Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja harmailija:
Jos aidosti kykenee antamaan anteeksi (ja toinen aidosti sitä pyytää), niin suunnilleen kahdessa vuodessa siitä pääsee yli. Toiselta puolelta sen kokeneena voin sanoa että pettäjälläkin voi olla *todella* huono olo, se unohdetaan helposti. Itselle tuli ihan fyysisiä pahanolon- ja paniikkikohtauksia...
Itse olen nähnyt ja tiedän, että miehellä tästä kanssa tosi paha olo.. Se vaan tuntuu päässeen asiasta erilailla yli kuin minä.. Tai jos asiasta puhutaan, niin kyllä sitä se vaivaa ja katuu tosissaan sitä.. Mutta ei sillä asia kummittele jatkuvasti mielessä.. Mutta itse sitä miettii usein, että entä jos se vielä tekee niin yms.. Olen kyllä sen sanonut, että jos seuraava kerta tulee, niin siitä en selviä, enkä halua enää sitten jatkaa yhdessä..
Itse olen pettänyt miestäni ja mies saattaa ajatella minusta samalla tavalla tai että olisin päässyt siittä yli. En ole, mutta en halua miestäni siittä missään tilanteessa muistuttaakaan, en siis aloita itse puhumaan asiasta. On kausia kun mulla on todella paha olla, silloin n. kuukausi pettämiseni jälkeen itkin ja tärisin suihkussa ja menin joskus suihkuun vain sen takia että pääsen piiloon. Mulla tuli jopa yökkäys kohtauksia, kun pidin itseäni niin inhottavana ja likaisena. En mä siittä kuitenkaan miehelleni sanonut, enkä millään tavalla näyttänyt kuinka mä voin ja tosiaan itsekin sairastuin sitten tuohon paniikkihäiriiön. Miehelle sen sanoin että johtui töihin paluusta, mutta ei suinkaan siitä oikeasti johtunut.
Silloin aluksi en voinut esim. mennä edes ystävälleni, niin etten tressannut että ajatteleeko mun mies mun olevan pettämässä.
Nyt alan pitämään itseäni jo ihmisenä, aikaa tästä on 3vuotta. Tarkoitukseni ei todellakaan ollut kirjoituksellani hyväksyä pettämistä, vaan sanoa ettei pettäjä halua useinkaan itse puhua asiasta, eikä tuottaa enään pahaa oloa. Lisäksi pettäjällä voi itselläänkin olla kauheat henkiset tuskat.
Voimia teille ja toivottavasti pääsette asian yli, aikaa se vie ja hermoja! :hug: