Painonvartijoista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ^^
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulla on pisteitä 20. Mä syön ihan samaa ruokaa kun ennenkin, mutta vähemmän ja olen jättäny herkut pois. Lisäksi tietty paljon vihanneksia, juureksia ja hedelmiä, joiden pistearvo on 0.

Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Mulla on pisteitä 20. Mä syön ihan samaa ruokaa kun ennenkin, mutta vähemmän ja olen jättäny herkut pois. Lisäksi tietty paljon vihanneksia, juureksia ja hedelmiä, joiden pistearvo on 0.

Toimiiko tuo myös niillä ns. ilmaisilla eli pisteettömillä ruuilla? Jotenkin en usko siihen, että esim. omenaa voisi syödä kuinka paljon vain ilman pisteitä, sillä yksi omena sisältää n.70kcal kuitenkin.

Alkuperäinen kirjoittaja Kyy:

Toimiiko tuo myös niillä ns. ilmaisilla eli pisteettömillä ruuilla? Jotenkin en usko siihen, että esim. omenaa voisi syödä kuinka paljon vain ilman pisteitä, sillä yksi omena sisältää n.70kcal kuitenkin.

0 pisteen hedelmiä saa virallisesti syödä 2 päivässä. Niitä 0 pisteen ruokia pitää sit jokaisen mitoittaa vähän sen painonpudotuksen mukaan. JOs on tosiaan laskenu pisteet rehellisesti, eikä paino putoa, pitää ruveta miettimään ensin paljonko syö hedelmiä.

0 pisteen hedelmiä saa virallisesti syödä 2 päivässä. Niitä 0 pisteen ruokia pitää sit jokaisen mitoittaa vähän sen painonpudotuksen mukaan. JOs on tosiaan laskenu pisteet rehellisesti, eikä paino putoa, pitää ruveta miettimään ensin paljonko syö hedelmiä.

Ok. Kiitos tästä! Hyvä täsmennys. Oon vain miettinyt kuinka vähiin käy ruoka, jos ei usko kevyttuotteisiin?
*Miettii, josko kaivaisi vanhan pistetaulukon esiin kuitenkin..* :whistle:

Ok. Kiitos tästä! Hyvä täsmennys. Oon vain miettinyt kuinka vähiin käy ruoka, jos ei usko kevyttuotteisiin?

Rasvatonta lihaa/kanaa/kalaa saa aterialla syödä 3 pisteellä niin paljon kun haluaa ja perunaa/pastaa/riisiä/ruisleipää 4 pisteellä niin paljon kuin haluaa. Noissakin tietty sama juttu, että jos painonpudotus lakkaa, pitä ruveta tarkkailemaan noiden "ateriala haluamasi määrä" annosten kokoja.

Itseasiassa pisteitä noudattaessa tulee syötyä paljon enemmän kuin normaalisti. Oikeata ruokaa saa syödä kuitenkin päivässä aika paljon lihomatta.

nimim. en todellakaan usko kevyttuotteisiin

Jos et pidä kevyt tuotteista niin käytät vain niitä vanhoja tuttuja, mutta silloin on kyllä kiinnitettävä huomiota annoskokoon ja saada sille lautaselle täytettä juurikin noista 0 pisteen kasviksista/vihanneksista. Otat sitten sitä pääruokaa pikkuisen vähemmän. Mielestäni ei kannata vaihtaa kevyt tuotteisiin laihdutuksen ajaksi jos sitte tavoitteeseen päästyään aikoo palata takaisin ns. normirasvaisiin tuotteisiin. Parempi opetella ne oikeat annoskoot jo laihdutusvaiheessa.

Rasvatonta lihaa/kanaa/kalaa saa aterialla syödä 3 pisteellä niin paljon kun haluaa ja perunaa/pastaa/riisiä/ruisleipää 4 pisteellä niin paljon kuin haluaa. Noissakin tietty sama juttu, että jos painonpudotus lakkaa, pitä ruveta tarkkailemaan noiden "ateriala haluamasi määrä" annosten kokoja.

En syö perunaa/pastaa/riisiä/leipää kuin joskus satunnaisesti hyvin hyvin harvoin. :D Eli ateriani koostuu liha/kala/kana + kasvikset. :D

pakko tähnkin kommentoida miun teini pojan pisteiden selventämine äidille..

jos päivässä saa södä esim 29 pistettä niin

1. ota paperi, ihan oman maun mukaan (suositeltavaa käsittelemätön paperi, lisäaineiden saannin estämiseksi)
2. saksilla tai "pikaruoka" tarpeessa rei'ittimellä tee niin monta pistettä kuin päivä annoksessa sallitaa.
3. mausta mausteilla, joista saa vain 0 pistettä, oman maun mukaisesti tässäkin..
4.pisteiden lisäksi lupa nauttia juomisia ja syömisiä joista saa 0-0.5 pistettä per annos (JOS 0.5 pisteen arvoisia on listalla niitä ENINTÄÄN 10 kpl/annosta per päivä

lisäksi kevyttä liikuntaa :)

varma laihtuminen jos jaksaa syödä pisteitä :)

Alkuperäinen kirjoittaja Haavis:
Jos et pidä kevyt tuotteista niin käytät vain niitä vanhoja tuttuja, mutta silloin on kyllä kiinnitettävä huomiota annoskokoon ja saada sille lautaselle täytettä juurikin noista 0 pisteen kasviksista/vihanneksista. Otat sitten sitä pääruokaa pikkuisen vähemmän. Mielestäni ei kannata vaihtaa kevyt tuotteisiin laihdutuksen ajaksi jos sitte tavoitteeseen päästyään aikoo palata takaisin ns. normirasvaisiin tuotteisiin. Parempi opetella ne oikeat annoskoot jo laihdutusvaiheessa.

Juu, samaa mieltä olen. Ja kevyttuotteita vältän lähinnä niiden lisäaineiden takia ja siksi, että ihminen tarvitsee hyvää rasvaa. Kerran paikkareilla/kevyttuotteilla laihduttanut ja siitä niin paha jumi moneksi vuodeksi kehoon ettei tosikaan. Nyt tuo jumi selätetty, joten en halua siihen palata.

Yhteistyössä