Hae Anna.fi-sivustolta

Pähkinäallergia

Viestiketju osiossa 'Erityisruokavaliot' , käynnistäjänä Marjaanaaa, 27.12.2016.

1. Marjaanaaa Vierailija

Mulla on todettu vähän aikaa pähkinäallergia. Ja nyt sitten pitäs välttää kaikkia missä on vähänki pähkinää. Onko mitään allergisten tietopankkia tai jotakin? Tai missään mitään listaa mitä ainakin voi syödä. Esim. Suklaat ja muut. Vähän hukassa ku nyt yhtäkkiä pitääki olla super tarkkana ja lukia joka paketti mitä niissä on. Ja tosi monessa näyttää ainaki lukevan "saattaa sisältää pähkinää" Kiitos jo valmiiksi :)

2. ei nimeä Vierailija

Semmosta se on allergisen elämä; kokoajan saa olla todella tarkkana. Siksi kannattaa välttää kaikkea, missä vihjataankin allergian aiheuttajaan. Raakasuklaassa ei käsitteääkseni ole pähkinää, syö sitä. Ja niitähän voi maustaa mielensä mukaan.

Ai että mitä voi syödä, kun on pähkinäallergia? No tietysti kaikkea muuta.

Ettet nyt vaan tee kärpäsestä härkästä. Kyseessä ei kuitenkaan sinulla ole peruselintarvikeallergia eli ei pitäisi olla ongelmaa, jos lukea osaat.

3. Nuorin sisar Vierailija

Jospa kävisit Allergialiiton sivuilta katsomassa, olisiko siellä varteenotettavaa tietoa.

4. niina Vierailija

Mun miehellä on pähkinäallergia, ja se ainakin voi syödä sellaisia tuotteita, jossa on "saattaa sisältää..." Mun ymmärtääkseni nää "saattaa sisältää..." laitetaan, jos samassa tehtaassa jossain linjalla käsitellään pähkinöitä, ja myös siksi, ettei ihmiset vois haastaa tuottajaa oikeuteen. Ja mun mies on "oikeesti" pähkinäallerginen, ei siis vaan vähän yliherkkä, vaan sen ilmatiet turpoaa umpeen jos syö oikeesti pähkinää. Et kertonut, miten sulla on "todettu" ko. allergia, mutta jos se olis ärhäkämpää sorttia, niin olis varmaan "todettu" ensiapupolikäynnin yhteydessä, ja siellä varmaan olis ohjeistettu.

Suuri kesähoroskooppi 2017: Rakkaus, työ ja terveys

Tilaa Ruoka.fi-uutiskirje!

Ruoka.fi-uutiskirje tuo sähköpostiisi usimmat artikkelit, ruokablogit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri