Päikkärit ulkona

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja marize
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

marize

Vieras
Minkä ikäiseksi asti olette nukuttaneet vauvan/lapsen ulkona? Poikani on reilun vuoden ikäinen. Nukkuu hyvin päikkärit ulkona rattaissa, sisällä on hankalampi saada nukkumaan. Tuli vaan mieleen että miten pitkään on yleensä tapana ulkona nukuttaa...

Minä nukutin esikoisen ulos rattaisiin siihen asti kun alkoi nukkumaan yhdet päikkärit eli vähän yli 1v. Sisälle en ennen sitä saanut nukahtamaan millään, mutta kun siirryttiin yksiin päikkäreihin niin oli päikkäriaikaan jo niin väsynyt että nukahti sisälle suht helposti.

Meillä vauva on 10 kk ja parvekevaunuissa alkaa tulla jo tila vastaan... muuten kyllä nukuttaisin mielelläni siellä siihen asti kun menee päiväkotiin. Itse olen aikoinani 70-luvun lopussa ollut päiväkodissa, jossa lapset (olin n. 2 v.) nukkuivat päiväunensa ulkona. Siellä oli iso parveke, jossa oli jonkinmoiset pukkisängyt rivissä ja siellä nukuttiin. Ulkona nukkuminen on varmasti terveellistä! :)

esikoisen ulkounet loppuvat vuoden iässä, sillä halusi aina nukkua mahallaan, eikä se tietenkään rattaissa onnistunut. kakkonen nukkui päiksyt rattaissa yli 2-vuotiaaksi ja olisi varmaan nukkunut kaemminkin, mutta ankara pakkastalvi vaikeutti harrastusta. kuopus on nyt 1,5-vuotias ja nukkuu edelleen ulkona.

Meillä nukkuu 2-vuotias edelleen päikkärit rattaissa. En näe mitään syytä miksi rupeaisin sisälle nukuttamaan, kun ulkoilma on taatusti parempi vaihtoehto. Meillä on parveke varjossa ja lasitettu, joten kovalla pakkasellakaan lämpötila ei laske alle -10 asteen. On helppo lähteä kaupungille, piknikille, rannalla, kylään tai mihin vaan rattailla, kun tyttö nukkuu rattaissa, ei tarvitse joka päivä olla tiettyyn aikaan kotona nukkumassa. Ja kotona ollessa voi huoletta imuroida, kuunnella musiikkia, soitella kitaraa yms. kun "meteli" ei kantaudu tytön korviin. Päiväkodissa nukkuu sisällä, mutta huomattavasti lyhyemmät unet, kuin ulkona.. Kauan kesti vauvana, että oppi vaunuissa nukkumaan ja olemaan, mutta totuttelu kyllä kannatti.

Yhteistyössä