päivähoidosta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Meidän lapsi on paljon päiväkodissa puolikkaita päiviä työpäiviemme takia. Hoito on mielestäni ollut hyvää mutta jo alusta asti on harmittanut eräs asia. Kun haen lapsen 12 jälkeen niin siellä ei aina ole ketään hoitohenkilökuntaa jolta voisin kysyä päivästä. Siivooja ja keittäjä ovat ainoat. Muutaman kerran mennyt yli 2 viikkoa ennen kuin olen nähnyt oman ryhmän aikuisen. Ymmärrän että aikaa ei paljoa ole ja henkilökuntaa liian vähän. Onko muualla vastaavaa?

Tuo kello 12 tuppaa päiväkodissa olemaan sellainen aika, että toisia lapsia ollaan silloin juuri nukuttamassa. "Nukkarissa" on yleensä 2-3 hoitajaa kerralla... yleensä kaksi. Kuinka iso ryhmä lapsellasi on? Mietin vain, että kuinkakohan monta hoitajaa siellä on... Mutta päiväkodeissa joissa itse olen ollut töissä on "aina" (ellei jotain poikkeuksellista ole tullut) ollut yksi hoitaja laittamassa puolipäiväisiä kotiin... ihmettelen kyllä vähän tuota teidän päiväkodissa toimimista :/

Mä haen esikoisen usein klo 12, kun oon ite vaavin kanssa kotona. Esikoinen menee siis syksyllä eskariin ja ajattelin pitää tarhassa aamupäivät tän kevään, kun vauva synty. Saa vähän ikäistänsä seuraa. Mutta asiaan, meillä on kyllä aina joku omista hoitajista tuolloin paikalla ja just tohon aikaan niillä riittäis aikaa keskustella vaikka kuinka paljon.

no tuo hakuaika on todella huono siltä kannalta jos haluaisit jutella... kun se on tosiaan aika jolloin lapsia ollaan nukuttamassa nukkarissa.. ota asia esille hoitopaikassa

Alkuperäinen kirjoittaja Muori:
Mä haen esikoisen usein klo 12, kun oon ite vaavin kanssa kotona. Esikoinen menee siis syksyllä eskariin ja ajattelin pitää tarhassa aamupäivät tän kevään, kun vauva synty. Saa vähän ikäistänsä seuraa. Mutta asiaan, meillä on kyllä aina joku omista hoitajista tuolloin paikalla ja just tohon aikaan niillä riittäis aikaa keskustella vaikka kuinka paljon.

riippuu paikasta ja ryhmästä...

Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen:
Kuka lastasi sitten vahtii? Eiväthän keittäjät ja siivoojat ole hoitovastuussa.
Tämä on se pääongelma. Eli lasta ei varsinaisesti vahdi kukaan. Tiedän että aika on huono hakemiselle ja ryhmä on suuri, mutta silti.

Vastuu on hoitajilla, jos jotain lapselle sattuu... en kyllä ymmärrä :o Niin lisäisin tähän vielä, kun joku on kirjoittanut, että silloin on aikaa jutella. Tuo aika jonka lapset on nukkumassa, ne hoitajat jotka eivät ole nukuttamassa pitävät kahvitauon ja suunnittelevat/valmistelevat toimintaa... klo.13 yleisesti mennään päästämään hoitajat tauolle, jotka on nukuttamassa lapsia. Eipä siinä paljon ole aikaa jutella... :whistle:

Vielä lisäisin... JOS ryhmässä on kolme hoitajaa, kaksi nukuttaa ja yksi päästää puolipäiväiset kotiin... näin mielestäni PITÄÄ mennä. tämä yksi hoitaja pääsee sen jälkeen tauolle... Sitten ymmärrän, että tilanne on kinkkisempi JOS ryhmässä on vain kaksi hoitajaa...

VIELÄ lisäisin YHDEN asian. Paikat joissa olen ollut töissä puolipäiväisten hoito on ollut joko klo:12 tai sitten 12.30... riippuu miten on sovittu. Mutta JOS menet hakemaan lapsen 12 jälkeen ja on sovittu että hoitoaika on esim.8-12 et mielestäni voi odottaa, että siellä on joku hoitaja odottamassa lapsenne kanssa. Klo.12 on yleensä juuri sen takia, koska tämä on ainot aika päivästä, kun hoitajat ehtii yhtään suunnitella/valmistella seuraavan päivän ohjelmaa... 15minuuttiakin vaikka myöhässä on jo paljon... MITEN TEIDÄN HOITOAIKA ON SOVITTU?

Yhteistyössä