Paha mieli :(

Darwinin leski

Aktiivinen jäsen
28.12.2005
23 971
0
36
Kerroinkin täällä joskus appivanhempieni koirasta. Se oli "kovan käden koira", appiukko kohteli sitä välillä (aina kännissä) tosi kamalasti. Vaikken tätä ollut näkemässäkään, niin mieheni on kertonut.

Koira oli sakemannin & pk.collien sekoitus. Oli usein meillä hoidossakin ja tein paljon töitä sen kanssa saaden sen jo vähän tavoillekin, kunnes se sitten alkoi ilman syytä murisemaan lapsille ohikulkiessaan. En tietenkään ottanut sitä meille enää lainkaan.

No, tämä otus sairastui johonkin silmäjuttuun, ripsensä alkoivat kasvaa niin että ne hankasivat silmää. ELL sanoi että se pitää leikata se silmä, ettei näkö mene. No leikkuttiko appiukko? Ei tietenkään.
Eräänä päivänä tämä koira otti ja karkasi. Parin päivän päästä löytöeläinkodista soitettiin, että saa tulla hakemaan, ja annettiin noottia siitä silmästä.
Appivanhempani eivät hakeneet. Sanoivat että tulevat "joku päivä", mutta eivät ikinä menneet. Kaksi viikkoa jankutin heille joka päivä, että hakekaa se koira. Tai ilmoittakaa edes että ette meinaa hakea.
Mutta ei, eivät hakeneet, eivät ilmoittaneet.
Eläinkodista soittivat appiukolle että koira on haettava, tai se annetaan uuteen kotiin / viedään piikille.

Eivät sitten koskaan hakeneet tätä koiraa. Eivätkä koskaan sanoneet että miten se juttu päättyi. Nyt laitoin sitten sähköpostia kun niin paljon kaihersi, niin tonne eläinkotiin... Otus on päässyt koirien taivaaseen, vähän liian voimakkaan ja arvaamattoman luonteensa takia :'(

Parempi niin, kuin että vanhaan kotiin olisi mennyt takaisin... Mutta jossain olisi ollut tuolle vielä hyvä koti, se ei meinaan ollut niin paha tapaus ollenkaan. Jollekin kokeneelle koiraihmiselle, kenellä ei ole lapsia... Ymmärrän ettei löytöeläinkodilla ole rahkeita alkaa etsimään sopivaa kotia / ottaa mitään vastuuta.
Surullista silti, hirmu surullista :'(

Joo, mä oon herkkis, mutta... Sapettaa. Nää on semmosia hetkiä kun tekisi mieli kuristaa koko appiukko, vastuuntunnoton idiootti |O

Alkuperäinen kirjoittaja voikiesus:
kun tiesit as.olisit puuttunut kovalla kädellä, eläinrääkkäys!
Myöhästä rutista kun p.ska housus! Koiralla on nyt varmasti paremmat olot!!

En minä voinut muuta kuin pitää sitä meillä niin paljon kuin mahdollista. Se, että soitan johonkin ja sanon että minä tiedän että se koira lentää välillä seinälle, ei paljon paina todellisessa elämässä.

Totta, varmasti sillä on nyt paremmat olot mitä vanhassa kodissaan, mutta surettaa silti :'(

Alkuperäinen kirjoittaja nibbler:
käys taluttaa se appiukko piikille tai uuteen kotiin...

Mieli tekis kyllä.
Ne on aina tehneet tota. Ottavat koiran ja KAPPAS - sen kanssa tulee ongelmia (ei tokkiinsa johdu paskasta kohtelusta), annetaan se pois tai viedään piikille. Ja kuten nyt, laitetaan joku muu huolehtimaan asiasta, ei vaivauduta itse edes viemään sitä koiraa piikille. Saati sitte että olisi käytetty vähän aikaa ja hankittu uusi, hyvä koti.

Ei tarvii olla iso vika, kun se on päässä |O

jos ottavat uuden koiran niin teet kyllä eläinrääkkäyssyytteen! ja sanot että ollut samanlaista muidenkin koirien kanssa. on se vastuutonta teiltäkin jos ette ilmotusta tee vaikka tiedättekin koiralla olevan huonot oltavat.

Alkuperäinen kirjoittaja joku:
jos ottavat uuden koiran niin teet kyllä eläinrääkkäyssyytteen! ja sanot että ollut samanlaista muidenkin koirien kanssa. on se vastuutonta teiltäkin jos ette ilmotusta tee vaikka tiedättekin koiralla olevan huonot oltavat.

Jos mainitsevat sanallakaan toisen ottamisesta, niin mä potkaisen.

En ole ollut näkemässä niitä heidän entisiä koiriaan, mutta mies on niistä jutellut.
Eli sinänsä voisi olla ihan odotettavissa että kohta halutaan taas pentu.

Se vaan ei mene niin, että minä soitan eläinsuojeluvalvojalle että appiukko kohtelee koiraansa huonosti, tai kovakouraisesti, ja että he hakisivat koiran sitten pois appiukolta... Koska jos puitteet on kunnossa niin eivät he voi mitenkään sitä näyttää toteen että koiraa on kohdeltu huonosti.

turha uhoominen potkaisemisesta sun muusta ei auta. jos tietää että eläintä kaltoin kohdellaan kuuluu tehdä ilmoitus senkin uhalla, että asia ei korjaannu. omapahan ainakin itsellä puhdas omatunto, että on edes yrittänyt auttaa eläintä

niin ja voittehan kertoa tuosta ed. koirasta että eivät sitäkään hakeneet ja jättivät oman onnensa nojaan. sen nyt moni varmasti pystyy todistamaan. noi on kyl ikäviä asioita. kaveri kun kuuluu piiriin niin kertoi kuinka olivat joutuneet tyhjentää sikalan. omistaja ruokki miten sattu, ketoissa metri paskaa ja possuja parisataa kuolleena... :(

Mulla nousi kanssa eilen karvat pystyyn, kun minun äiti rupes puhumaan koiran ottamisesta |O Maksimissaan vuoden se sitä jaksas kattoo, mitään sille ei varmaan opetettas, heitettäs vaan johonkin nurkkaan yksin. No, ukki varmaan veis lenkille, mutta pitää toivoa, ettei mummo toteuta puheitaan.

Mie varamaan oisin niin pöhkö, että ottasin sen sitten meille, vaikka se ois minkäläinen "karvamoppi" tahansa :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja hattivatti lehmilaitumella:
turha uhoominen potkaisemisesta sun muusta ei auta. jos tietää että eläintä kaltoin kohdellaan kuuluu tehdä ilmoitus senkin uhalla, että asia ei korjaannu. omapahan ainakin itsellä puhdas omatunto, että on edes yrittänyt auttaa eläintä

Ei kun kyllä mä sitten tosissaan potkaisen :xmas:

Minä olen yrittänyt sitä auttaa, minkä olen voinut. Mutta en ottaisi koskaan sellaista riskiä, että ottaisin meille koiran, minkä tiedän olevan hieman arvaamaton, ja ärisevän lapsille.
Jos eläisin yksin, tai ilman lapsia, olisin ottanut sen meille ilman muuta. On sen verran kokemusta noista otuksista, että kyllä siitä olisi vielä kansalaisen saanut, pienellä (aika suurellakin jos rehellisiä ollaan...) vaivannäöllä.

Että kyllä mun omatuntoni on ihan puhdas, minä oon tehnyt tasan sen mitä olen voinut.

Alkuperäinen kirjoittaja joku:
niin ja voittehan kertoa tuosta ed. koirasta että eivät sitäkään hakeneet ja jättivät oman onnensa nojaan. sen nyt moni varmasti pystyy todistamaan. noi on kyl ikäviä asioita. kaveri kun kuuluu piiriin niin kertoi kuinka olivat joutuneet tyhjentää sikalan. omistaja ruokki miten sattu, ketoissa metri paskaa ja possuja parisataa kuolleena... :(

Niinpä.
Juu, mä pidän kyllä kaikin keinoin huolen siitä että nuo eivät ota enää yhtäkään karvatassua itselleen.

Tota se on sitten, kun otetaan koira hetken mielijohteesta (tai paremminkin lapsen pyynnöstä...), ei opeteta sille edes alkeellisia tapoja ja sitten ihmetellään kun ei se tottele... Ja kun se ei tottele (miten voisikaan), niin selkäänsä saa.

Alkuperäinen kirjoittaja Soluttautuja:
Mulla nousi kanssa eilen karvat pystyyn, kun minun äiti rupes puhumaan koiran ottamisesta |O Maksimissaan vuoden se sitä jaksas kattoo, mitään sille ei varmaan opetettas, heitettäs vaan johonkin nurkkaan yksin. No, ukki varmaan veis lenkille, mutta pitää toivoa, ettei mummo toteuta puheitaan.

Mie varamaan oisin niin pöhkö, että ottasin sen sitten meille, vaikka se ois minkäläinen "karvamoppi" tahansa :ashamed:

Kyllä mäkin ottaisin. Jos tämäkin olisi ollut siltä osin fiksu koira, ettei olisi pitänyt pelätä lasten puolesta, niin meille se olisi tullut.

Kerroin miehelle äsken puhelimessa miten on asian laita, ja kyllä hänkin tuli tosi surulliseksi :'( Se otus oli tolle meidän isännällekin tosi rakas.

Kyllä mä vähän tätä aavistelinkin, kun noi appivanhemmat on olleet tosi vaitonaisia sen koiran suhteen, kun olen kysellyt... Vältteleviä, ja ihme muminaa että "kai se on uuteen kotiin annettu" - ja puheenaiheen vaihto samalla sekunnilla.

Noi karvakuonot on niin sydäntäni lähellä, että riipaisee kun nuori koira päästetään päiviltä sen takia että omistajansa ovat torvia |O :'(

...nyppii entistä enemmän toi appiukko nyt |O Mies kertoi sille että koira jouduttiin sitten lopettamaan. Appi sanoi että "jaa" - ja vaihtoi puheenaihetta.

Se on kyllä törkeä mies |O |O |O Jäi sille eläinkodillekin velkaa vaikka miten paljon, kun sitä silmäsairautta ruvettiin hoitamaan, ja kyllä niillä on siellä vuorokausimaksutkin, ja koira oli siellä yli 3 viikkoa.

Mulla on lähes samanlainen tilanne ollut, appivanhemmilla sakemanni, jota ei tosin hakattu, mutta pidettiin ketjun päässä pihalla yksin, syötettiin kaurapuuroa ruoaksi eikä koskaan käytetty lenkillä. Tiedän, millaista on kun pitäisi puuttua siihen eläimen kohteluun mutta kun ei vaan voi...

Onneksi tämä koiraparka kuoli hiljattain (yksin ketjun päähän pihalle). Ei tiedetä mihin, ei kai sitä nyt koiraa lääkäriin viety...

Ja metelin nostan jos meinaavat uutta hankkia!!! |O

Alkuperäinen kirjoittaja Smartass:
Mulla on lähes samanlainen tilanne ollut, appivanhemmilla sakemanni, jota ei tosin hakattu, mutta pidettiin ketjun päässä pihalla yksin, syötettiin kaurapuuroa ruoaksi eikä koskaan käytetty lenkillä. Tiedän, millaista on kun pitäisi puuttua siihen eläimen kohteluun mutta kun ei vaan voi...

Onneksi tämä koiraparka kuoli hiljattain (yksin ketjun päähän pihalle). Ei tiedetä mihin, ei kai sitä nyt koiraa lääkäriin viety...

Ja metelin nostan jos meinaavat uutta hankkia!!! |O

:'( :'(

..ihanat appivanhemmat sullakin.
Mun mielestä kertoo mielettömästi ihmisestä, ellei kykene huolehtimaan hankkimistaan eläimistä :xmas:

Yhteistyössä