Päiväkodit Hki/Vuosaaressa - millaisia kokemuksia?

  • Viestiketjun aloittaja Pikkutytön äiti
  • Ensimmäinen viesti
Pikkutytön äiti
Joudun menemään töihin vanhempainvapaan päätyttyä ja nyt pitäisi alkaa katselemaan päivähoitopaikkaa. Onko kenelläkään hyviä/huonoja kokemuksia Helsingin Vuosaaren päiväkodeista? Sydäntä särkee, kun tietää joutuvansa jättämään 10kk lapsen hoitoon. Vaihtoehtoa ei ole, joten jos tällä keskustelupalstalla on jollakin vinkkejä päiväkotien suhteen, olisin kiitollinen vinkeistä.
 
Pikkupojan äiti
Olin jo laittamassa vuoden ikäistä poikaani hoitoon, mutta peruin koko homman kun kävin tutustumassa muutamaan Vuosaaren päiväkotiin. Tilanne on joiltain osin aika kurja, koska yksi iso talo on kokonaan purettu ja lapset evakossa. Paikkoja on siis vähän jaossa ja aika ihmeellistä taitaa olla jos siihen taloon saa paikan mihin hakee. Kehuja olen kuullut uudesta Inkivääristä ja yksityisestä Kolibrista. Villa Familiaris on ihan pienille huono, koska on vanha talo ja paljon portaita. Porslahden päiväkoti on ergonomisesti suunniteltu. Pienten puoli ja henkilökunta oli siellä tosi jees. Itse aion tehdä lisätutustumiskierroksia kunhan meillä päiväkodin aloittaminen tulee ajankohtaiseksi. Omin silmin ja korvin sen voi aistia mikä vaikuttaa omalle lapselle parhaalta paikalta jäädä hoitoon. Kyllä itsellä pitää mun mielestä olla tunne, että luottaa. Yhdessä nimessämainitsemattomassa talossa henkilökunta oli epäystävällistä jo vastatessaan puhelimeen ja sama meno jatkui mennessämme tutustumaan. Kovin jäi ikävä maku. Semmoiseen paikkaan ei lasta haluaisi laittaa missä on huono henki ja lapset on "riesa". Tsemppiä ja onnea hyvän hoitopaikan löytämiseen ja saamiseen!!!
 
alkuperäinen kirjoittaja
Täytynee siis tehdä kierros päiväkodeissa ja pistää sormet ristiin, että saadaan edes joku hoitopaikka. Olisi kiva kuulla muidenkin kokemuksia, jos ei nyt Vuosaaresta, niin edes muualta Helsingistä.
 

Yhteistyössä