Pahat ajatukset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lucisious
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

lucisious

Vieras
Onko muita joilla samanlaisia pahoja ajatuksia? Eli olen pienen pojan äiti ja aina välillä, kun suihkuttelen poikaani tai katselen hänen menoaan ilman vaippaa, tulee yhtäkkiä kamalan paha olla kun tulee mieleen kaikki pedofiilit ja se paha mitä maailmassa lapsille tapahtuu. Ja jotenkin ajattelen: "entä jos se olisikin hän? Entä jos hän olisikin pedofiilin uhri?" Ja sitten tajuan että juuri tälläkin hetkellä jossain päin maailmaa raiskataan pientä lasta.

Ahdistavaa.

Pakostahan noita tulee mieleen välillä kun uutisia seuraa ja sitten katsoo omaa pientä viatonta touhuajaansa. Samoin kun uutisissa näytetään kuvia sodista ja muista katastrofeista, niin tajuaa että tuntemattomat lapsiuhrit ovat samalla tavalla jonkun rakkaita pienokaisia. Kun rakastaa omaa lastaan niin että kipeää tekee, ei voi olla ajattelematta, mitä kaikkea tällä on vielä edessä tässä maailmassa. Ja toivoa että edes oma selviäisi elämästään suurin piirtein ehjänä ja onnellisena.

Onko muita joilla samanlaisia pahoja ajatuksia? Eli olen pienen pojan äiti ja aina välillä, kun suihkuttelen poikaani tai katselen hänen menoaan ilman vaippaa, tulee yhtäkkiä kamalan paha olla kun tulee mieleen kaikki pedofiilit ja se paha mitä maailmassa lapsille tapahtuu. Ja jotenkin ajattelen: "entä jos se olisikin hän? Entä jos hän olisikin pedofiilin uhri?" Ja sitten tajuan että juuri tälläkin hetkellä jossain päin maailmaa raiskataan pientä lasta.

Ahdistavaa.

Aivan kuin minun ajatukseni. Sitten rauhoittelen itseäni jankuttamalla itselleni että lapseni tuossa, hänellä on kaikki hyvin, ei mitään hätää.

Mutta juu, ihan hirveä se ahdistava tunne!

On välillä tullu tollasia ajatuksia. Välillä on tullu semmosia, että joku kaappaa mun tyttäreni ja enkä nää häntä koskaan. Joskus tulee semmonenkin, että toivon todella, ettei kukaan satuttais mun tytärtäni sittenkään, kun hän on aikuinen :(.

Mulle tulee samanlaisia ajatuksia, niin oman kuin ihan vieraittenkin lasten suhteen. Joskus kun olen vienyt oman lapsen eskariin ja katsellut siellä koulun pihassa juoksevia lapsia, olen ajatellut että voi kun teille kellekään ei tapahtuisi ikinä mitään pahaa. Ahdistaa kauheasti maailman pahuus ja ihmisten julmuus.

lukekaa vähemmän lehtien kauhujuttuja ja telkku kiinni paitsi lastenohjelmien ajaksi.

Jos koko ajan katselee kuuntelee ja lukee mediaa niin saa sellaisen käsityksen että maailma on joka sekunnilla kamala ja vaaraliinen paikka. Ei se ole sen vaarallisempi kuin aiemminkaan ja todennäiköisyys että juuri sinu lapsesi joutuu jonkun kamalan kohteeksi on yhtä pieni kuin lottovoitto.

Yhteistyössä