Paino tippuu ja saa vielä tippuakin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hyvällä mallilla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hyvällä mallilla

Vieras
Lähtöpaino oli 58kg ja nyt paino tippunut 5kg, tavoitteena on saada paino tuonne 50kg ja saa mennä allekin, jos menee. Alhaisimmillaan painoni on ollut aikuisiällä 47kg ja se tuntui vielä ihan hyvältä.

Painonpudotus on ollut nyt keksimäärin 600g/vko.

Ihan ilman ihmediettejä tai liian suuria rajoituksia. Olen vain päättänyt, että herkut jäävät pois normiruokavaliosta, niitä nautin vain satunnaisesti juhlan kunniaksi.

Kasvisten osuutta olen lisännyt roimasti ja vaihtanut viljat täysjyvätuotteisiin. Leipää syön vain aamu- ja iltapalalla. Maitotuotteet syön normaalirasvaisina, ainoastaan juuston vaihdoin 30%:sesta 17%:seksi koska syön paljon juustoa.

Ruoka-annokset pidän kohtuullisen kokoisina, käyttäen lautasmallia eli puolet kasviksia, neljännes lihaa, neljännes perunaa/riisiä/makaroonia. Ja vältän viimeiseen saakka eineksiä, omatekoista kun tietää tasan tarkkaa mitä se sisältää.

Nälkä ei ole ollut missään vaiheessa, ajatukset eivät pyöri ruuassa kuten aijemmin kun kokeilin pisteiden- tai kaloreiden laskua. Liikuntaa harrastan 3-4krt viikossa jumppaa, uintia tai reipastahtista kävelyä.

Täytyy kyllä myöntää, että ihan ne ekat päivät/viikko oli sikäli vaikea, että kun olen tottunut syömään herkkuja joka välissä ja nyt en sitä enää sallinut itselleni. Kun en kauppareissulta ostanutkan suklaapatukkaa tai kahvipullaa, niin se vaati luontoa. Mutta jos kotiin ei osta ylenmäärin herkkuja, niin ei niitä sitten saata syödäkään. Tämä helpotti tosiaan ekojen viikkojen aikana, enää ei tee edes mieli joka välissä herkutella ja tosiaan silloin tällöin annan itselleni luvan esim jäätelöannokseen tai juhlissa otan palan kakkua, mutta en santsaa sitä kolmatta annosta :)

Pituutta mulla on 158cm eli alipainon puolelle en aio laihduttaa, katsotana nyt pysähtyykö tämä paino tuohon 50kg:n jossa pitkään olin ennen lasten syntymää.

Yhteistyössä