Painon jumituksesta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Laihdutin viime talvena n.10 kiloa ja lopetin sit, kun 70 kg kohdalla iski jumitus. Kk-kaupalla vaaka näytti samaa, vaikka olisi päällään seissyt! Nyt sit kesän jälkeen vaaka näytti 74 taas ja aloitin uudestaan. Parissa viikossa lähti se 4 eli pääsin sinne 70 kiloon ja TAAS tyssäs :( Mikä ihme siinä on, että en voi päästä alle sen? Taas on jumiteltu liki kuukausi... Pituutta on alle 160 eli ylipainoakin on...

Olisko kellään vinkkejä? Loppuu vaan tää motivaatio kohta :(

Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
No lasketko syömäsi kalorimäärät ja syöt alle sen mitä kulutat?

En??? Olen käyttänyt sivustoa www.kalorilaskuri.fi. Vajetta tulee liikkunasta päivästä riippuen 300-500 ja syömällä vähintään 500. Noin kerta parin viikkoon yritän pitää mässäyspäiviä, syön säännöllisesti 5 kertaa päivässä, juon 3 litraa vettä päivässä jne jne. Kyllä nämä perusasiat on hoidossa ja olen kyllä googlettanut vinkkejäkin...

Mulla sama ongelma mutta olen 162,5 ja paino 68 - 69 eikä tipu vaikka minkä tekisi noudatan kiloklubin ohjeita ja punnitsen syömiseni yms...mutta ei tipu kesän aikana jopa nousi tuonne nykyisiin lukemiin sitä ennen 65 - 66

Vähän sama tilanne. Pituutta 164 ja painoa 73 eikä oikein liiku enää alaspäin vaikka lenkkeilen ja pisteilen (painonvartijoiden systeemillä ). Neljä kiloa on pudonnut 10.8. Alkaen, mutta nyt ei oikein tapahdu mitään ja motivaatio hiipuu. Aion silti sinnikkäästi jatkaa sillä tavoitteeni on 65kg. Älä sinäkään ap luovuta. Toivotaan, että saat hyviä vinkkejä tähän ketjuusi. Riittävä rasvamäärä, mutta ei liikaa pitäisi olla (min. 2tl pehmeää rasvaa tai öljyä ), juoda kannattaa paljon, tietenkin syödä paljon hedelmiä ja kasviksia, lautasmalli on hyvä. Itse olen hyötynyt myös Allista, mutta sitten on oltava tarkkana ruokavalion kanssa ;).

Harrastatko liikuntaa?Kantsis varmaan liikkua päivittäin n. tunnin verran tai ainakin se puol tuntia.Lähtis toi aineenvaihdun ta paremmin pelaamaan.Joskus se jumittelu voi olla tästä kiinni,et aineenvaihdunta on "tottunut" siihen samaan iänikuseen ruokaan ja energiankulutukseen.Pitäis saada se herätettyä jotenkin liikkumalla enemmän ni lähtis energiaakin kulumaan lisää..Kokeile tätä.

Tai sit on se konsti,jolla mä joskus laihdutin 10 kg eli puoleen päivään mennessä ei syö kuin hedelmiä,mut niitä saa syödä rajoituksetta (myös bansku).Sen jälkeen sit vaan yhdistelet ateriat oikein:ei hiilareita ja proteiineja samalla aterialla!Perunan,riisin ja pastan kanssa vaan kasviksia ja proteiinien kanssa vaan niitä kasviksia.Kyllä lähtee...

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Vähän sama tilanne. Pituutta 164 ja painoa 73 eikä oikein liiku enää alaspäin vaikka lenkkeilen ja pisteilen (painonvartijoiden systeemillä ). Neljä kiloa on pudonnut 10.8. Alkaen, mutta nyt ei oikein tapahdu mitään ja motivaatio hiipuu. Aion silti sinnikkäästi jatkaa sillä tavoitteeni on 65kg. Älä sinäkään ap luovuta. Toivotaan, että saat hyviä vinkkejä tähän ketjuusi. Riittävä rasvamäärä, mutta ei liikaa pitäisi olla (min. 2tl pehmeää rasvaa tai öljyä ), juoda kannattaa paljon, tietenkin syödä paljon hedelmiä ja kasviksia, lautasmalli on hyvä. Itse olen hyötynyt myös Allista, mutta sitten on oltava tarkkana ruokavalion kanssa ;).

Joo päivässä menee liki kiloa hedelmiä ja kasviksia. Tosta rasvasta en sit olisi niinkään varma... Mut mä syön helokkiöljykapseleita niin ajaisko se saman asian :D

Joo ja enpä taida luovuttaa. Ehkä mä vaan luovun tosta vaa'asta etten tiedä miten paljon päin persettä tää menee :(

Alkuperäinen kirjoittaja ex-tiinemamma:
Harrastatko liikuntaa?Kantsis varmaan liikkua päivittäin n. tunnin verran tai ainakin se puol tuntia.Lähtis toi aineenvaihdun ta paremmin pelaamaan.Joskus se jumittelu voi olla tästä kiinni,et aineenvaihdunta on "tottunut" siihen samaan iänikuseen ruokaan ja energiankulutukseen.Pitäis saada se herätettyä jotenkin liikkumalla enemmän ni lähtis energiaakin kulumaan lisää..Kokeile tätä.

Tai sit on se konsti,jolla mä joskus laihdutin 10 kg eli puoleen päivään mennessä ei syö kuin hedelmiä,mut niitä saa syödä rajoituksetta (myös bansku).Sen jälkeen sit vaan yhdistelet ateriat oikein:ei hiilareita ja proteiineja samalla aterialla!Perunan,riisin ja pastan kanssa vaan kasviksia ja proteiinien kanssa vaan niitä kasviksia.Kyllä lähtee...

Enpä oo tällaisesta kuullut? Mä olen kyllä jättänyt hiilarit vähän minimiin, välillä syön, mutta pääsääntöisesti ateriat koostuu lihasta/kalasta ja kasviksista. Ja pistinkin tonne, että liikun päivittäin sen verran, että kalorivajetta tulee 300-500 siitä. 1-2 tuntia päivässä.

Mullakin samaa ongelmaa.
Paino tippui keväällä 16kg, kesällä en laihduttanut ja paino pysy samassa ( onneksi ).
Nyt pitäs tiputtaa vielä vähän pois, mutta paino on jumahtanut tähän 74 kg:iin.
Pituutta mulla on 179cm,
joten periaatteesa oon norm. painoinen, mutta tavoitteesta puuttuu vielä 6kg.

Keväällä oli paikkarit ja nyt Keventäjät

Yhteistyössä