pahoinvointi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Peppi78
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Peppi78

Vieras
Ajatelin kysellä, että onko muilla alkuraskaus ollut suht oireeton? Mulla nimittäin ei ole juurikaan pahoinvointia enkä ole oksentanut kertaakaan. Rintojen arkuutta on ja vähän mahassa juilii... Oon vaan ihmetellen lukenut noita muiden juttuja, kun monet ovat pää pöntössä useasti päivän aikana. Vai tulooko pahoinvointi ehkä myöhemmin? Nyt olen viikolla 7.

Tuo pahoinvointi on ihan yksilöllinen juttu, toisilla ei ole lainkaan ja toiset kärsii siitä tosi pahasti. Itsellä pahoinvointia alkoi tulla vasta viikolla 8 ja vieläkin saattaa vähän ällöttävä olo olla (nyt vko 11), mutta oksentanut en ole kertaakaan, ällönnyt ja yökkäillyt vain. Mutta en juuri laske itse tuota pahoinvoinniksi ilman oksentelua, olen kuitenkin ollut suht toimintakykyinen.

Itselläni alkuraskaus meni aika samaan tapaan. Huono olo tuli, jos vatsa pääsi tyhjäksi, mutta muuten pärjäsin sen kanssa oikein hyvin enkä oksentanut kertaakaan. Hyvin yksilöllistä tuo pahoinvointi tosiaan on. Eli voi alkaa myöhemmin tai ei. Ainoa harmillinen vaiva minulla oli valtava väsymys ja välillä tosi pahat päänsäryt jossain viikoilla 10-16. Minulla nyt rv 21+4, olo on varsin hyvä ajoittaisia pieniä kivistyksiä lukuunottamatta ja kaikki näyttää hyvältä :) Mukavaa ja rauhallista odotusaikaa!

Kiitos nopeista vastauksista. Mullakin on väsymystä ja nukkua voisin töiden jälkeen parin tunnin päikkärit joka päivä... Tuntuu vaan, että kun raskaus on niin ""helppo"", että onko kaikki kunnossa. Siis jotenkin raskauteen aina mieltää huonon olon. Mut ei kait sitä pidä olla kuin iloinen, kun ei ole huonoa oloa...

Heippa!

Itse voin pahoin ainoastaan linja-autolla matkustettuani, ja sekin alkoi n. rv 8-9. Myöhemmin hampaidenpesusta tuli myös sellainen tilanne, jossa saattaa oksennus tulla. Muuten oli ainoastaan ällöttävää oloa ja sen takia haluttomuutta syödä.

Väsymys oli itselläni melkoinen alussa, nukuin, kävin töissä ja söin. Sellainen oli päiväohjelmani oikeastaan rv 6-10. Jonka jälkeen väsymys helpotti huomattavasti!

Onnea odotukseen!
Myy rv 16+4

Yhteistyössä