Paha virusperäinen nielutulehdus, kurkku ihan tukossa, tämä on kamalaa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kipeä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kipeä

Vieras
Kävin eilen lääkärissä, kuumetta 4. päivää. Löytyi pari bakteeritulehdusta ja tämä nielutulehdus joka aiheuttaa pahimmat oireet. Nielurisat pilkulliset ja tosi turvonneet, vaikea niellä, vaikea puhua ja sattuu, tuntuu kuin kurkku olisi melkein turvonnut umpeen, kaulakin tosi kipeänä. No on siinä reilu sormen levyinen aukko sentään kurkussa, että henki kulkee vielä.. Ei ollut siis streptokokkia eli antibiootti ei auta. Koska tämä oikein alkaa paranemaan?? Tuntuu että tässä pari päivää on ollut pahinta tuo turvotus. Olo on muutenkin heikko kuumeilun takia. Tulehdusarvo 50, johtuen kai tuosta nielutulehduksesta.

sain antibioottikuurin kyllä bakteeritulehduksiin, korvaan ja keuhkoihin, mutta ne eivät aiheuta minulle ihmeempiä oireita vaan se on tuo nielu joka tekee olon niin tuskalliseksi.

telkkarissa on mainostettu jotain suihketta minkä pitäisi auttaa virusperäiseen kurkkukipuun. Apteekista saa. Vaikka en tiedä sitten auttaako turvotukseen. Auttaskohan siihen allergialääke. Onko sulla kova kuume? Itselläni oli joskus tuollainen ja silloin mulla oli kehittymässä paise kurkkuun. Että mene uudestaan jos ei ala helpottaan. Oli tosi vaikea syödä ja puhua.

kiitos. se kipu ei ole tässä pahinta vaan tosiaan se kun tuntuu että ei pysty nielemään tai puhumaan, tarkkailen kyllä tilannetta ja lähden lääkäriin jos tästä pahenee. Kuumetta on reilut 38 tässä edelleen, alkuun oli korkeimmillaan 39.7. Mut heti aamusta nostaa vieläkin kuumeen, nyt on pari yötä sentään mennyt niin että on pysynyt alle 37.2. Täytyy miettiä noita lääkkeitä jos ei pian ala helpottaa, Ventolinea sain, mutta se ei taida nieluun auttaa millään tavalla.

Itse olin sairaalassa tuon asian takia jokunen vuosi takaperin...Ja en ole kyllä kipeämpi ollut...Lisänä tähän sairauteen kuului leukalukko, tooosi paha korvatulehdus ja tärykalvon puhkeaminen! Tulehdusarvot oli yli 300!! Viikko sairaalassa vierähti rattoisasti vellejä närppien ja kaksi viikkoa saikulla kotona, kun voimat oli täysin poissa...Mutta nykyään ei paljon pienistä flunssista jaksa valittaa ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Ansis:
Itse olin sairaalassa tuon asian takia jokunen vuosi takaperin...Ja en ole kyllä kipeämpi ollut...Lisänä tähän sairauteen kuului leukalukko, tooosi paha korvatulehdus ja tärykalvon puhkeaminen! Tulehdusarvot oli yli 300!! Viikko sairaalassa vierähti rattoisasti vellejä närppien ja kaksi viikkoa saikulla kotona, kun voimat oli täysin poissa...Mutta nykyään ei paljon pienistä flunssista jaksa valittaa ;)

Voi kauheaa! Mulla ei sentäs noin paha tämä ole, ellei tämä tästä sitten vielä pahene. Kulkiko henki kuitenkin vai menikö kurkku aivan tukkoon? Mikä sulla oli sitten diagnoosina kun noin pahaksi meni?

Ei mennyt kurkku täysin tukkoon, mutta sairastuminen tapahtui viikonlopun aikana ja maanantaina jouduin jo sairaalaan! Oli siis nopasti edennyt pahaksi! Korva valui taukoamatta märkää ja suuta saanu auki edes sen vertaa, et olis saanu t-lusikan sisään...Minä sain suonen sisäisesti ab-kuurin ja lailliset kipulääkkeet sairaalassa, antibiootti jatkui myöskin kunnon kipulääkkeiden kanssa kotona!

En kyllä muista mikä oli diagnoosi...Muuta kuin näitä "lasten"sairauksia... Onneksi omat lapset eivät saaneet tautia!

Täällä kans yks potilas,aattona nousi kuume ja vieläkin on vähän.
Kurkku on niin saakelin kipeä,ei pysty nielemään kun nestettä ja tuntuu tosiaan että koko turpavärkki on kuin tulessa jne...
Huomenna oli työpäivä,mutta taidampa mennä lääkäriin jos kuumetta on vielä aamulla.

Jos kyseessä on rauhaskuume, niin kyseessä on viirusperäinen tauti, johon ei varsinaisesti mitkään lääkkeet toimi. Lämmöt vaihteli itellä ainamkin 35,5-40,0 välillä. Kurkku mielettömän kipeä ja turposi lopulta umpeen. Sairaalassa tipassa laittoivat kortisoonia jolla kurkku sitten aukesi. Kerta-annoksena 40mg kerran vuorokaudessa tablettina. Mutta jos tästä taudista on kyse niin sitä ei välttämättä kannata itse koittaa hoitaa, sillä nostaa mm. maksa-arvot (170. norm. 70) joka voi johtaa maksatulehdukseen. Tästä johtuen EI särkylääkkeeksi Panadolia tai PANACIDIA, jotka rasittavat maksaa. Kokonaan paraneminen vie 1-6 viikkoa eikä kaikilla oireet ole näin rajut, useimmilla tauti on jo lapsena matalana kuumeena.

Mutta tähän kolmenkympin ikään mennessä voin sanoa että on varmasti yksi rankimmista taudeista mikä on ollut ja vie voimat useaksi viikoksi. On tässä iso mieskin aika heikkona ollut, et tsemppiä vaan muillekkin jotka tämän kanssa kamppailevat!

Jos kyseessä on rauhaskuume, niin kyseessä on viirusperäinen tauti, johon ei varsinaisesti mitkään lääkkeet toimi. Lämmöt vaihteli itellä ainamkin 35,5-40,0 välillä. Kurkku mielettömän kipeä ja turposi lopulta umpeen. Sairaalassa tipassa laittoivat kortisoonia jolla kurkku sitten aukesi. Kerta-annoksena 40mg kerran vuorokaudessa tablettina. Mutta jos tästä taudista on kyse niin sitä ei välttämättä kannata itse koittaa hoitaa, sillä nostaa mm. maksa-arvot (170. norm. 70) joka voi johtaa maksatulehdukseen. Tästä johtuen EI särkylääkkeeksi Panadolia tai PANACODIA, jotka rasittavat maksaa. Kokonaan paraneminen vie 1-6 viikkoa eikä kaikilla oireet ole näin rajut, useimmilla tauti on jo lapsena matalana kuumeena.

Mutta tähän kolmenkympin ikään mennessä voin sanoa että on varmasti yksi rankimmista taudeista mikä on ollut ja vie voimat useaksi viikoksi. On tässä iso mieskin aika heikkona ollut, et tsemppiä vaan muillekkin jotka tämän kanssa kamppailevat!

Minulla on sama että kurkkuun sattuu hirveästi ihan kuin olisi haava siellä kun katsoin 27.12.2017 katsoin nielua oli normaali mutta tänään 28.12.2017 katsoin nielu nii se oli turvonnut

Oletko syönyt taateleita? Viime vuonna yhdestä taatelimerkistä tuli kauhea kurkkukipu. Ei ollut luomua, joten on turha valittaa. Itse joutuisi maksamaan ne jäämätutkimukset. Samoja näyttää olevan kaupoissa nytkin. Meni ohi muutamassa päivässä, mutta KIPU oli kova ja alkoi välittömästi sen ekan maistiaisen jälkeen.:sick:

Yhteistyössä