Paineen tunne supistuksen aikana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras."
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras."

Vieras
Lievä paineen tunne alapäässä harjoitussupistuksen aikana: asiaankuuluvaa ja merkityksetöntä tai synnytyksen ensimerkkejä? Pitkin raskautta esiintyneet supistukset sinäällään eivät ole muuttuneet mihinkään, eivät ole kipeitä, voimakkaita, tiheitä tai säännöllisiä, mutta tuo lievä paineen tunne on uusi juttu. Minä vain en "saa" synnyttää alateitse niin sillä suhtaudun varovaisesti noihin merkkeihin, muutenhan sitä voisi huoletta odottaa ja mennessä nähdä sen kummemmin miettimättä :)

Joo, minä muistan sen paineen tunteen avautumisvaiheen loppupuolelta, ja tämä on periaatteessa samanlaista mutta mittakaavaltaan vain pienen pieni, tuskin havaittava murto-osa siitä tuntemuksesta. En muista oliko tätä viime raskaudessa, jotenkin järki väittää ettei noin vähäinen tuntemus ole millään tapaa oleellinen mutta täällä metsän keskellä korpimökissä miettii kaikenlaista :D

Mulla oli painetta, kun lapsi oli laskeutunut kuoppiinsa ja avautuminen / pehmeneminen alkanut. Käy tarkistuttaan kohdunsuun tilanne. Liika ronklaus ei kyllä myöskään hyväksi, jos ei toivo vielä vauvan syntyvän :-) Tsemppiä !

Kiitos vastauksista :) Tänään tuota paineen tunnetta ei ole ollut. Kohdunsuu on ollut auki ja sikiö hyvin matalalla jo viime lääkäritarkastuksessa (rv35), mutta niinpä se oli esikoisellakin eikä mitään tapahtunut vielä viikkoihin. Ja tänään lähdetään korpimökistä kotiin lähelle kunnon sairaalaa ;) Josko tuo vielä malttaisi sitä sovittua sektioaikaa odotella, olen kyllä yhteyksissä synnärille jos tässä vielä jotain oloja tulee...

Yhteistyössä