Paino ei nouse rv 26

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Vähän ahistaa mennä neuvolaan kun paino ei ole noussut, päinvastoin laskenut puoli kiloa kuukaudessa. Nyt rv 26 menossa.

Ekasta neuvolasta viikolla 8 olen saanut kilon painoa lisää, tosin lähtöpaino on 58 ja eka neuvola näytti 62 kg.

Olen syönyt ja herkutellut, en ole tehnyt mitään raskasta, vauva vastasi pari viikkoa sitten täysin viikkojaan ultrassa, maha on kyllä iso!

Voiko tästä olla haittaa. Pituutta mulla 173 cm. Ekassa neuvolassa sanottiin että kiloja sopiii odotella n. 12 kg lisää.

Olen aina ollut hoikka mutta se runsasrasvainen sellainen.

Mulla tippui 4kg viikkoon 34 saakka, silloin lähti nousemaan pikkuhiljaa mutta kaikenkaikkiaan painoa tuli alle 4kg lisää ja täysin normaali tyttö syntyi enkä itse stressanu painosta kun kaikkien käyrien ja ultrien mukaan lapsi kehittyi normaalisti

[QUOTE="ap";26149562]Ei ole tullut 8 kg sitten mitenkään, 4 kg lähtöpainosta ja viikkojen 8-26 välillä kilo.[/QUOTE]

Aivan, luinkin väärin. Silti jos vauva pysyy käyrillä ja mahan mitat ok ei kannata huolestua. Laittavat sinut herkästi äitipolille jos aihetta. Sanoisin että mielummin näin päin, kun vauva kerran ok. Mutta näinhän se menee, siitä hetkestä kun raskautuu on aina huolissaan jostakin..itse olen ollut huolissani pian 18 vuotta, eikä loppua näy. Sellaista se on äiti-ihmisen elämä.

No tänään varmaan mitataan masu, eiköhän siellä kaikki ole ok, itsekin olen kyllä ihan voimissani, eli varmaan ei syytä huoleen. Aina vaan sanotaan että hoikalle tulisi enempi kiloja. Ehkä mun lihakset on muuttuneet läskiksi :)

Hyvin se menee:). Itse ihmettelen päivittäin, kuinka sitä onkin onnistunut kasvattamaan noin raivostuttavan ihania tenavia, jotka voisi rakastaa hengiltä samaan aikaan kun ajavat minut hulluksi. Elämänne muuttuu peruuttamattomasti jahyvä niin, se vanha sanonta että lapset kasvattavat vanhempiaan vähintään yhtä paljon kuin vanhemmat heitä pitää ällistyttävän hyvin paikkaansa..

Mä olen viikolla 30 ja mulla painoa tullut 6 kg lisää koko raskauden aikana.
Pituutta on 162 ja lähtöpaino ollut 55-56 ja toi paino jojoilee kilolla edelleenkin suuntaan tai toiseen päivästä riippuen.

mulla ei raskaudessa paino pahemmin noussut(koko raskaudessa yht.4kg, eli painoin 62kg). Lääkäri ja neuvolaterkka sanoi, että paino sais kyllä tulla lisää, mut ei siitä mitään stressiä kannata ottaa, koska vauva kyllä ottaa tarvitsemansa :) No vauva oli syntyessään 3,2kg ja 49cm(syntyi rv40+5), eli ihan normaalin kokoinen. Mulla raskausaikana paino ei päässyt nousemaan, kun en pystynyt mitään oikein syömään(kuin kasvissosekeittoja ja puuroa), mulla oli niin paha närästys, että oksensin kaiken pihalle :x Ja viimeisellä raskausviikolla mulla tulikin 3kg turvotus(paino n.65kg) :D

ja esikoisesta tuli painoa 10kg, tyttö syntyi rv42+1 ja oli 47cm ja 2,8kg. Vaikka painoa mulle tuli, ei vauva ollut tuon isompi.

No nyt ollaan viikolla 28 ja painoa tullut melkein kilo parissa viikossa, eli nyt painan 64kg. Pituutta 174.

Ylihuomenna olis neuvola, viime kerta peruuntui, saas nähä mitä siellä sanotaan. Eli viikoilla 8-28 vain 2kg lisää painoa. Maha on kyllä ISO, sf-mittaa en tiedä kun ei ole kertaakaan otettu.

Kai tää ihan normaalia on kun en mä kyllä laihtunutkaan ole mitenkään, vaatteet istuu niin kuin ennenkin paitsi mahasta, ehkä kiristääkin reisistä. Ei kai se vauva ja istukka ja lisääntynyt veri painakkaan vielä kuin sen pari kiloa? Ja kaippa mulla on lihakset sitten muuttuneet läskiksi.

Ja mä en tiedä missä mun maha edes on,kun 36 kokoisia farkkuja käytän ja paidat kokoa s edelleen..Eikä edes tee tiukkaa..
Oho! Onko sulle kommentoitu painosta tai mahan koosta mitään?

Mulla ei kyllä vanhat koon 27 farkut mennyt enää viikolla 12, vaikka matalia onkin, ja paidatkin kummasti lyhentyneet edestä. Tissit on muuten kutistuneet, eka joutu ostaa pari kuppia isompia kuin ennen raskautta, nyt niissä on koko väljää. Outoa.

Yhteistyössä