Painonnousu raskauden aikana..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apuva..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apuva..

Vieras
Tähän on nyt siis tultu että painoo mulla oli alunperin vähän yli 50kg ja kauhistelin aina kovasti kavereitten painonnousua raskauden aikana, että miten voi vaikka 20 kiloakin tulla. No huomenna itellä neuvola aika ja veikkaan että paino on nyt varmaan sen 70kg ainaski.. Varsinkin tälleen joulun jälkeen.. Oon siis ilmeisesti tehny kaiken ihan päin peetä syömisiin ja juomisiin liittyen. Ihmettelen vaan että miten voi olla mahollista. Neuvolassa mua on tyynnytelty että ihan normaalia jne. Mun mielestä kyllä ihan pimeetä, kun eihän se lapsi itessään paina ku sen kilon tai pari nytte? Miten ihmiset saatte sen painon pysyy järkevis mitoissa raskaudenkin aikana.. Vinkkejä? Vielä olis 10 viikkoa jäljellä synnytykseen, ja laihduttaahan ei raskauden aikana saa, mutta mikähän olis sellanen järkevä ateriointi-tapa tästä eteenpäin. En enempää kiloja haluais ja nyttehän niitä vasta alkaa tulee.. Masentava ajatus. Ei mee mitkää housutkaan enää kunnolla jalkaan.. :/

Noin kevyillä ihmisillä neuvolassa toivotaankin tulevan niitä lisäkiloja hieman enemmän. Turha sitä syömistä ja kiloja nyt on murehtia, niitä kerkee kyllä sitten kun sen aika tulee, miettiä. Mulle ainakin oli yks lysti kilojen tulemisesta, kunhan vauva oli terve ja kaikki hyvin.Mulle tosin tuli vain 6kg, mutta söin mitä halusin enkä seurannut paljonki kiloja tulee tai pitäskö jättää mäkkiateria väliin jne...
Älä ressaa!

No miulla tuli 9 kg vaan, mut 10 jäi suoraan laitokselle. En sit tiiä mistä kaikkialta, vauva, istukka, lapsivesi ym. tietty mut ei niistä kai noin paljoo tule kuitenkaan :) Älä stressaa vaan ota ihan iisisti, voisin veikata että jos normaalisti olet normaalivartaloinen niin kilotkin lähtee raskauden jälkeen suht helposti. :hug:

Sulla on lähtöpaino niin pieni, että kyllä raskauden aikana painoa tulla saa. Painoahan tulee muustakin, kuin vauvasta. Siihen päälle lisääntynyt verenmäärä, kudosnesteet, lapsivesi ja istukka jne.... Älä murehdi painoas, jos olet suht terveellisesti ja normaalisti syönyt. Loppuaikana pelkästä turvotuksesta voi tulla kiloja huimasti...tuolla meidän odottajien ketjussa puhutaan jopa 15 kilosta pelkästä turvotuksesta.

ite olen odotuksessa loppusuoralla, viikkoa 36+ ja painoa tullut yht. alle 2 kiloa. Oon raskausdiabeetikko, eli hyvä vaan, ettei oo tullut. Mutta mulla syynä lähinnä se, että ekaan puoleen vuoteen ei ruoka maistunut ja nyt kun maistuis, ei enää pysty syömään, kun masu on niin iso ja korkeella, ettei vaan mahdu ruokaa....

Niin en mäkään aluks seurannu, mutta nyt tää ainakin alkaa oleen jo liian paksua... Mutta oot varmaan oikeessa, ettei tälle mitään nyt just voikaan. Kyllähän sitten synnytyksen jälkeen pääsee sitte karistamaan nämä.. Toivottavasti lähtevät! :P

Ihan kiva tietää et varmaan voi olla niitä nesteitäkin. Kai se vaan niin on että kun on tottunu ittensä nii pienenä näkemään, ni nyt on jotenki ihan ihmeissään. Kiitos paljon vastauksista kaikille :)

No painon nousu raskausaikana nyt vaan on ihan ihmisestä kiinni, joillakin se paino nousee enemmän.
Omalla kohdallani ekassa raskaudessa paino nousi 10kg, ei ollut turvotusta juuri lainkaan ja melkein koko 10kg jäi synnärille.
Tässä toisessa raskaudessa painoa tuli vähän enemmän, jotain 14kg. Turvotus oli tosi kamalaa loppuvaiheessa. Mutta nyt kun synnytyksestä on 3 päivää niin paino on pudonnut jo melkein 10kg.
Syöt vain monipuolisesti ja paljon kuituja. Juot mahdollisismman paljon vettä, eikä mitään limppareita. Huonot rasvat ruoasta pois ja paljon hyviä rasvoja tilalle, esim. kylmäpuristettua rypsiöljyä. Mitään muuta poppakonstia siihen ei kyllä ole.

Niinhän sitä sanotaan, että imetys on todella tehokas laihduttaja... Kunhan muistaa juoda paljon, että maitoa jaksaa tulla. Niin ja imetyksen aikana ei tarvi kovin paljoa ylimääräistä silti syödä, yksi ylimääräinen välipala riittää. Varmasti pääset ylimääräisistä kiloista eroon.

Mä söin molemmis raskauksis samalla tavalla. Ekassa tuli 14-15 kg, tokassa 9 kg. Ekan jälkeen olin raskautta edeltävässä painossa 2 viikossa, tokassa 5 pv synnytyksestä..Ei noista kannata niin huolehtii.

Painoo tulee myös istukasta (800 g - 1 kg), rinnoista (n. 1 kg), kohtu painaa raskauden lopussa 1-2 kg, lapsivedestä (n. 1 kg)..

mulla nous kans viimeisessä raskaudessa paino hurjasti. lähtöpaino oli 45-46 ja lopussa vaaka näytti 70kg. vielä olis muuta kilo jäljellä, kun synnytyksestä 6kk.

aiemmissa raskauksissa painoa tuli vain 12kg, ja olivat kaikki pois muutamassa kuukaudessa itsestään.

Yhteistyössä