien kohdalla(minä esim.) ei toimi testit. Näyttävät plussaa vaikkei ovuloisi. Syynä minulla pco

Olen myös alkanut epäillä että minulla olisi PCO. Oletko sinä tullut kertaakaan raskaaksi? Onko edes toivoa ilman hoitoja?

En ole kertaakaan ollut raskaana, eikä toivoa paljoakaan ole ilman hoitoja, hoidoillakin vaikeaa. Yhdet luomu kuukautiset on ollut kohta kahden vuoden aikana. Eli ei ollenkaan ovulaatiota muulloin. Onko sinua tutkittu? JOs epäilet niin kannattaa lähteä tutkimuksiin. Oman terv. keskuksen kautta erikoissairaanhoitoon tai sitten suoraan yksityiselle, mikä on paljon nopeampaa, mutta maksaa tietysti enemmän. Onko sulla epäsäännölliset kuukautiset tai muita oireita?

\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.02.2006 klo 13:41 minttu kirjoitti:
En ole kertaakaan ollut raskaana, eikä toivoa paljoakaan ole ilman hoitoja, hoidoillakin vaikeaa. Yhdet luomu kuukautiset on ollut kohta kahden vuoden aikana. Eli ei ollenkaan ovulaatiota muulloin. Onko sinua tutkittu? JOs epäilet niin kannattaa lähteä tutkimuksiin. Oman terv. keskuksen kautta erikoissairaanhoitoon tai sitten suoraan yksityiselle, mikä on paljon nopeampaa, mutta maksaa tietysti enemmän. Onko sulla epäsäännölliset kuukautiset tai muita oireita?

Kuukautiset on 24-33 kp. Sen verran on tutkittu että vatsaontelontähystyksen yhteydessä katsottiin myös että munatorvet on auki. Molemmat olivat auki. Laittoivat sinne ylös että pääsen erikoissairaanhoitoon heti kun haluan enemmän lapsettomuustutkimuksia (yritystä takana kaksi vuotta, mutta mies ei aina ole paikalla sopivaan aikaan työn vuoksi), mutta kuitenkin vielä toivon että luomuna onnistuisi.

Yhteistyössä