Paiseko vai mikä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Yök
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

Yök

Vieras
Mulla on mahassa, siis tuolla ihan alhaalla joku patti. Roikkomahan alla, yök. Voiko se olla paise vai mikä, kipeä koskiessa, halkaisijaltaan noin 4-5 cm varmaan.... ihan ihon alla. Sattuu, kun menee istumaan ja välillä liikkuessa. Meneekö itsestään pois??

[QUOTE="vieras";27637947]paiseelta kuullostaa. lääkäriin niin tyhjentävät sen, ei parane ilman sitä[/QUOTE]

Odottelen vielä pari päivää, jos ei helpota, menen lekurille...

Voi luoja. Ihan oikeastiko jäät kotiin odottamaan, että paise puhkeaa ja tulehduttaa kudoksia? Ei tuon kokoinen enää parane itsekseen. Voi tietysti olla lipoomakin tai liposarkoomakin (pahanlaatuinen), jolloin on ihan syytä mennä lääkärille myös.

[QUOTE="vieras";27638042]Voi luoja. Ihan oikeastiko jäät kotiin odottamaan, että paise puhkeaa ja tulehduttaa kudoksia? Ei tuon kokoinen enää parane itsekseen. Voi tietysti olla lipoomakin tai liposarkoomakin (pahanlaatuinen), jolloin on ihan syytä mennä lääkärille myös.[/QUOTE]
Siis jos on huono onni, niin saatat saada sepsiksen puhkeamisesta.

[QUOTE="vieras";27638048]Siis jos on huono onni, niin saatat saada sepsiksen puhkeamisesta.[/QUOTE]
Ja jos se puhkeaa itsekseen, niin voit saada siihen huonosti paranevan fistelin, jota hoidetaan umpeen sairaanhoitajan vastaanotolla monta viikkoa.

[QUOTE="vieras";27638060]Ja jos se puhkeaa itsekseen, niin voit saada siihen huonosti paranevan fistelin, jota hoidetaan umpeen sairaanhoitajan vastaanotolla monta viikkoa.[/QUOTE]

Ei sinne lääkäriinkään heti pääse!

mulla oli sepsips, sitä en halua edes pahimmalle vihamiehelleni, viikon verran sietämätöntä tuskaa ennenkuin lääkkeet alkoi puremaan(sain hammaslääkäristä sen).

mene ihmeessä lääkäriin, tai jos olet pelokas, katso vaikuttaako sellaiselta paiseelta joka on ns.mätäpaise. helve*in arka, ja purkukohta näyttää todella pingottuneelta, desinfioi joki terävä neula ja itse voit puhkaista sen omien kipurajojen sallimissa olosuhteissa.

itselläni niitä on tullut vaikka kuinka paljon, ja olen itse pyrkinyt ne tyhjentämään jos tosiaan huomaan että on mätäpaise. hankalat paikat on sitten lääkäri puhkaissut ja tekee kipeää. kipu hellittää heti kun mätä pääsee ulos, mutta loput kivut hellittävät vasta kun paise on puristettu tyhjäksi. tämä koskee siis mätäpaiseita.

mutta suosittelen että näytät lääkärillä.

Yhteistyössä