Paha tilanne, mutta en vain kehtaa mennä sossuun

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "äää"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"äää"

Vieras
Erottiin miehen kanssa viime syksynä. Siitä asti koko elämä on mennyt alamäkeen, ja nyt kaikenlisäksi jouduin työttömäksi. Rahat alkaa loppua, mutta kun luonne ei vain anna periksi! En kehtaa mennä sossuun. Minä, koulutettu nainen, joka ennen tuli toimeen erittäin hyvin, menisin johonkin sossuun.

Tiedän, että tämä kuulostaa todella typerältä. On vain jäänyt kuva, että sossussa käy vain kouluttamattomat white trashit. :S

Vai nii, tervetuloa vaan joukkoon. Ja kuule, ei hävetä yhtään. Enempi hävettäis laittaa perhe nälkää kärsimään. On se jo aikamoista avuttomuutta olla hakematta avustuksia jotka henkiölle kuuluis.
Ei siihen pitäis sekottaa mitään ihmeen ylemmyydentunnetta. Ajatella, että minäkin oon sitten joidenkin "parempien" ihmisten mielestä ollut roskasakkia... Hmmm..

• Tykkää
Reactions: Micosa ja chef
sossussa käy ne joiden tulot ei yltä minimitoimeentuloon.. esim.useat vanhukset, yksinhuoltajat, pitkäaikaissairaat ja vaikka työtön tohtoritutkinnon suorittanut voi hakea toimeentulotukea. voithan hakea sitä tt-tukea vaikka vaan lähettämällä hakemuksen postitse jos on liian vaikeaa muuten. nolompaa olisi saada häätö tai kuolla vaikka nälkään kun hakea sitä tukea.

Olen akateeminen ja käyn sossussa esim. kesällä, jos ei löydy kesätöitä. Opintojakaan ei riitä joka kesäksi, että saisi opintotukea. Jos en saa töitä valmistuttuani, menen myös tarvittaessa sossun luukulle.

Sossussa käy asiakkaita laidasta laitaan, työttömiä, työläisiä, yksinhuoltajia, perheellisiä.. Vastuullinen aikuinen pitää omista etuuksistaan huolta ja käyttää palvelut jotka ovat käytettävissään välttääkseen häädön tai muun epämiellyttävän tilanteen.

Eikä sinun tarvitse edes mennä paikan päälle. Täytät hakemuksen ja printtaat mukaan kaikki tarvittavat liitteet, niin puolessatoista viikossa posti tuo päätöksen kotiin (käsittelyaika 7 arkipäivää).