paha haju

  • Viestiketjun aloittaja Haisulu
  • Ensimmäinen viesti
Haisulu
Apua! Mistä johtuu ihosta huokuva paha haju?Vai tuleekohan alapäästä...se ei ole mitään kalamaista hajua vaan jotain muuta outoa hajua,ikäänkuin jalkahien ja""pallihien""sekoitusta.Hygienianpuutteesta se ei voi johtua ja käytän vain puhtaita vaatteita.Vaiva on kiusallinen koska sitä esiintyy vain ollessani töissä ja se leviää muutaman metrin säteelle minusta.Työvaatteet pesen päivittäin mutta haju tunkee aina vaan uudestaan.työpäivät yhtä tuskaa koska haju alkaa lemuta n1-2h tunnin päästä,huomaan asiakkaiden ja työkevereiden kauhistuneista ilmeistä ja niiskutuksesta vaivan palanneen.Todella outoa.Lääkärissä olen käynyt kahdesti eikä kumpikaan haistanut mitään outoa minussa.Tämä vaivaa jo päivittäistä elämääni koska kuvittelen haisevani jatkuvasti.Häpeän itseäni ja elämänhalu kateissa.Mikä neuvoksi??Saipput,dödöt ja hajuvedet eivät lemua peitä.
 
No
Ellei lääkäri hajua tunne, luulen, että kuvittelet kuitenkin. Tai sitten olet joutunut työpaikkakiusaamisen kohteeksi ja kvuittelet sen vuoksi. Seuraavan kerran, kun epäilet työtovereidesi ilmeitä hajusta johtuvaksi, marssi vaikka päivystävälleä lääkäriille ja kuule, mitä hän sanoo.

Minulla on sukulainen, joka luuli samalla tavoin. Hän oli masentunut ja hoitamattomana masennus ajoi itsemurhayritykseen.
 
Haisulu
ei kun tää on ihan todellista hajua,haistoin sen tänään itsekkin ja aivan kamalaa,pahinta on kun en todellakaan tiedä mist' tämä johtuu.Kävin juuri työpaikkalääkärillä,odotushuoneessa porukka hiljeni ja niiskutus alkoi pian,lääkäri ei haistanu olevinaan mitään mutta piti nenästänsä kiinni kun lähdin.Sama juttu metrossa mennen tullen.Kävin taas suihkussa ennenkuin lähdin,hajustettu saippua kait pahentaa hajua.todella outoo enkä lääkäriltäkään apua saa.Pitänee vaan painella terveyskeskukseen ja ilmoittaa etten lähde ennenkuin asia selviää ja saan apua.En todellakaan ilkeä missään enää liikkua saatika töihin mennä.
 
No
Jos oikeasti on todellista, niin jätä ensin kaikki hajustetut tuotteet pois ja käytä Lactacyd- tms. ihon happamuustasapainon säilyttävää pesunestettä, perusvoiteita jne. Vaihda vuodevaatteet ja pyyhkeet usen älkä käytä niihinkään voimakkaita pesuaineita.
 
Sheela
Minkälainen ruokavaliosi on? Meillä syötiin minilättaa ja mieheni iho rupesi haiseen kamalalle,, se margariini erittyi jotenki hien mukana ulos ja haju oli KAMALA! Lopetettiin margariinin käyttö ja haju loppui siihen :)
 
Dina
Tääl on sulle kohtalotoveri! Haju on todellinen,et ole sekaisin.isäni hajusta jaksaa muistuttaa. Onko sulla säännölliset kuukautiset? Minulla on hormonit sekaisin ja sairastan PCO:ta, eritän liikaa mieshormooneja ja luulen että haju johtuu siitä,se kun on niin miesmäinen haju? Käyppä tutkimuttamassa itsesi tän varalta.
 
jarna
Epäspesifi emätintulehdus luultavasti,joka lähtee antibioottikuurilla!Vaadi gyneltä papa-koetta,jolla tulehdus varmistuu ja sit vaan lääkkeet tauluun ja uus elämä alkaa!
 
duunari
mulla on täysin sama ongelma en todellakaan kuvittele sen huomaa joka paikassa kuin kuljen ihmisten ohi kaikkii niiskuttaa aivastaa tai hieroo silmiä todella kiusallista enkä tiedä mistä se johtuu syönkö jotenkin väärin juonko liian vähän. itseni on vaikea kuvailla hajua mutta se ei ole hien tai kalan eikä mädän haju mieleen tulee alkoholi tai tai jokin kemikaali deodorantti se ei ole koska haisen vaikka en käytä itseasiassa se saattaa vain pahentaa hajua suihkussa käyn 4x päivässä haju laimenee hieman mutta kun hikoilen vähänkin haisen taas
 
vierailija
Hei,



kommentoin vanhaa viestiketjua, koska tähän saattavat muutkin jatkossa vielä palata. Kärsin vuosia epämiellyttävästä ihon hajusta. Hajuhaitasta johtuen lopulta peseydyin aamuin illoin vahvalla Rexona sport palasaippualla ja oikein hankasin ihoa kaikkialta karhealla pesuhanskalla. Ihoni kuivui ja kärsi. Hajuongelma ei poistunut. Vaatteet alusvaatteista päälivaatteisiin piti pestä päivittäin, takit, petivaatteet jne viikoittain. Silti muutamassa tunnissa tunkkainen eltaantunut haju levisi ympäri kroppaa ja tarttui sieltä kaikkeen mahdolliseen. Koitin estää hajujen muodostumista iholla antibakteerisella kosteutuksella ja leivitin koko kropalle "dödöksi" kelpaavaa luomu kookosöljyä aina suihkun jälkeen. Ei auttanut. Sitten luin, että keho saattaa pyrkiä puhdistautumaan ihon kautta ja muistin miten ennen join paljon maitoa ja kärsin hiivatulehduskierteestä. Maidon juomisen lopettaminen päätti hiivakierteen. Lopetin maitotuotteet kokonaisuudessaan ja oma puhdas ominaistuoksuni palasi nopeasti. Mikäli kärsit ihon hajuista vaikka huolehdit hygieniastasi tunnollisesti, pohdi voisiko ruokavaliossasi olla parannettavaa. Kokeile viikko maidotonta, saatat kokea yllättävän helpotuksen!
 
vierailija
Minä olen huomannut että kaikki paistettu ruoka aiheuttaa tunkkaisen hajun koko kropassa. Selvästi paistaminen synnyttää ruoka-aineisiin yhdisteitä joille olen allerginen ja kroppa puhdistautuu niistä ihon kautta. Ikävä ongelma mutta vältän kaikkea paistettua ruokaa ja on auttanut hajuvaivaan hyvin.
 
vierailija
Kärsin epäsäännöllisesti toistuvasta pahasta hajusta ihossa koko vartalon alueella hyvästä hygieniasta huolimatta. Olen pitänyt ruokapäiväkirjaa yli vuoden ja todennut, että oireita tulee välittömästi kun altistun 'ruoan valmistushöyrylle' . Kahvinkeittimestä tulevat höyryt, uunista nousevat höyryt, pannulla paistamisesta nousevat höyryt.. Riittää kun oleilen tilassa jossa tällaista höyryä on ja kroppaan nousee epämiellyttävä tarttuva haju. Tämä on todella kiusallinen ja haastava vaiva. Onko kenelläkään kokemusta tällaisesta? Apuna en ole itse keksinyt muuta kuin liesituulettimen aktiivinen käyttö, jopa kahvit keitän flektin alla jotta pysyn oireettomana..
 

Yhteistyössä