Hae Anna.fi-sivustolta

Paino ja vaatekoko

Viestiketju osiossa 'Kilot kuriin' , käynnistäjänä Onko läski erikokoista?, 16.01.2007.

1. Lurppu-75 Vierailija

Tosi muuten on, että kaupoista ei tahdo löytyä naiselle vaatteita, täytyisi olla pienempi kuppikoko ja kapeat hartiat kapeammasta selästä puhumattakaan. Ite olen kans paljon korjaillu ja tehny itse tai , huh, poikennu miesten osastolle ostaan ns unisex-vermeitä :)
    Ehkä nämä ahtaat kaupan vaatteet ovatkin Suomen valtion propagandamaista piilojohdattelua laihduttamiseen, jotta me nuorempi ikäpolvi olisimme mahdollisimman työ- ja veronmaksukykyisiä kun suurten ikäluokkien eläkepommi pamahtaa ja valtion vero/eläkekirstu on jo miinuksen puolella XD!!!!
    Eikös joku Hyssälän tapanen ehdottanu jo verokevennyksiä sellasille jotka laihduttaa ( omaavat siis paremmat elintavat, sairastuvat vähemmän elintasosairauksiin ja jaksavat näin ollen painaa töitä kuin pienet pirut ;)) Oletteko ellit ikänä miettiny? Jopa lääkäritkin rähisevät sellaisille joilla on vähän vatsaa.. eikös se rupea olemaan jo syrjintää..? Ottakaa kantaa!

2. Kakkapuhetta Vierailija

Just toisinpäin vaatjutut menee kuin Lurppu-75 väittää. Saadakseen kaupoista vaatteita pitäisi olla isot rinnat ja vatsaa todenteolla. Hoikka ja pienirintainen nainen ei saa vaatteita kuin lastenosastolta tai jostain oikein niukkamallisen kooon nuorisoputiikeista. Kokemusta nääs on.

Jos olen punkero, niin johan vaatetta löytyy. Näin se piruvie menee, kele !

3. kmfdm Vierailija

itse olen 173/92kg ja minulle menee paidoissa 40/42 ja housuissa 42/44 riippuen mallista. eli eipä tuossa mitään hassua ole

4. sprintter Vierailija

njooo ei kannata mennä sitten sinne xl liikkeisiin ostelemaan, astele sisään vaan vaikka mangoon, zaraan, onewayhin tai vaikka stokkan vanhusten osastolle. katsos kun nämä eurooppalaiset vaatteethan menvät nykyään italialaisten kaavojen mukaan, käsittääkseni ovat aika riukuja hekin.

5. fionella Vierailija

mulla painoa 94,5, pituutta 169..housut hm:sta kokoa 42, eikä purista. taidanpas olla aika lihaskimppu ;)

6. Paituli Vierailija

Aiheesta poiketen, mutta mua taas ärsyttää paidoissa se, että ne on niin avonaisia! Avonaisina tonne napaan saakka niin kun J-Lon Dolce&Gabbana konsanaan... Eli alle pitää löytää joku paita - ja nekin on kaikki niin avonaisia.

Milloin Hyssälä rupeaa siveyspoliisiksi, jotta saan sellaisia paitoja kuin haluaisin?! ;D

Ps. Eikös ole epäreilua, jos laihduttaja saa verovähennystä, mutta ei se, joka pitää painonsa normaalilukemissa koko ajan? X)

7. 85 kg Vierailija

Itse painan 85, ja mahdun 40-42 kokoon paremmin kuin hyvin?

8. Tuli vaan mieleen ,että kaikki riippuu kuitenkin vartalon mallista.

Olen itse 168cm pitkä ja paino 80 kg. Housuista käytän kokoa 40, mutta minut on siunattu isoilla rinnoilla, että ylipäätään yläosan löytyminen on vaikeaa kun ei ole mahaa eikä lantiota samassa suhteessa. Ja pusero kokoa 44 ja silloinkin täytyy löytyä oikea malli, muuten näyttää kuin olisin viimeisilläni raskaana.

Mielestäni on kuitenkin kauniinpi niin että omistaa rinnat, vaikkei muuta runsautta olisikaan.

Mutta ryhti on suora ja muutenkin vartalo "suht hyvä"

9. loondon Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Itse olen 167 ja painan nyt 87kg (pahimmillani 99kg viime joulukuussa..), paidoissa/vaatetuksessa yleensäkin pidän vähän löysemmistä ja kun tietysti rintavarustuskaan ei pienimmästä päästä ole, olen ostellut paidoissa pääasiassa 44-46 kokoa, riippuen vähän paidan mallista. Toisen merkin 44:n ei mahtuisi puristamatta, mutta toisen merkin sama koko taas on iso.

Housuissa menee keskimäärin aina 42, tosin saksalaisesta liikkeestä housuja kun olisin kerran tilannut, ei koot edes riittänyt.. itselläni on sen verran leveä lantio (jo hoikkana teininä), että olen kyllä muutenkin jättänyt housujen oston vähemmälle netistä ja ylipäätäänkin, ei löydy itselleni sopivaa housumallia sitten millään.. joko persvako näkyy tai sitten saa housut olla korvissa asti :/

10. suunnilleen Vierailija

Olen 160 cm ja noin 56 kg. Vaatekokoni on S/M ja 36/38, vaatteesta riippuen. Suurin osa paidoista kokoa 38, koska (rintani) ja hartiani ovat suht isot muuhun kroppaan nähden, niin pienemmän koon paita usein kiristää.
    Housut ovat lähinnä kokoa 38, tuumakoossa 29. Takapuoleni on sen verran iso, että joudun ostamaan housut mitkä mahtuvat siitä kohdalta jalkaan, mutta toisaalta ne ovat väistämättä 10 cm liian isot vyötäröltä.

11. Edellisen kopio Vierailija

Itsekin olen noin 160 cm ja paino sama 56 kg.

Vaatekokoni on kyllä edellistä pienempi. Koko kropaltani olen sopusuhtainen, joten XS/34 menee niin ylä- kuin alaosissakin.

Hoikka vyötärö ei ole mikään housuvalinnan vaikeuttaja. Itse käytän vain lantiomallisia housuja. Sopiva pusero päälle ja hoikka vyötärö on korostettu.

12. Parodie Vierailija

13. Oiva Rutanen Vierailija

Kyseessä on kudosten Kiinteä-/Höty-koostumus, jolloin Vartalotilavuus on se ratkaiseva tekijä!
    -Tärkein puuttuu tekstistäsi: Pituutesi-joka määrittää painosi, joten tarkempaa vastausta en voi antaa! Tässä lyhyt lainaus sivun tekstistä:

........jatkuu.
    A. Tyydyttyneen rasvan puute aiheuttaa vääristyneen "lihon koko ajan"-tunteen ja silti on koko ajan nälkä!

*Esimerkki:
    - Ikä=13v. Pituus=1,60m. Paino=60kg. Haluaa laihtua, koska tuntee olevansa lihava, kun aiemmin oli sama paino ja pituus, mutta samat vaatteet eivät mahdu enää päälle?!
    Tällä hetkellä Painoindeksi(BMI)=22 ja ravinnon saanti=1800Kcal, joten ei pidä edes yrittää laihtua, vaan kiinteytyä, koska minimi energian saanti=1620Kcal/vrk!
    Kasvu-iässä yllä olevilla tiedoilla paino pitäisi olla vähintään 67kg, jolloin BMI=25 ja ravinnon saanti=2010Kcal/vrk!

*Miksi nuo vääristyneet tunteet tulee? *Silloin on kyse tästä:
    - Kun syö ns. virallisten-saantisuosituksien mukaan, jolloin elimistö Ei saa Rasvaa/Tyydyttynyttä-rasvaa riittävästi, jonka vuoksi tuntee olevansa lihava, vaikka on nälkä.
    Kun todellisuudessa="Höty-lihava" tyydyttyneen rasvan puutteen takia, jolloin vartalo-tilavuus(=koko) suurenee ja vaatteiden koko jää pieneksi.*)
    Tässä selventävä vertaus: 100g kiinteää kumilevyä ja 100g pesusientä. Mikä ero? Toinen on kiinteä-koostumus ja toinen on "höty"-koostumus.
    Eli yksinkertaistettuna: "Höty"kudoksista puuttuu kudosten Kiinteys!
    Tyydyttyneen rasvan >>puuttumisen(!) vaikutus "höty"lihomiseen=50%! (AB=50%)!
    *)Kun katsot Tv.stä seuraavan kerran mm. Amerikkalaisia "michelin"miehiä, joiden vartalo-tilavuus(=koko) on kaksinkertainen normaali-vartaloon verrattuna, niin ymmärrät mistä on kyse!
    - Toki Amerikas...........jatkuu sivulla:
    http://maitohappobakteeri.omasivu.fi/hoty-lihomisen-tietoisku/

14. Oiva Rutanen Vierailija

Tarot-ennustus – valitse kortti ja lue, mitä se enteilee elämääsi

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri