pahan hajuinen hengitys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja paha
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

paha

Vieras
Olen koko ikäni kärsinyt pahan hajuisesta hengityksestä. tosi ahistavaa. mitä keinoja on saada se haju pois? Tv:stä tuli mainos jossa mainostettiin jotain suuvettä tai mitä lienee?? onko muilla samaa ongelmaa ja millä sen pahan hajun saa pois. alkaa jo vaikeuttaa elämää tämä vaiva. :(

Se riippuu siitä, mistä se haju johtuu. Kun reiät hampaissa, ientulehdukset, huono hammashygienia, nielurisat, refluksi, huono ruokavalio tai vaikka nuo kaikki yhdessä voi tehdä siitä hengityksestä pahanhajuisen. Suuhygienisti/hammaslääkäri ja korvalääkäri on varmaan ensimmäisiä paikkoja missä tuota kannattaa selvitellä.

Alkuperäinen kirjoittaja Norsupäästäinen:
Se riippuu siitä, mistä se haju johtuu. Kun reiät hampaissa, ientulehdukset, huono hammashygienia, nielurisat, refluksi, huono ruokavalio tai vaikka nuo kaikki yhdessä voi tehdä siitä hengityksestä pahanhajuisen. Suuhygienisti/hammaslääkäri ja korvalääkäri on varmaan ensimmäisiä paikkoja missä tuota kannattaa selvitellä.

ei ole hampaissa reikiä, ei ientulehdusta, harjaan hampaat 2 kertaa päivässä hyvin. tämä ongelma on ollut minulla koko elämäni ajan. :(

Alkuperäinen kirjoittaja paha:
Alkuperäinen kirjoittaja Norsupäästäinen:

ei ole hampaissa reikiä, ei ientulehdusta, harjaan hampaat 2 kertaa päivässä hyvin. tämä ongelma on ollut minulla koko elämäni ajan. :(

Oletko sä sanonut hammaslääkärille asiasta? Jos sulla on esimerkiksi viisaudenhampaita joista se haju tulee?
Tai lääkärille, kun se voi tulla myös vaikka nielurisoista. Yleensä tuommoisista vaivoista pääsee eroon kun niiden syy ensin selvitetään.

Alkuperäinen kirjoittaja paha:
Olen koko ikäni kärsinyt pahan hajuisesta hengityksestä. tosi ahistavaa. mitä keinoja on saada se haju pois? Tv:stä tuli mainos jossa mainostettiin jotain suuvettä tai mitä lienee?? onko muilla samaa ongelmaa ja millä sen pahan hajun saa pois. alkaa jo vaikeuttaa elämää tämä vaiva. :(

onko hammaskiveä? Se aiheuttaa ainakin mulle, ja nyt hammaslääkäri suositteli mulle hammaslankaa tai hammasväliharjaa ja olen käyttänyt sitä ja nyt ei enää hengitys haise pahalle. Kokeile jos et ole vielä kokeillut.

kuten norsupäästäinen jo valisti, niin kannattaa kysellä asiasta hammaslääkäriltä tai nenä/kurkku/korvalääkäriltä ja selvittää syy.
Suuvedet ei auta kuin oireisiin ja turha niihin on rahojansa tuhlata, jos se perimmäinen syy jää selvittämättä.

Ja sekin pitää tarkistaa, että haiseeko sun hengitys oikeasti pahalta vai TUNTUUKO susta vain siltä, että se haisee? En nyt muista tuon "taudin" nimeä, mutta sellaistakin on, että itse kokee hengityksensä pahanhajuiseksi, vaikkei muut mitään haistaiskaan, se liittyi muistaakseni jotenkin nenän limakalvoihin tjsp...

Yhteistyössä