Painonpudotus raskauden jälkeen ja imetys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mame"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mame"

Vieras
Sanotaan että imetys laihduttaa.. Kuinka nopeaa se laihduttaa? Painoni nousi 20kg raskauden aikana, sairaalaan jäi 8kg ja nyt paino on tippunu 10.12kilon väliin pyörimään.. En uskalla rankasti alkaa laihduttamaan ettei vaikuta maitoon, tai oikeestaan ollenkaa ettei syömishäiriöni aktvioidu uudestaan. Synnytin siis kolme kuukautta sitten.. Koska saa alkaa olemaan huolissaan kun ei "mitään" tapahdu ja paino ei tipu?

Mulla lähtivät loput raskauskilot vasta siinä vaiheessa kun lapsi oli puolivuotias ja söi jo kiinteitä, eli imetys väheni. Siihen saakka kroppa taisi pitää kiinni ylimääräisestä rasvasta.

Mulla kans kolme kuukautta imetystä takana, eikä paino oo imettämällä pudonnu kiloakaan. Hoidan tän imetyshomman nyt pois alta ,ja otan painonpudotuksen eri projektiksi. Mulla samat luvut, eli 20 kiloa nous paino, 82kg ja nyt painan 73 kiloa.

Hoida yks homma kerrallaan, se on mun neuvo.

Mulla tuli ruhtinaaliset 25kg raskauden aikana, osa oli nestettä joka poistuin ensimmäisen kk aikana, sitten se paino vähän niin kuin jämähti eli nyt mittarissa 71 kg kun lähemmäs 60kg ois normaali. Täytyy varmaan alkaa ihan totinen hiki jumppa kun pelkkä päivittäiset vaunulenkit ja imetys ei tiputa painoa ollenkaan. Synnytyksestä onpi jo 7kk aikaa...

Mulla oli jälkitarkastukseen mennessä tippunu kaikki n. 20 kg, mitä tuli. Mutta mulla oli kyl järkyt turvotukset, joten paino oli varmaan suurimmaks osaks nestettä. BMI oli reilu 25 ennen raskautta, joten saa tippuakin vaikka enemmän.

Poikani on 3 vuotta. mulle tuli sen 18 kg lisää, imetin 4 kk, sit tyrehty. Nyt painoni on ollu noin 70 kg ja alle 60 ois normi. Nyt vasta alan olla lähelläkään 60 kg urheilun ja oikean syömisen johdosta... :) Eli nou hätä.

Täysimetin 6 kk ja kaiken kaikkiaan 1,5 vuotta. Paino putosi kovaa vauhtia ekan puolen vuoden aikana. Söin terveellistä ruokaa + enemmän herkkuja ja suklaata kuin ikinä ja paino vain putosi. Melko kätevää! ;) Olinkin hoikimmillani n. 6 kk synnytyksestä, sen jälkeen on paino ollut noin pari kiloa enempi. Olen ihan normaalipainoinen.

Yhteistyössä