Paha olla :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Cheer115-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Cheer115-

Jäsen
26.12.2011
156
0
16
Mulla on migreenin takia ihan kohta lääkäri aika. Mä olen niin loppuun palanu tämän ahdistuksen kanssa, oon niin kauan kärsiny ahdistuksesta, pahasta sellaisesta, että kaikki voimat on loppu. En jaksa eikä kiinnosta enää edes puhua. On niin paha olla ettei mitään rajaa ja tekis vain mieli kokoajan nukkua.. Pitäisiköhän vielä kerran yrittää mainita asiasta, vaikka eivät ennenkään ole tehneet asialle mitään. Oon niin itkuinenkin kokoajan.. Tunteet heittelee laidasta laitaan.

no kai se ongelma on se että jos menet päivystykseen migreenin takia niin ne hoitaa migreeniä, ei muuta. sun täytyis varata aika ahdistuksen takia. tietysti kannattaa asiasta sanoa ja pyytää vaikka jotain lääkettäkin. helposti vaan leimataan nistiksi jos päivystyksessä pyytää rauhoittavaa..

Niinhän se on että siihen migreeniin keskittyvät. En ymmärrä, en oo ikinä ollu mitään luovuttaja tyyppiä, mutta nyt mä oon niin valmis luovuttamaan ja ajattelemaan "en mä ikinä tähän pahaan oloon saa mitään apua."

[QUOTE="vieras";26043939]no kai se ongelma on se että jos menet päivystykseen migreenin takia niin ne hoitaa migreeniä, ei muuta. sun täytyis varata aika ahdistuksen takia. tietysti kannattaa asiasta sanoa ja pyytää vaikka jotain lääkettäkin. helposti vaan leimataan nistiksi jos päivystyksessä pyytää rauhoittavaa..[/QUOTE]

Totta, ja nistin alku siinä jo itse asiassa onkin; pyydetään lääkettä, ja valitetaan yhtä projisoitua vaivaa, vaikka kaiken takana on syvempi, eli se ahdistus.

Mutta hienoa kun tunnistat villakoiran ytimen. Varaa aika tk:n ajanvarauksesta; voit saada kiireellisenkin, kun vähän liioittelet oireitasi (esim. sanot että on itsetuhoisia ajatuksia). Saat varmasti lähetteen eteenpäin, ja ahdistusta päästään hoitamaan oikeasti.

Halit.

lisään vielä että mulla on klotriptyl lääkitys migreenin estoon kun migreenini ylensä alkavat univelkakierteestä, stressistä yms. tuossa on sellainen rauhoittava läke mukana, lisäksi kipukynnystä nostava vanhanaikainen masennuslääke. kannattaa ehkä kysyä jotain tuon tapaista, mikä auttais siihen ahdistukseenkin.

burana yhdistettynä esiim kofeiinitabletteihin voipi ykklä laukaista migreenikohtauksen, mutta buranaa pitää ottaa tarpeeksi kerralla, esim 1200mg niin saattaapi auttaa. mullaki vaan ongelmana se että oksentelen niin mitkään lääkkeet ei pysy sisällä. buranaa saa toki myös suppona.
mulla nuo migreenin täsmälääkkkeet, esim sumatriptaani, on kyllä aika monelta pelastanu kun ne ottaa ajoissa, niitä vaan ei sais halvausoireisessa migreenissä käyttää, en tiedä miten tuo puutuminen sitten tulkitaan, onko halvausoire vaiko ei.. toisen käden ja jalan puutumista on kyllä mullaki joskus auraoireena.

Yhteistyössä