Pähkäilyä lapsimäärästä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Mulla on yksi 2,5 v lapsi. Ja olen sitä mieltä, että enempää ei tule. Mieli ei ole muuttunut miksikään näiden parin vuoden aikana. Mies on samaa mieltä, ei myöskään halua enempää.

Pari ihmistä on jo kysynyt, että "koskas sisaruksen teette?".. Välillä itsekin mietin, pitäisikö kuitenkin muuttaa mieli ja "hankkia" toinen lapsi vain siksi, että olisi sisarus? Silloin ei se ei olisi aidosti haluttu lapsi vaan melkein pakon edessä "tehty". Ja se olisi väärin.

Ei pitäisi stressata tällä asialla, koska koen että nyt on hyvä, tämä on hyvä enkä koe että mitään puuttuisi. Ja kyllä, ehkäisy on kunnossa, hormonikierukan otin heti kun oli mahdollista.

Onko täällä muita saman asian kanssa miettiviä?

Eiköhän se ole ihan teidän oma asianne montako lasta hankitte. Ei se lapsi rikki mene, vaikka olisikin ainoa. Kunhan ette paapo ja lellittele sitä kun se on teidän sydänkäpynne. Eikä missään ole sanottu, että ikäeroa ei saisi olla kuin tietty määrä vuosia. Jos biologinen ikä antaa myöten ja siltä tuntuu, voitte hyvin tehdä toisen lapsen vaikka kymmenen vuoden päästä. Se on helpompaakin kun sitten voitte palkata sen sisaruksen lapsenvahdiksi kun haluatte käydä pilkillä.

Suomalaisten small talkia ja nyt sitten ihmetellään pitäskö toimia. Vähän sama juttu kun kysytään mitä kuuluu niin vastataan hyvää kiitos eikä todellakaan kerrota koko sairauskertomusta

Mitä kummaa, miksi kaikilla on niin kiire tehdä niitä lapsia. Minulla heräsi vauvakuume toiseen kun esikoinen oli 5 vuotias. Minusta tämä ikäero on loistava monessakin suhteessa enkä vaihtaisi pois. Se vaan, että jos vielä joskus syttyy halu kolmanteen, niin saatan olla jo vanha :D nyt siis 34 ja lapset 7 ja 1.

No juu, meidän asia kyllä. :)
Mulla on myös sisaruksia, samoin miehellä. Mut kummallakin on sama kokemus sisaruksista: oli omat leikit jokaisella, ei juurikaan yhdessä leikitty.

Mulla ja miehellä tulee kyllä ikä vastaan, tai no, mies pystyy kyllä lisääntymään vaikka viiskymppisenä. Oon nyt 30 v.
Väkisinkin sitä asiaa pohtii silloin tällöin. Katsotaan nyt, herääkö vauvakuume vielä joskus, jos herää. Serkkuja lapsella on, joiden kanssa on tekemisissä, että ei ole kokonaan ilman ikäistensä seuraa. Lähipiirissä sattuu vaan olemaan pientä painostusta. Yleensä jätän ne omaan arvoonsa.. :rolleyes: T: AP

Yhteistyössä