Pahoinvoinnista...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja oireilija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

oireilija

Vieras
Semmoista kyselisin että onko kenelläkään ollut valtavaa pahoinvointia jo ennen plussausta?
Olemme vasta (edelleen) haaveiluvaiheessa, ja nyt vuoden yrityksen jälkeen on eka kertaa niin etova olo ja mahaa vihloo ja "turvottaa" jo nyt vaikka on vasta kp 22/28... En ole testannut koska tuskin plussa vielä näkyisi, jos niin onnekkaasti kävisi että semmoinen nyt tulee (ovis kyllä on hyödynnetty) :)

Liekö mielikuvitus tekemässä tepposiaan ja vaan mahatauti iskemässä päälle, mutta kiinnostaisi kuulla onko kellään ollut etovaa oloa näinkin varhaisessa vaiheessa... tai onko edes mitenkään mahdollista tuntea tämmöista näin alkuvaiheessa, jos olisi raskaana :) Kiitos!

Onhan se varmasti mahdollista. Itsellä alkoi rintojen turvotus ja "raskausolo" pitkästi ennen plussaa molempien tyttöjeni kohdalla. Toista tikuttelinkin ihan päivittäin, että eikö nyt muka plussaa näy vaikka selvästi siltä jo tuntuu! Pahoinvointia ei ollut, siitä en osaa sanoa. Mutta joidenkin elimistö voi reagoida herkemmin muutoksiin, kyllähän se raskaus pistää heti uutta vipinää... Eihän sitä tiedä, toivotan teille parasta!

Mulla vihlonnat alkoi varhain, koska ihmettelin tuntemuksia joitakin päiviä ennen kuin plussasin 3+4. Eli miksei joillakin pahoinvointikin voisi alkaa varhaisemmin.

Mulla alkoi vessassa ramppaaminen ja menkkamaiset kivut on vähän yli viikko ennen kuin menkkojen olisi pitänyt alkaa. Jostain syystä hormonitoiminnan muutos vaikutti siihen, että heräsin jatkuvasti vessahätään. Nyt rv 13 ja läheskään joka yö ei tarvitse käydä vessassa. Yleensä tosin kerran yössä.

Äitini rupesi aikoinaan oksentamaan jo viikko ovulaation jälkeen. Kaikki varmasti reagoivat eri tavoilla ja eri vaiheessa. Osalla supistukset ovat ensimmäiset raskausoireet mahan kasvamisen lisäksi. Ystäväni ei tuntenut raskauttaan millään tavalla muutoin kuin vatsan kasvuna.

Minulla kahtena päivänä todellä ällö olo, kp 21 ja 22. Tuli ja meni yhtäkkiä. En tosin oksentanut, mulla olo oli OUTO. Silloin aloin jo aavistella plussaa. Sitten alkoi kummalliset nippailut ja poltteet kp 26.

Yhteistyössä