paino junnaa paikallaan... kauanko?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nansa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nansa

Vieras
olen ollut nyt 6 viikkoa painonvartijoiden points-ohjelman dieetillä (siis kirjekurssiversio). Painoa tippui ekan 4 viikon aikana huimat 5,5kg ja sen jälkeen ei sit ole kahteen viikkoon lähtenyt grammaakaan :\|

toki tiesin, ettei paino nyt noin suoraviivaisesti kauaa voi pudota, ja olen jo yli puolen välin tavoitteestani (tavoite -10kg), mutta silti kaipaisin tukea siihen, että ne kilot vielä katoavat... Miten kauan muilla on välillä pysynyt paino paikallaan, vai onko tippunut tasaseen tahtiin? Miten olette toimineet kun paino ei meinaa enää laskea?

mun paino nyt 62,2kg ja tavoite noin 56-57kg (pituus 157).

Mulla kans paino aina välillä jää jumittamaan ja tuntuu, ettei tipu mihinkään. Sillon aina pidän muutaman päivän ruokapäiväkirjaa ja katson, mitä/miten syön ja tietoisesti pidän joitakin "kevyempiä" päiviä. Itselläni se ainakin on auttanu :)

Tosta painonvartijoiden lehdestä luin yhden naisen laihdutustarinaa ja siinä oli,että sillä oli puoleksitoista kuukaudeksi paino jämähtännyt samaan lukemaan. Mutta sitten se oli tarkistellut jotain ravintoaineita esim. millasia rasvoja se sai ravinnostaan ja monipuolistannut liikuntaansa. Ja paino oli alkanut taas tippumaan.

juu en oo painonvartioissa, vaikka vartioinkin painoani :D
mulla oli viime vuoden heinäkuussa 100.9kg ja se on ny noussu kolmella kilolla..jos hyvin käy se kolme lähtee kahen kuukauen sisällä ja sit alkaa tippumaan lisää...no mie oonki raskaana..
no siihen jumitukseen..joskus tarvii pari *vähempi ruokasta päivää* ja liikuntaa enemmän ett jumitus lähtee pois.. joskus lähtee ihan itestään vaikka ei jo kevennettyjä tapoja kiristäis..
miulla ainakin oli niin viime vuonna tähän aikaan kun yritin kutistua 111.4kg:sta alas...

tsemppiä teille keveille... :wave:

Jos mulla alkais jumii kokeilisin kaikkea mahollista, juomisen lisäämistä liikunnan lisäämistä ja ostaisin varmaan niitä cla-rasvahappoja...Itse olen niitä joitain vuosia sitten käyttänyt kun esikoisen jälkeen pudotin 16 kiloa...ja kyllä ne paransi aineen vaihduntaa...Ja ainakin niillä on se blacebo vaikutus ;)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.02.2007 klo 07:51 Darelbeida kirjoitti:
mulla oli viime vuoden heinäkuussa 100.9kg ja se on ny noussu kolmella kilolla..jos hyvin käy se kolme lähtee kahen kuukauen sisällä ja sit alkaa tippumaan lisää...no mie oonki raskaana..
no siihen jumitukseen..joskus tarvii pari *vähempi ruokasta päivää* ja liikuntaa enemmän ett jumitus lähtee pois.. joskus lähtee ihan itestään vaikka ei jo kevennettyjä tapoja kiristäis..
miulla ainakin oli niin viime vuonna tähän aikaan kun yritin kutistua 111.4kg:sta alas...

Sulla oli tiedoissa, että vaavi syntyy -05
B) .<br><br>

Se on kyllä jännä, miten usko laihtumiseen meinaa välillä loppua. Mulla on menossa viides viikko ja 5 kiloa on lähtenyt.Perjantaina on sitten taas punnitus.
Pitää aina välillä muistuttaa itselle, että ei ne kilot ole hetkessä tulleetkaan, niin ei ne voi hetkessä lähteäkään.PITKÄJÄNTEISYYS ja KÄRSIVÄLLISYYS ovat hyviä sanoja :)
Vaa`alla ei varmaan kannattaisi käydä kuin kerran viikossa niin satunnaiset heilahtelut eivät pääsisi masentamaan. Mutta täytyy olla tyytyväinen omaan tulokseen, jos en olisi pisteitä laskenut niin paino olisi taatusti vain jatkanut nousemistaan. Nyt suunta on kuitenkin alaspäin ja mieliala paljon parempi kuin alottaessa tätä urakkaani.
Tsemppiä kaikille ja älkää antako periksi. Pitäkää silloin tällöin herkutteluhetki.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.02.2007 klo 08:52 Tonnikeijukainen kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.02.2007 klo 07:51 Darelbeida kirjoitti:

Sulla oli tiedoissa, että vaavi syntyy -05
B) .

juu tuo profiilissa mainittu on tuo joka tuossa sohvalla huutelee mummoo....mie en oo jostain syystä saanu profiilii päivitetyks joten siinä on vanhoja juttuja.. meidän tää massu asukki syntyy 6-8 viikon sisällä...että silleen...

Itse en kuulu mihinkään painonvartioihin yms vaan laihdutan omaksi iloksi liikkumalla ja syömallä terveellisesti. Kävipä juuri äsken sitten niin, että painoni myös jämähti paikoileen vaikka mitä teki. ei sitten grammaakaan alas päin 1,5kk. :\|
Perjantaina sitten hermostuin ja kauppareissulla tuli ostettua suklaalevy, karkkipussi ja tuoreita laskiaispullia. Niitä sitten syödä mussutin isännän kanssa viikonloppuna ja eilen taas sorruin suklaalevyyn.. Ei voinut muuta sanoa kuin että kyllä oli hyvää sitten joulun.
Aamulla kävin puntarissa ja meinasin pudota pyllylle, kun paino oli tippunut 5päivässä 600g :laugh: Ja tämä ei ole vitsi vaan olen kokenut saamaa ennenkin, eli jos paino jysähtää paikoileen, niin eikun vähän suklaata koneeseen, niin taas alkaa puntarin lukemat laskea.. En kuitenkaan suosittele kovin usein, ehkä kerran 2kk auttaa ;)

Jos herkuttelet rankasti kerran viikossa, ei sitä painon nousemista huomaa muutamassa päivässä. Mutta ei se nyt ainakaan nopeuta painon pudotusta, vaikka se tapahtuisi vain kerran puolessa vuodessa.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.02.2007 klo 11:32 Ljusa kirjoitti:
Jos herkuttelet rankasti kerran viikossa, ei sitä painon nousemista huomaa muutamassa päivässä. Mutta ei se nyt ainakaan nopeuta painon pudotusta, vaikka se tapahtuisi vain kerran puolessa vuodessa.
ootko ihan varma?

\

Totta, eihän se paino nouse hetkessä, mutta ajattelin vain, että kun vetää itsensä liian kireälle ja ajattelee painonpudotusta kokoajan, niin joskus vain on hyvä heittää ranttaliksi, niin "olotilakin" saattaa keventyä =)
p.s söin muuten joulunaikaa 10 sulkaakohvehtirasiaa, ja paino nousi 200g...

\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.02.2007 klo 11:50 tassu kirjoitti:
\

Totta, eihän se paino nouse hetkessä, mutta ajattelin vain, että kun vetää itsensä liian kireälle ja ajattelee painonpudotusta kokoajan, niin joskus vain on hyvä heittää ranttaliksi, niin "olotilakin" saattaa keventyä =)
p.s söin muuten joulunaikaa 10 sulkaakohvehtirasiaa, ja paino nousi 200g...

Niin, eihän se ole siitä paljon sitä suklaata syö, vaan siitä mikä on kokonais energian saannin ja kulutuksen ero. ;) Eli sä olet syönyt jotain muuta vähemmän tai häärännyt enemmän. :D

Ja tuossa olen samoilla linjoilla sun kanssa, että jos paino junnaa, niin kannattaa hetki ottaa ihan iisisti ja kattoa mitä tapahtuu ja sitten jatkaa taas uudella motivaatiolla.

se on ihan tavallista että paino junnaa jossain vaiheessa paikallaan. terveyden alan ihminen kertoi mulle että kaikilla jossain vaiheessa junnaa ja sit lähtee taas. Johtuu ihan siitä et elimistö "tappelee" vastaan välillä, on tavallaan säästöliekillä sen takia että on yht äkkiä lisätty liikuntaa ja vähennetty syömistä. Ihan normaali reaktio siis eikä siitä tarvi stressata, kyllä se siitä alkaa taas putoamaan, putoaa jonkun verran ja saattaa hetkeksi taas jämähtää jne jne

Niin tuli ed. kirjoituksesta mieleen. Että eihän se junnaaminen todellakaan ole lopullista. Jos koko ajan syöt vähemmän kuin kulutat, niin kyllä se alkaa sieltä alas tulla se paino - senhän on pakko tulla. ;)
Mutta milloin niin sitähän ei voi kukaan sanoa.

Tsemppiä ap sulle, ja kärsivällisyyttä. =)

kiitos kommenteista!

täytyy tulla tuulettamaan, että nyt kahden viikon jumituksen jälkeen se paino sitten tippui 800gr!!!!

ei varmaan mitenkään iso määrä muille, mutta kun mun mielestä se on paljon, kun ei mulla enää niin hirveästi ole jäljelläkään. Jatkoin vaan suurin piirtein samalla linjalla kuin tähänkin saakka, yhdet kekkeri tosin oli lauantaina, joissa surutta söin ja join.

tsemppiä muille!

Yhteistyössä