Paha mieli

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Typerää saada paha mieli tämmöisestä, mutta näin kävi. Ystäväni sai toisen lapsen, ajattelin että hän saattaisi pyytää mua kummiksi koska läheisiä ollaan. No, ilmeisesti ei kuitenkaan tarpeeksi läheisiä, koska hän pyysikin siskoani mun sijaan. Jotenkin satuttaa, etten kelpaa hänen lastensa kummiksi. Kuitenkin lähekkäin asutaan, ja paljon nähdään. Tosin siihen saattaa tulla muutos nyt, koska ilmeisesti ei ollakaan niin hyviä ystäviä hänen puoleltaan kuin olen luullut :(

Onko sulla ennestään kummilapsia?

Mun siskolla on esim. 2 kummilasta, ja uskon että olis halunnut kaikista eniten meidän lapsen kummiks ( kun nua 2 ei ole lähisukulaisia ) ja sitten en pyytänyt kun hällä tosiaan oli jo nua kaksi. Uskon että hänkin pahoitti asiasta mielensä, mutta en sit koskaan ole ottanut asiaa hänenkaa asiasta.

On mulla, samoin on myös siskollani. Molemmilla 2.

Ihmetyttää vaan, kun he ei siskoni kanssa ole mitenkään kovin läheisiä, me sen sijaan ollaan oltu jo lapsesta asti.

Alkuperäinen kirjoittaja juu:
Onko sulla ennestään kummilapsia?

Mun siskolla on esim. 2 kummilasta, ja uskon että olis halunnut kaikista eniten meidän lapsen kummiks ( kun nua 2 ei ole lähisukulaisia ) ja sitten en pyytänyt kun hällä tosiaan oli jo nua kaksi. Uskon että hänkin pahoitti asiasta mielensä, mutta en sit koskaan ole ottanut asiaa hänenkaa asiasta.

Kaksihan on tosi vähän. En todellakaan sen takia jättäisi pyytämättä. Kummien valinnassa ei vaikuttanut pätkääkään, kuinka monta kummilasta kenelläkin oli ennestään. Jos joku olisi kokenut, ettei halua enempää, hän olisi saanut kieltäytyä. Lähipiirissäni 5-10 kummilasta ei ole ollenkaan erikoista.

Joidenkin mielestä kummien pitää olla sukua. Jos kaverisikin (tai hänen miehensä) ajattelivat näin. Eikä hänelle silloin tullut edes mieleen, että loukkaisi sinua.

Voithan sä kysyä, esim. oliko vaikea päättää kummeja. Asiasta voi kyllä varmasti puhua.

Alkuperäinen kirjoittaja muumibuumi:
Joidenkin mielestä kummien pitää olla sukua. Jos kaverisikin (tai hänen miehensä) ajattelivat näin. Eikä hänelle silloin tullut edes mieleen, että loukkaisi sinua.

Voithan sä kysyä, esim. oliko vaikea päättää kummeja. Asiasta voi kyllä varmasti puhua.

Ollaan kyllä kaikki kolme sukua.

Ehkä hän säästää sinua kolmannelle lapselle. Voihan hän ajatella, että kummius sopii paremmin elämääsi parin vuoden päästä. Tai sitten hän haluaa pitää ystävyyden ilman kummiuden rasitetta. Shän on aika tavalla rasite ainakin silloin, jos kummilapsia kertyy useita.

Voiko tässä olla kyse uskonnosta. Siis onko lapsen vanhemmille tärkeää, että kummi ihan oikeasti on uskossa ja tuon takia pitävät siskoasi parempana vaihtoehtona? Ja kuten vieras jo mainitsi, ehkä sinua säästetään kolmannen lapsen kummiksi?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ehkä hän säästää sinua kolmannelle lapselle. Voihan hän ajatella, että kummius sopii paremmin elämääsi parin vuoden päästä. Tai sitten hän haluaa pitää ystävyyden ilman kummiuden rasitetta. Shän on aika tavalla rasite ainakin silloin, jos kummilapsia kertyy useita.

Kolmatta lasta he ei kuulemma hanki. Ensimmäiselläkin on 6 kummia, johon joukkoon mä en siis mahtunut. Enkä sitten kelvannut nytkään.

Enhän mä hänelle asiasta mitään sano, toki vanhemmat saa valita kenet tahtovat. Silti olen järjettömällä tavalla pettynyt.

Alkuperäinen kirjoittaja emm:
Voiko tässä olla kyse uskonnosta. Siis onko lapsen vanhemmille tärkeää, että kummi ihan oikeasti on uskossa ja tuon takia pitävät siskoasi parempana vaihtoehtona? Ja kuten vieras jo mainitsi, ehkä sinua säästetään kolmannen lapsen kummiksi?

Ei ole sellaisesta kyse. Itse asiassa mä olen enemmän uskossa kuin siskoni, joka ei usko ollenkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja emm:

Ei ole sellaisesta kyse. Itse asiassa mä olen enemmän uskossa kuin siskoni, joka ei usko ollenkaan.

Jotkut ottaa sisaruksia ikäjärjestyksessä. Oletko iso- vai pikkusisko?

Yhteistyössä