pääseekö koskaan eroon jännitysniskasta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "aave"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"aave"

Vieras
vaiva ollut mulla jo 10-vuotta. Mutta vasta nyt 1,5-vuotta sitten muuttui häiritsevän pahaksi. Varmaan siksi kun olen joutunut paljon kantamaan lasta, huonot imetys asennot ja aloitin työn jossa joudun istumaan hurjan paljon tietokoneen ääressä..

Välillä saattaa tietty olla pari kuukautta ettei vaivaa ollenkaan. Kun sitten taas saattaa vaivat pitkän ajan putkeen. Lääkärissä olen käynyt useamman kerran kun oireet olleet niin oudot että olen pelännyt jotain muuta vakavaa sairautta.

Särkylääkkeet ei auta koska varsinaista särkyä mulla harvemmin on. Enemmänkin lihaksissa kiristää ja puristaa ihan kun olis kireitä kuminauhoja sielä sun täällä. Lihasrelaxanteja sain joskus mutta nekään ei auttanut ja niistä tuli muita ikäviä sivuoireita. Fysioterapiassa kävin 20kertaa kun lähetteen sinne lääkäriltä sain. En kokenut että kovin paljon auttoi ja oli kelakorvauksenkin jälkeen hurjan kallista. Venyytteleminen sekä kuntosalit pahentaa vain ei sovi ollenkaan mulle. Jäsenkorjaajasta ja tavallisesta hieronnasta ollut vähän apua muttei kuitenkaan hirveän paljon joten en tiedä kannattaako niissä käymistä jatkaa...?

eikö tästä koskaan pääse eroon? kamalaa elää tämmöisenä varsinkin kun on herkkä ihminen jolla on hieman taipumusta luulosairauteenkin... Voitte varmaan vain kuvitella kuinka usein olen "vakavasti sairas".... :(

Mulla on sama vaiva (ilmeisesti) ja kuulemma monet on päässeet vaivastaan pienellä annoksella Triptyl-lääkettä. Olen vasta aloittanut viikko sitten Triptylin, joten en osaa sanoa vielä, tehoaako mulla. Mulla vaivana jatkuva huimaus, joka pahenee tosiaan venytyksillä ja muilla yleensä tähän vaivaan tehoavilla jumpilla. Kaularangassa lienee ongelmallisin alue. Magneettikuviin nyt tinkaan pääsyä, koska vajaa 10 vuotta sitten otetuissa kuvissa jotain rappeuma- ja kulumatyylistä muutosta.
Autonomista hermostoakin fysioterapeutit ja osteopaatit on tarjonneet syyksi oireisiin. Liittyy kyllä näihin kireyksiin, lähinnä rintarangan kautta.
Raskas oireisto on, me asutaan syrjäseudulla ja autolla-ajo on ihan hirveetä.

[QUOTE="aave";24022458]vaiva ollut mulla jo 10-vuotta. Mutta vasta nyt 1,5-vuotta sitten muuttui häiritsevän pahaksi. Varmaan siksi kun olen joutunut paljon kantamaan lasta, huonot imetys asennot ja aloitin työn jossa joudun istumaan hurjan paljon tietokoneen ääressä..

Välillä saattaa tietty olla pari kuukautta ettei vaivaa ollenkaan. Kun sitten taas saattaa vaivat pitkän ajan putkeen. Lääkärissä olen käynyt useamman kerran kun oireet olleet niin oudot että olen pelännyt jotain muuta vakavaa sairautta.

Särkylääkkeet ei auta koska varsinaista särkyä mulla harvemmin on. Enemmänkin lihaksissa kiristää ja puristaa ihan kun olis kireitä kuminauhoja sielä sun täällä. Lihasrelaxanteja sain joskus mutta nekään ei auttanut ja niistä tuli muita ikäviä sivuoireita. Fysioterapiassa kävin 20kertaa kun lähetteen sinne lääkäriltä sain. En kokenut että kovin paljon auttoi ja oli kelakorvauksenkin jälkeen hurjan kallista. Venyytteleminen sekä kuntosalit pahentaa vain ei sovi ollenkaan mulle. Jäsenkorjaajasta ja tavallisesta hieronnasta ollut vähän apua muttei kuitenkaan hirveän paljon joten en tiedä kannattaako niissä käymistä jatkaa...?

eikö tästä koskaan pääse eroon? kamalaa elää tämmöisenä varsinkin kun on herkkä ihminen jolla on hieman taipumusta luulosairauteenkin... Voitte varmaan vain kuvitella kuinka usein olen "vakavasti sairas".... :([/QUOTE]

Kirjoitinko minä tämän?
Olen juossut lekurissa koko kevään ja kaikkia tutkimuksia tehty.OIreet ovat todella kummallisia.HUimaa,epätodellinen olo,pääkipu on aivan outoa kipua tarkasti yhdessä kohdassa,lihakset ja nivelet kipeät,jatkuvasti kolottaa jostakin.Olen menettänyt mielenterveyteni tämän takia ja nyt luulen koko ajan potevani jotain syöpää.Aina kun yksi oire väistyy,tulee toinen.Pahin tähän mennessä olleista oireista oli elohiiret ja nytkinnät lihaksissa,näitä kesti 24h 4 viikkoa!SEn aikana menetin järkeni lopullisesti,kävin neurologilla ja lähetti pään kuvaukseen-ei selitävää siinäkään.Tehtiin myös muita tutkimuksia ja liiuta verikokeita,sydänkin tutkittiin.
Joka päivä-nytkin-mietin pahoja tauteja kun uusi oire alkaa,tällä hetkellä mulla on imusolmukesyöpä ja melanooma..tää on ihan sairasta ja kamalaa.

juu mielenterveys minullakin mennyt tämän takia. syöpiä, veritulppia ja infarkteja on tullu pelättyä. terveyskeskuksessa en enää kehtaa käydä sielä oon saanu jo "pöpin" leiman. Onneks yksityisella on otettu ihan vakavasti ja päänkin sain sielä magneettikuvattua vaikka se olikin lääkärin mielestä enimmäkseen mielenrauhan vuoksi tehty mutta lääkäri ymmärsi senkin. ja eihän sielä päässä mitään vikaa ollutkaan. nykyään ei enää kehtaa kovin herkästi mennä näytille...

Yhteistyössä