paha ongelma siskon pojan kanssa :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja AnnaManna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

AnnaManna

Aktiivinen jäsen
26.07.2004
4 433
0
36
Kuopio
meillä on pojat 6v ja 2v, hänen poikansa on 4v. käydään usein toistemme luona kylässä ja tämä heidän poikansa terrorisoi tätä meidän pienempää lasta koko ajan.. lyö, tönii, potkii, tänään esimerkiksi tönäs kumoon ja seuraavassa hetkessä työnsi laatikon kovasti kiinni ja tämän meidän pienimmän pojan sormet oli välissä (teki tahallaan ). tämän perään vetäs liukuoven kiinni kun poika oli välissä... tässä yksi kerta kun olimme heillä kylässä tämä terroristi kaatoi pihakeinun (kahdenistuttavan ) tän pienemmän päälle. usuttaa myös meidän isomman kiusaamaan pikkuveljeään :( raivostuttaa kun ei tee edes vahingossa vaan oikein kyttää hetkeä jolloin pääsee taas tekemään jotain edellämainitun tapaista. mä alan pikkuhiljaa suoraan sanoen vihata tätä poikaa sydämeni pohjasta!!

sisko ei ole koskaan näkemässä (liekkö ei halua nähdä ) näitä tilanteita. raivostuttaa.

sisko on kuitenkin hyvin herkkä pojastaan. tarhassa oli mainittu että lapsella saattais olla ADHD tai jotain muuta. sisko suuttui ja vaati siirtoa toiseen tarhaan..

tää sisko on ainoa sisko johon olen yhteydessä (meitä on yhteensä neljä ) ja olisi kurjaa jos välit menis huonoksi (niin kävisi jos mainitsisin asiasta, kun pieni mainitseminen ei riitä ). mutta silti surettaa kovasti tän pienemmän puolesta.

Alkuperäinen kirjoittaja Napander:
Kyllä minä mainitsisin asiasta senkin uhalla että välit menisi :/

mulla on sen verran hankala tilanne että hän on oikeastaan ainoa sukulaiseni. isäni on kuollut 10 vuotta sitten eikä sieltä puolelta sukua ole ketään ketä edes tuntisin. äiti kuoli vuoden alussa. sieltäkään puolen sukua en oikein tunne ketään (aah, tää meidän suku on tosi sukurakasta ). tuntuu että tää sisko on ainoa joka mulla on jälellä.. :(

Noh, minusta sinulla on vastuu ennen kaikkea omasta lapsestasi ja hänen turvallisuudestaan. Minusta sinun pitää joko puhua siskollesi, tai huolehtia muuten siitä, ettei pieni poikasi joudu enää noihin tilanteisiin. Vaikka sitten lopettamalla tapaamiset lasten kanssa.

tosi ikävää :/ilmeisesti ainut lapsi?jotkut on vaan niin tarkkoja pienestä kullan nupusta,varsinkin jos ainut lapsi,että eivät komenna yhtään.se on niin hemmetin ärsyttävää.
vaikee sanoa mitä pitäs tehdä.kiellä poikaa kunnolla,jos sisko ei kerran ole paikalla.

Alkuperäinen kirjoittaja Kada:
Noh, minusta sinulla on vastuu ennen kaikkea omasta lapsestasi ja hänen turvallisuudestaan. Minusta sinun pitää joko puhua siskollesi, tai huolehtia muuten siitä, ettei pieni poikasi joudu enää noihin tilanteisiin. Vaikka sitten lopettamalla tapaamiset lasten kanssa.

musta tuntuu että toi viimeinen vaihtoehto on parempi..

Alkuperäinen kirjoittaja v:
tosi ikävää :/ilmeisesti ainut lapsi?jotkut on vaan niin tarkkoja pienestä kullan nupusta,varsinkin jos ainut lapsi,että eivät komenna yhtään.se on niin hemmetin ärsyttävää.
vaikee sanoa mitä pitäs tehdä.kiellä poikaa kunnolla,jos sisko ei kerran ole paikalla.

ei ole ainoa. sisko ja veli on, mutta he ovat jo 14v ja 15v (eli käytännössä ainoa kuitenkin )

niin ja komentanut olen, mutta välillä tuntuu siltä ettei poika edes ymmärrä että puhun sille vaikka otankin kiinni ja katson silmiin vielä aika läheltä..

Kyllä minäkin sanoisin asiasta..etenkin jos siskosi "jollain tasolla" (vaikkei haluaisi myöntää) tietää että pojallaan vois jotain olla vialla,adhd tms.

Tuolleenhan voi sinun lapsellesi sattua pahastikin, jos toinen oikeen kyttää tilannetta, jossa voi satuttaa :(

Oman lapsen fyysinen koskemattomuus ja turvallisuus pitäisi olla etusijalla sukulaisuus suhteisiin nähde.
Suorat sanat siskolle ja ei kontakia/tapaamisia tähän kiusaajaan.

Alkuperäinen kirjoittaja A shadieeyah:
Oman lapsen fyysinen koskemattomuus ja turvallisuus pitäisi olla etusijalla sukulaisuus suhteisiin nähde.

helppohan se on sanoa, kun ei ole samallaista tilannetta itsellä.

Alkuperäinen kirjoittaja AnnaManna:

iteppähän muuten mielipidettä kysyit

ja juu kyllä on ollut sama tilanne siskon tytön kanssa on varsin hyvinkin ollut sekä naapurin lapsen kanssa
(ja tilanne ratkaistu niin että ei kontaktia niihin kun äidille ei mahdu päähän että se oma muksu on jotain muuta kuin kiltti)

Alkuperäinen kirjoittaja AnnaManna:

iteppähän muuten mielipidettä kysyit

ja juu kyllä on ollut sama tilanne siskon tytön kanssa on varsin hyvinkin ollut sekä naapurin lapsen kanssa

ok, no sit olin väärässä :) anteeksi.. pitää mun joku ratkaisu kuitenkin miettiä, ei tää voi jatkua näin.

Mulla oli samanmoinen tilanne eraan ystavani kanssa kauan sitten. En tieda aina satuttiko poika tyttoani tahallaan, mutta ne kymmenet puremiset ja kynsimiset saivat riittaa. Lopulta sanoin ihan natisti, etta munkin lapsellani on oikeus leikkia ilman pelkoa, etta toinen lapsi repii silmat paasta, jos erehtyy vaaraan suuntaan katsomaan ( en ihan nailla sanoin sanonut.. :D )

Aluksi ystavani sanoi, etta se on sitten siina, ei han voi juosta kersojen perassa ja katsoa, ettei mitaan vahiongossakaan kay. Ma sanoin, etta oma on valintasi, se siita sitten.

Jonkin aikaa ei oltu yhteyksissa, mutta sitten ystavani soitti, ja nahtiin taas. Sanallakaan ei enaa puhuttu noista puremisjutuista jne, mutta enaa niita ei sattunut.

Saattaa olla toisille vanhemmille vaikea kohdata lapsessaan jotain negatiivista ja miettia omaa suhtautumistaan siihen, mutta siltikaan niista asioista ei voi jattaa puhumatta, jo ihan sen kiusaavan lapsen takia.

Yhteistyössä