Olen samaa mieltä tuosta painonnoususta alla olevan kirjoituksen mukaisesti. Ei ole järkeä neuroottisesti kytätä painonnousua, mutta on hyvä huolehtia siitä, että saa riittävästi monipuolista ravintoa. En ole myöskään minkään älyttömän mässäilyn kannalla. Ja tämä painonnousu- ja lasku on hyvin yksilöllistä ja riippuu esim. odottavan lähtöpainosta, ravintotottumuksista, liikunnasta ja perimästä. Ei meidän kaikkien tarvitse mahtua samoihin neuvolakäyriin. Minä sain neuvolasta huomautuksen painonnoususta viikolla 23 kun painoa oli tullut 5 kg. Olin saanut ne 5 kg melko nopeassa rytäkässä eli noin kahdessa kuukaudessa. Tämä johtui ihan vain siitä, että ruokahaluni kasvoi huomattavasti ja nälkä oli koko ajan. Nyt on taas päinvastainen tilanne. Nälkä on tipotiessään ja vatsaan ei paljoakaan ruokaa mahdu, kun vauva ja muut oheistuotteet antavat ihan tarpeeksi täyteyden tunnetta. Joten antakaa itsenne ja muiden olla sellaisia kun olette ja nauttikaa odotuksesta. Ei odotuksen tärkein päämäärä ole se, että voi ylpeillä muille painollaan: ""painoni nousi vain 5 kg koko raskauden aikana ja lähtö-BMI 20"" ym. muut vastaavat jutut...