Hae Anna.fi-sivustolta

Päiväkotiin vai ei?

Viestiketju osiossa 'Kasvatus' , käynnistäjänä mietteliäsäiti, 14.10.2016.

1. mietteliäsäiti Vierailija

3v poikamme on aloittamassa päivähoidon ja miehen kanssa mietimme päivähoitovaihtoehtoja. Kannattaako päiväkoti? Mitä te ajattelette esim. lastentarhanopettajista ja hoitajista? Entä heidän toiminnastaan ja osaamisestaan? :)

2. Meri Vierailija

Tarha on hyvä että olisi muiden kanssa tekemisissä ja olisi kavereita mutta huono jos tarhassa kohdellaan huonosti. Mua kohteli hoitaja huonosti tarhassa ja toiset kiusasi mua mun nimestä ja jahtasi mua, se oli traumaattista! Mua on kiusattu mun nimestä myös seiskalla ja myös edelleenkin! Itse en kohdellut muita huonosti mutta kerran tarhan pihalla kävi niin että meitä oli neljä tyttöö ja meistä kolmella oli dinot joita sai Rkioskilta ja se neljäs olis halunnu tulla mukaan mutta mä sanoin että ei se voi tulla mutta se johtui siitä että sillä ei ollu dinoo jos silläkin olis ollu dino sekin olis voinu tulla mukaan! Tiedä mitä se hoitajille musta väitti!

3. jorkki Vierailija

Todennäköisesti lapsesi kasvatus epäonnistuu vähemmän kun laitat hänet päiväkotiin niin kuin muutkin työssäkäynnin vanhempainvapaiden jälkeen aloittavat vanhemmat tekevät. Päiväkodissa on kasvatustaidot, jotka sinulta mitä todennäköisimmin puuttuvat. Ainut päiväkodin ongelma on vaan se, että siellä on muita lapsia, joilla saattaa olla huonommat kodit ja lapsesi saattaa ruveta heidän käytöstään matkimaan.

4. jorkki Vierailija

Kuulostaa todella hälyyttävältä, että jo päiväkoti-ikäiset kiusaavat. Et kertonut ikääsi, mutta mut tämä saa ajattelemaan, että ei tässä ole mitään tulevaisuutta, jos ihmiset lapsesta asti tuollaisiksi oppivat. Aina vaan kalskahtaa mielessä vanha sananparsi, minkä nuorena oppii sen vanhana taitaa, hui ihan tuli kylmät kalman väreet iholle.

Eipä silti, kyllä mullekin päiväkodissa osapäiväryhmässä aikoinaan ihan kiltti ja mukavanoloinen hoitaja tokaisi, että mulla on taipumusta hakeutua vaikeuksiin, ikään kuin ennusteen mulle olisi tehnyt. No, muuten olisi mennyt hyvin, mutta kun mutsi niin tyhmä, että uskoi sen ja aloitti elinikäisen piinan, että esim. '''''''''' paha lapsi, kun ei edes ukkiansa sure kun se kuoli. Hautajaisista toisiin mutsi mua alle kouluikäisenä ja alakouluikäisenä marssitti, mutta se ei onnistunut tekemään musta vakavamielistä lasta, ei vaikka faija oli täysi rasisti ja punaniska aatteiltaan.

Se mitä haluan sanoa on, vanhemmat elkää viekö lapsianne liikaa hautajaisiin.

5. jorkki Vierailija

Vieras. Ota au pairi ulkomailta. Kallis se on näin suomalaisittain ajateltuna, mutta voi olla hauskaa vaihtelua. Joku hällä väliä liimavittu, johon miehesi sitten tykästyy ja alkaa päiväunia nukkumaan ja haaveilemaan ja koko homma johtaa siihen, että huoripukki sutkasee vehkeellä au pairia ja sinä saat vastineeksi kaikki taudit maan ja taivaan väliltä. Jos miehesi on mukavaa sorttia, silloin se kertoo sulle haaveistaan ja pyytää sua mukaan.

Halukas keittiöpiika eli au pairi. Jos olette kolmen kimppaan mieltyneitä, ehkä sunkin riittävän halukas au pairi antaa osallistua. Ja mitä väliä, jos ei antaisikaan, kyllä se sen jälkeen suostuu kun tykästyy kaikkeen saamaansa.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri