Hae Anna.fi-sivustolta

Paha uni: hukkuminen

Viestiketju osiossa 'Unien tulkinta' , käynnistäjänä Taotao., 22.09.2019.

1. Taotao. Vierailija

Unessa olin menossa johonkin hienoon hotelliin, jonka ylimmässä kerroksessa oli kylpylä. Olin unessa matkalla ex-anopin kanssa mikä jo sinällään on melkein huono uni, mutta unessa olin aluksi iloinen hienosta hotellista ja menimme hissillä ylimpään kerrokseen. Katselin kylpylän uima-altaita ja ajattelin, että harmi, kun en ottanut uimapukua mukaan ja mietin, että sen voi varmaan vuokrata. Sitten yhtäkkiä ajattelin, että olen unohtanut jotain! Lapseni! Hän on lähtenyt omin päin kylpylään. Juoksin sinne ja kahlasin lastenaltaaseen, jossa poikani makasi veden alla siniset uimahousut jalassa. Nostin hänet hirveässä paniikissa altaan reunalle ja huusin järkyttyneenä. Tajusin, että en osaa elvyttää. Joku vanha mies sanoi, että hän elvyttää, mutta hän ei tehnyt sitä. Kaikki vaan katsoivat jostain kauempaa.

Oli aivan hirveä uni ja kun heräsin, oli paha olla. Mietin elvytyskurssille menoja ja/tai pojan uintikoulun jatkamista. Hän on 7-vuotias ja osaa jonkinverran uida, mutta ei vielä kunnolla. Oikeasti unen matalassa lastenaltaassa hän olisi selvinnyt ja on varovainen ja viisas poika, eikä lähtisi itsenäisesti uimaan ilman lupaa.

Mitä tämä uni voisi kuvata?

2. Hakuammuntaa Vierailija

Hotelli on väliaikainen vaihe ja uiminen saattaa liittyä "pinnalla pysymiseen". Voiko upea aika olla vaikka avioliittosi alkuaika? Ylimmässsä onnen kerroksessa? Oliko anoppi onnesi tiellä? Sanooko luku 7 sinulle jotain? Mitä tapahtui 7 vuotta sitten, paitsi tietenkin pojan syntymä. Arvelen unen koskevan itseäsi, jotain sinussa, jotain sanoisinko tekemistä, jonka olet unohtanut ja joka olisi ollut tärkeää itsellesi ja joka nyt on kuin kuollut. Voisi olla ihmissuhdekin. Vanha mies on usein hyvä neuvonantaja, mutta tässä hän ei ryhtynyt toimeen, joten ehkä on ok ettet "lämmittele" asiaa.

3. Taotao. Vierailija

Kiitos vastauksestasi. Kyllä siinä on varmasti perää. Ensimmäinen avioliittoni oli ”väliaikainen vaihe”. Tosin varsin pitkä, 20 vuotta. Ex-anoppi on vahva persoona ja ei varsinaisesti ollut onnen tiellä, mutta hankala lasten kasvattaja oli. Lähinnä ex-miehen siskon mielenterveysongelmia pidän osaltaan ex-anopista johtuvina. Eikä hänen sairautta nähdä sairautena siellä, vaikka sillä ex-miehen siskolla on nyt tosi vaikeaa, harhoja ym. No 7 vuotta sitten ensimmäinen avioliittoni oli jo loppumassa. Tai sitä kovasti yritettiin pelastaa. Oli pitkä terapia. Rakennettiin uusi koti ja syntyi tuo ihana poika. On paljon asioita, joita en muistakaan.
    Ihmettelin unta siksikin, kun nyt on niin hyvä tilanne. Olen uudessa hyvässä liitossa, jossa on paljon rakkautta. Lapsikin vaikuttaa onnelliselta. Se uni oli niin järkyttävä, koska se tunne oli niin todellinen. Se tunne, että oma lapsi on kuollut/kuolemassa enkä osaa auttaa, oli niin kammottava.

4. vierailija Vierailija

Olisiko niin, että pelkäät kaiken onnesi olevan vain väliaikaista. Unessasi vilisi hotellit ja vuokraaminen, jotka ovat symboleita hetkellisyydelle. Onko sinulle tapahtunut lähiaikoina jotain mikä on saanut muistot pintaan tai jollain tavalla järkyttänyt perusturvallisuuttasi.

5. Taotao. Vierailija

Ei ole viime aikoina tapahtunut minulle henkilökohtaisesti mitään pahaa. Olen onnellinen. Meillä on alle puolivuotias vauva, josta isovelikin tykkää. Nautin kotona olemisesta. Minun siskolla ja ex-miehen siskolla on vakavia ongelmia. Heistä kannan huolta. Samoin äidistäni, jolla on vakava sairaus.

6. Hakuammuntaa Vierailija

On ehkä niin, että valveminäsi ohitti jonkin näkemäsi tai kuulemasi, joka muistutti menneisyydestä, mutta alitajuntasi hoksasi yhteyden ja toi sen esille unessa. Huonoilla unilla voi olla hyvä tarkoitus. Halusi ehkä sinun huomaavan, että elämäsi on nyt hyvin?
    Mielenkiintoista, että kerrot 7 vuotta sitten avioliittosi olleen lopussa, kuolemassa, kuten unen 7 vuotias poika, ja että avioliittoa yritettiin pelastaa, unessa sanoit "elvyttää" eli sama merkitys.

7. Taotao. Vierailija

No niinpä tosiaan! Se avioliitto oli minulle tärkeä, vaikka tällä hetkellä menneisyyttä onkin. Ex-mieheni oli ensirakkauteni ja hän on kaverini vieläkin. Meillä on ihan hyvät välit nykyään, vaikka hän avioliitossa nuorempana minua petti, rakastui toiseen. Se oli niin hirveää. Yritimme elää yhdessä vielä monta vuotta sen jälkeen ja käydä pariterapiassa, mutta sitten minä olin se, joka ei enää jaksanut. Halusin rakastaa ja tulla rakastetuksi. En ole katunut sitä, että halusin erota. Elämäni on nyt kyllä hyvin.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri