Paikalla ketään jolla ÄRTYNYT SUOLI tai muita vatsaoireita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "oijoi"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

"oijoi"

Vieras
Minua kiinnostaisi tietää mitä te syötte että maha pysyy kunnossa?

Minulla mahaoireita ollut jo pitkään, toukokuussa jouduin syömään antibioottikuurin ja siitä maha "suuttui" lopullisesti ja alkoi myös närästysvaiva. Kävin lääkärissä ja palpoiden koko maha oli arka, ylämaha todella kipeä. Tarkemmin ei vielä tutkittu ja hoidoksi määrättiin vain maitohappobakteereja jatkuvasti (sitä olen syönyt jo vuosia) sekä viikon kuurin söin precosaa ja närästyslääkettä tarvittaessa.

Ruokavaliota olen muuttanut, vehnä, ruis ja ohra kokonaan pois, samoin sipulit, palkokasvit yms. Syön jonkin verran gluteinitonta leipää (en joka päivä) ja kaikki voimakkaat mausteet olen jättänyt pois.

Broileria, porkkanaa, salaattia, kuorittua tuorekurkkua, marjoja ja rahkaa olen pääasiassa syönyt parisen viikkoa mutta oireet ei juuri ole helpottaneet, eli mitä pois tai mitä lisää että maha alkaisi tulla kuntoon?

http://www.hs.fi/ulkomaat/artikkeli/Antibioottia+maidossa+Ruotsissa+%E2%80%93+100%C2%A0000+litraa+vedet%C3%A4%C3%A4n+pois+kaupoista/1135226981434

Eikö ne maidot olisi pitänyt viedä ongelmajätelaitokselle?
Miksi kerättiin takaisin?

[QUOTE="huh";30030549]http://www.hs.fi/ulkomaat/artikkeli/Antibioottia+maidossa+Ruotsissa+%E2%80%93+100%C2%A0000+litraa+vedet%C3%A4%C3%A4n+pois+kaupoista/1135226981434

Eikö ne maidot olisi pitänyt viedä ongelmajätelaitokselle?
Miksi kerättiin takaisin?[/QUOTE]

Mitään lääkkeitä tai vitamiinivalmisteita en syö, koska niiden päällysaine, laivamaali tai karrageeni tekee mahan kipeeksi. Kummako tuo:
Koksibit eivät olekaan mahaturvallisia -

En ole kokeillut koksibeja, mutta jos jotakin kolottaa, luomukurkumaa voin ottaa vähän, sitä maustetta.

Gluteenittomia leipiä en söisi, sillä niissä on niin paljon kaikkea muuta, mitä en tarvi.

No mun suoli ärtyy maitohappobakteereista (koska nukka on huonossa kunnossa niin ärsyttää suolenpintaa), maidosta (siis kaikki lehmänmaitotuotteet), raaasta porkkanasta ja kurkusta. Kaikki viljat taas sopii, samoin palkokasvit ja mausteet kohtuullisesti.

Sieniä jos syö, tulee kovat tuskat, sillä mun elimistö ei hajoita sienosokeria. Ei niitä muutenkaan kannata syödä. nikkeliallergisen ainakaan.
http://www.nic.fi/~tapio1/Luonto/Sienet2b.php3

Mulla on ärtynyt suoli ja eniten ärtyy kaikesta missä on hiivaa. Esim. pulla. Sekin vaikuttaa mitä syö tyhjään mahaan. Vehnää en voi syödä aamulla mutta päivällä ei haittaa. Myös istumatyö on pahaksi.

Alkuperäinen kirjoittaja jvcskö;30030668:
Mulla on ärtynyt suoli ja eniten ärtyy kaikesta missä on hiivaa. Esim. pulla. Sekin vaikuttaa mitä syö tyhjään mahaan. Vehnää en voi syödä aamulla mutta päivällä ei haittaa. Myös istumatyö on pahaksi.

Olen huomannut että nyt kun olen lomalla niin maha on ollut hiukan parempi (ei niin paljon ilmavaivoja) kuin töissä ollessa, minä teen istumatyötä.

Hiivaa en ole syönyt muuten kui leivässä, ja tosiaan leipääkään en syö joka päivä mutta taidan jättää senkin kokonaan pois.

Miten sokeri? Syötkö sokeria? Mun miehellä auttoi viljojen ja sokerin poisjättäminen. Viljat on pahempi kuin sokeri. Myös riisi ja tärkkelyspitoiset ruoka-aineet (peruna) eivät sovi. Ennen oli monia rajoitteita syömisten suhteen, mutta nyt kun viljat ja sokeri on pois, niin pystyy juomaan kahviakin ongelmitta.

Sokerissahan voi olla jäämiä nikonikoideista, kun niitä on käytetty Suomessa juurikkaan kasvatuksessa:-(

Viljoissa on ollut kauan lkäytäntönä se, että huonoa viljaa on sekoitettu parempaan ja siten on saatu mukamas parempaa vailjaa, vaikka todellisuudessa UHTÄÄN ei sais syödä "alempiarvoista" viljaa. Eläimille sitä ei voi syöttää, nrhän sairastuu:-(

Mutta aina pitäisi valittaa kaikesta, jos maha ärtyy. Kun joutuu osastolle tai leikkauspöydälle, sellaiseen ei kenellä'kään ole aikaa. Silti pitäisi. Onneksi ilman viljoja sokeria pärjää hyvin.

Hunaja muuten kannattaa olla luomua...

Heh - silitysrauta odottaa, tulipa paljon kirijotusvirheitä:-D

kananmunia kai voit syödä?
http://www.siipi.net/index.php?option=com_content&view=article&id=43&Itemid=36

Nekin täytyy olla luomua ja paistetaan voissa. margariineja ei kannata käyttää.

Minun mahani on jo onneksi kunnossa, mutta kokemusta löytyy pari-kolme vuotta kestäneestä vatsaoireilusta. Omat konstit ja ruokavaliohoito ei tuottanut tulosta. Lääkäri sitten lopulta antoi diagnoosiksi ärstyneen suolen oireyhtymän ja määräsi Pantoprazolia tähän vaivaan. Parin viikon päästä olo oli jo paljon parempi ja 1kk kuluttua ei vatsavaivoja oikeastaan enää ollut. Olin niiiin iloinen kun se jatkuva vessassa ravaaminen loppui vihdoinkin. Taisin syödä ko lääkettä pari kuukautta ja sitten kokeilin, että pärjäisinkö ilman. No, jonkin aikaa pärjäsin ja sitten kun alkoi oireet tulla takaisin, niin aloitin lääkityksen uudestaan ja söin aina näin parin viikon kuurin. Pikkuhiljaa lääkkeettömät ajat pitenivät ja nyt en ole enää pariin vuoteen tarvinnut lääkettä ollenkaan.

[QUOTE="hmm";30031659]kanamuna ja kana aiheuttaa ilmavaivoja, myös banaani[/QUOTE]

Mun mies ei sietänyt ennen ollenkaan kananmunaa. Hän tuli siitä sairaaksi. Nyt kun viljat ja sokeri on pois, niin kananmunan kanssa ei ole mitään ongelmaa. Mutta jos ruokavalion kanssa lipsuu, niin kananmunaoireet tulevat takaisin.

Kaikenlaiset lääkärin määrämät lääkkeet tuli kokeiltua, mutta niistä ei ollut pysyvää apua. Ne kuitenkin helpottivat oireita.

naapurilla on ja se kuuluu meille asti kun käy pihalla! Joskus leijuu se katku meille asti, ei voi edes makkarin ikkunaa pitää auki :( Alkaa niin kypsyttään että kohta tässä on muutakin ärtynyttä kuin pelkästään naapurin peräsuoli.

Yhteistyössä