pahoinvoinnista useammissa raskauksissa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Taotao-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Taotao-

Jäsen
30.08.2007
86
0
6
Kyselisin teiltä, joilla on ollut raskauspahoinvointia, että ovatko kaikki raskaudet olleet samanlaisia, vai onko pahoinvointi ollut voimakkaampaa jälkimmäisissä raskauksissa? Onko vauvan sukupuoli vaikuttanut pahoinvointiin (nyt tähän uskomuspuoleen, että tytöt aiheuttaisivat enemmän yökkäilyä :) )?

Itselläni takana kaksi raskautta ja kolmas olisi kovasti toivomuksena, mutta vähän jännittää, kun ensimmäisessä sai juosta vessassa säännöllisesti aina iltaisin. Toisen kanssa pahoinvointi oli niin voimakasta, että jouduin sairaalaan tiputukseen, kun ei vesikään pysynyt sisällä. Molemmat ovat tyttöjä. Nyt jos kolmas tärppäisi, niin selviänkö hengissä?? No, ehkä niin dramaattinen ei tarvii olla, mutta kun nyt on kotona kaksi pientä, niin kuinka helppoa on yökkäillä ja viihdyttää pikkuisia :/ Vai jospa näillä ei olekaan mitään yhteyttä?
Vastauksista kiitollinen!!

Mulla oli ensimmäisessä raskaudessa aivan järkyttävä pahoinvointi, pyörtyilin ja kaatuilin. Oksensin päivät läpi ja nukahtelin ,kun silloin olin kesätöissä, työpaikan vessanlattialle... ja tätä kesti sinne 20 viikolle asti...Poika tuli.
Toista raskautta ei uskallettu yrittää ennenkuin poika oli siinä iässä ettei tarvinnut kovasti nostella ja kannella. Pelkäsin hirveästi jos taas tulee ihan hirveä olo ja en pärjää pojan kanssa. Toisin kävi, taisin oksentaa oikein kaksi kertaa koko raskauden aikana. huimauksesta ei tietoakaan
Nyt kolmatta odotellessa olo oli siltä väliltä. Oksensin tonne 18 viikolle asti, mutta huimausta ei ollut kuin hiukan. enkä kertaakaan pyörtynyt. Saa nähdä kumpa nyt tulee kun emme haluneet ultrassa tietää... poika olo on kyllä hiukan.

minulla on kaksi poikaa ja kolmatta raskautta mennään ihan alussa vasta. eka raskaudessa oksentelin ehkä kerran-kaksi päivässä, mutta pahoinvointia kesti yli puoleen väliin. toisessa raskaudessa pahoinvointi loppui "jo" joskus 16-17 viikolla, mutta oksentelinkin sit about 5 kertaa päivässä ja olo oli todella heikko. nyt on tätä kolmatta menossa jotain rv 6 ja paha olo on ihan kamala. koko ajan on sellainen olo että olisi vaikka pyörinyt liikaa ympäri ja pää on ihan sekaisin. noissa kahdessa aikaisemmassa raskaudessa oksentaminen on auttanut ja syöminen (siis nälän pitäminen pois ), mutta tässä ei näytä auttavan kumpikaan :/

Minulla vasta ensimmäinen raskaus menossa, mutta railakasta ympärivuorokautista oksentelua ja kaikenkarvaista kuvotusta piisasi ensimmäisellä kolmanneksella. Tuolloin jo mietin, miten ihmeessä selviäisin, jos olisi jo ennestään lapsi tai useampia. En todellakaan ollut lapsenhoitokunnossa.

Valaiskaa mysteeriä, oi kokeneemmat!

1-3 raskauksissa yökkäilin n. 3-4 kertaa päivässä rv 7-10, mutta oksentanut en kertaakaan!!
Poikia on kaikki kolme.

Nyt tässä neljännessä oksentelin (!!) n. 1-2 kertaa päivässä rv 8-12, jolloin loppui kokonaan. Öllötystä oli ihan 24/7, mutta oksentelut lähinnä iltaisin, myös huimausta oli, sellainen krapulainen olo.
Vielä ei varmaa tietoa sukupuolesta ole, mutta tyttöveikkauksen antoi ultrassa...johon en kyllä itse luota :kieh:
Eli JOS tämä on tyttö, niin mula pahoinvointiin on vaikuttanut ainoastaan toi sukupuolihomma, kait, ei se, että kuinka mones on, koska 1-3 meni aika samalla kaavalla...

Jahvetti 25+5

minä oksentelin ekasta noin 15-16 viikolle asti.Etova olo oli 24h/vrk ja tyttö tuli,huippausta jonkinverran, tokasta oksentelin tosi voimakkaasti n 18 viikolle ja huimaus oli voimakasta, heikotusta oli päivittäin, kahesti olin nesteytyksessä ja tuloksena oli poika =) , kolmannesta oksentelua, heikotusta, huippausta kesti about viikolle 16 ja nesteytyksessä olin kerran..niin ja tyär saatiin.Lisäksi kakkosta sekä kolmosta oottaessani kokeiltiin pahoinvointiin jotain suppoja olisko stemetil tai vastaava, ei apua.Nyt odotan neljättä ja kuvotusta on reippaanlaisesti varsinkin illasta ja rv nyt 7 ja risat ja ainoastaan yksi oksennus tähänmennessä takana =) Rankkoja aikoja oli, mutta hengissä ollaan ;)

Mulla eka raskaudesta poika, toisesta tyttö. Toisesta pahoinvointi kesti pidempään ja oli rankempaakin, ts oksentelin enemmän. Nyt pitäs olla tyttö tulossa taas ja oksentelu ainakin toisen raskauden kaltaista, kesto ehkä vielä pidempään kuin toisesta. Tosin nyt olin sitkeässä poskiontelotulehduksessa= paljon limaa kurkussa just silloin pahimpaan pahoinvointiaikaan, että se voi selittää, miksi koin pahoinvoinnin toista pahemmaksi. Toisaalta nyt olin sairaslomalla enemmän, ja lepääminen ja nukkuminen on mulla ainakin aina vähän lieventänyt pahoinvointia.

Mulla siis tytöstä pahempi olo, tosin raskaudetkin nro 2 ja 3. Et en tiä vaikuttaako sukupuoli vai järjestys.

Ekassa raskaudessa ei ollut pahoinvointia yhtään, järkky väsymys vaan, ja poika tuli.
Tokassa alkoi pahoinvointi viikolla 7, jatkui 24/7 kolmen viikon ajan. Kertaakaan en kuitenkaan oksentanut. Se oli sitten tyttö.
Nyt kolmatta kertaa raskaana, pahoinvointia viikkoa 6-9, kerran oksenskin, mutta yhtä kamalaa kun kakkosen aikana. Tosin tämä ilmeisesti poika.
Eli mulla ei pidä paikkaansa tuo sukupuolihomma, toisaalta kolmas kerta ei pahoinvoinniltaan myöskään ollut pahempi kun toka kerta.

Kiitokset kaikille vastaajille!

Vähän viisaampana pääsee jännittämään. Varmistu nyt ainakin se, että välttämättä ei tulis vieläkin vaikeampi alku oli se tyttö tai poika.
Suht rauhallisin mielin eteenpäin... Vaikka ilmeisesti mulla "taipumusta" tähän pahoinvointiin onkin oikein olan takaa ;)

Tämä on minun toinen raskaus ja ekassa oli ihan kauheet pahoinvoinnit. Odotin kaksosia ja oksentelin yötä-päivää tuonne viikolle 15 asti. Laihduin alussa todella paljon. Ja nyt odotan kolmatta tyttöä ja tässäkin raskaudessa oksentelin 15 viikolle saakka, tosin se oli himpun verran "helpompaa". Sairaslomallakin olin loppuajan töistä. Nyt on taasen ihan hyvä olo :)

Yhteistyössä