Painonpudotus normaalipainoisena

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "laihduttaja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

"laihduttaja"

Vieras
Hei,

Olen uusi täällä palstalla. Mitat ovat 174 cm ja painoa 68-69 kg. Paino on viimeisen viiden vuoden aikana hiipinyt kahden raskauden jälkeen 65 kilosta nykyiseen. Viimeisen raskauden jälkeen se on alimmillaan ollut n. 66-67 kilossa.

Liikun 2-3 kertaa viikossa, juosten 7-12 kilometrin lenkkejä (ensi viikolla puolimaraton HCR:ssä) tai spinningissä, lisäksi pyörälenkkejä perheen kanssa. Paino ei vaan ota laskeakseen ja syy on liiassa syömisessä, muutenhan edistystä tapahtuisi.

En vaan millään saa motivaatiota syödä vähemmän, sorrun aina houkutuksille. Joten olen nyt päättänyt ensimmäistä kertaa elämässä kokeilla lääkettä (tai lääkkeeksi tätä ei luokitella) Obesimed apuna tässä laihtumisessa.

Onko muille tuttu valmiste? En tiedä toimiiko mutta ihan sama, haluan nyt kokeilla ja josko se vaikka toimisikin niin ehkä parin kilon pudotuskin saisi motivoitumaan pudottaa lisää.

Tämä tuota siis perustuu siihen, että se saa aikaan kylläisyyden tunteen ja ei tule syötyä liikaa. Tämä liikaa syöminen on juuri ongelma kohdallani.

Tavoitteena on 4-5 kilon pudotus.

Ei ole tuttu valmiste,enkä ole ikinä tarkoituksella pudottanut painoa.. Olen 163cm pitkä ja norm painan n 52-53kg,nyt viimeisilläni raskaana ja painoa on n63kg.

Itsekuri se on mikä sulta puuttuu jos kerran tiedostat syöväsi liikaa etkä silti muuta tapojasi. Syötkö määrällisesti liikaa vai liikaa herkkuja? Jos määrällisesti,niin pienennä annoskokoja,lisää salaatin osuutta,juo aina iso lasillinen vettä ennen ruokailua,..

Kyllä mulla on onnistunut painonpudotus normaalipainoisena, ihan helpostikin. Painoin muutama viikko sitten 69 kg ja olen 171 cm pitkä. Nyt vaaka näytti 65 :) Muutama kilo vielä niin olen tyytyväinen. Ylimmät vatsalihakset näkyvät jo, alavatsalta pitäisi vielä polttaa rasvaa.

Kaloreita en laske, mutta hiilareita syön vain alle 50 g päivässä. Muuten syön päivisin todella paljon kunnon ruokaa ja ainoastaa iltaisin rajoitan hieman (on sellainen pikkunälkä kun menen nukkumaan, muttei mitenkään häiritsevä). Liikuntana lihaskunto 3 kertaa viikossa + kevyt lenkkeily.

Vinkkinä muuten vielä että kannattaa lisätä lihaskuntoharjoittelua kunto-ohjelmaan, jos laihdutat ja treeninä on pelkkää aerbista menetät lihasta rasvan sijasta (et kai halua olla laiha läski?). Ja huolehdi riittävästä proteiinin saannista.

Itsekuria puuttuu ja tiedän tiedän, että syö vähemmän kuin kulutat ja laihdut. Mutta jotenkin se ei vaan nyt ota onnistuakseen.´En niinkään herkuttele vaan annoskoot ovat liian isoja, ruokahalun kanssa ei ole koskaan ollut ongelmia eikä painonkaan kanssa liiemmin mutta nyt 35 risat vuotiaana paino onkin hiljalleen alkanut nousta.

Kerrotko hmm lisää! Millaisia päivämenuita ja määriä olet syönyt? Hienosti on painosi pudonnut.

Tässä tyypillinen päivä
Aamupala: 3 keitettyä kananmunaa + pala juustoa + teetä/kahvia kermalla
Lounas: 1 broilerin koipireisi + puoli purkkia raejuustoa + raakoja vihanneksia + jälkkäriks teetä kermalla
Päivällinen: Lihaa kermakastikkeessa + vihanneksia ja perunaa, pari palaa suklaata
Tässä välissä yleensä treeni. Lihaskuntoa joko punttiksella tai kotona oman painon kanssa (esim. punneruuksia, kyykkyjä, leukoja) Tai pitkä kävelylenkki.
Iltapala Puoli purkkia raejuustoa, teetä kermalla

Kermaa ei ehkä noin paljoa tarttis juoda (mulla menee siis 1-2 dl päivässä), mutta se on auttanut todella paljon nälänhallinnassa. Eikä ole painonpudotusta haitannut :)

Hei!

Eli olet käytännössä karpannut eikö niin? Minullakin tuo näläntunteen hallinta on se juttu, mihin sitä muutos tarvitsisin. Kovasti olen tuota karppamistakin miettinyt. En vielä Obesimediä käynyt ostamassa mutta harkitsen, että tänään kävisin. Jos se tosiaan saa kylläisyyden tunnetta aikaiseksi eikä tule syötyä niin paljon niin kyllä se konsti minulle sopii. Tosiaankin kiloja olisi pudotettavana vain 3-4, joten aika hyvässä tilanteessa sen suhteen olen :)

Tsemppiä sinullekin ja kiitos vielä kun vastailit!

Itsekuria, liikuntaa ja vähemmän hiilareita. Sillä olen onnistunut tiputtamaan normaalipainon sisällä kiloja suhteellisen helposti. Enkä nyt tarkoita mitään äärikarppausta, vaan harvennettua hiilareiden syömistä esim. leipää noin kerran parissa viikossa, eikä jokapäivä. En lähtisi mitään aineita syömään kun on kuitenkin noinkin pienestä määrästä kyse. Itsekuri olisi tässä ehkä se tärkein.

Yhteistyössä