päivähoito lapsen parhaaksi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pikkuhiljaa väsyy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pikkuhiljaa väsyy

Vieras
Tuli vaan mieleen tost yhest toisesta ketjusta, et kyllä mullaki on vaikeuksia kestää pientä kolmevuotiasta täystuholaista, koska teen suht raskasta työtä ja mun mies on joka toinen 600 km:n päässä töissä.. Ja tosissaa tekee mieli varata hoitopäiviä vapaapäivilleki.. mut oon aatellu et ei oo oikeen lapsen kannalta pitää hoidossa turhaan, vaikka sen ei edes tarvi joka viikko olla hoidossa, miehen vapaa viikoilla. Toisaalta olis varmaan ihan kannattavaa varata vapaapäivällekki vaik 4-5h hoitoa koska tulee kilahdettua nykyään niin herkästi lapselle. Se vaan ressaa ku ei tavarat pysy ehjänä, ja toisella ei virta lopu vaikka miten peuhaat päivän pulkkamäessä. Lapsen mummola on samalla paikkakunnalla kun itse asutaan, mut sinnekää ei kehtaa viedä hoitoon ku sen kans ei kukaan jaksa olla!! Kylässäkin ku käydään siel, ni siitä on tullu jo yleinen vitsi et Huh, Eemeli lähtee!.. ku ollaan lähdös. Ei hirveästi houkuttele kyläileen, ja joka kerta päätänki et en mee enää tuohon taloon toista kertaa... vaikka kotitaloni onki... Toinen lapsi syntyy kesällä, ja toivon NIIN että se on tyttö!! jos saan toisen pojan, ni oon oikeesti pettyny. Aika karua tekstiä tulee, mut nää on nyt mun tuntoja. Mut jospa niistä olis seuraa toisilleen, koska 3-vee on niin huomionkipeä, ettei pysty ite tekeen edes kotitöitä, ainoastaan sillon ku se on päiväunilla.

Meillä kaksi poikaa ja tyttö, tyttö ja esikoispoika "villein". Kaikille sama suht tiukka kuri. Nyt kun nuo pienimmät aloittivat päivähoidossa (pian 4v ja 2,5v) niin saamme päivittäin hoitajilta kehuja siitä, miten lapset siivoavat aina jälkensä, eivät aiheuta muille mielipahaa ja ovat hyviä kavereita kaikille :D Mutta sitten siellä on näitä "hurjapäitä", joista heti näkee vapaakasvatuksen tuloksen. Ja ikävä kyllä lapsemmekin ovat saaneet maistaa heidän hurjuuttaan :'(

Joten, pääsääntöisesti, säännöllinen suht tiukka kuri jo pienestä pitäen AUTTAA!

Meillä lapsia on komennettu siitä asti, kun ovat liikkeellee lähteneet eli n. 6kk iästä alkaen. Ikätason mukaisesti. Aluksi sai sen miljoonaa kertaa olla lasta hakemassa pois esim. kukkien kimpusta, mutta tänä päivänä lapset tietävät ja uskovat mihin saa koska ja mihin ei. Tiukkapipoja ei olla, mutta meillä on selkeät yhtenäiset rajat.

Sukulaisetkin kehuvat lapsia "vanhanajan lapsiksi". Toki, vanhin on edelleen kovin vilkas ja hänen kanssaan tuo ei ole mennyt helpolla...

Kyllä meilläki kuria pidetään ja oon aika periaatteellinen, en kovin helposti anna periksi.. mut jotkut vaa on villimpiä ku toiset. Mut on meillä hyviäki hetkiä, poju on onneksi kauheen empaattinen ja iloinen perusluonteeltaan :)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kyllä meilläki kuria pidetään ja oon aika periaatteellinen, en kovin helposti anna periksi.. mut jotkut vaa on villimpiä ku toiset. Mut on meillä hyviäki hetkiä, poju on onneksi kauheen empaattinen ja iloinen perusluonteeltaan :)

:hug: kuulostaa ihan normaalilta 3v pojalta =)

Päivähoito isossa ryhmässä oleminen valitettavasti aiheuttaa vilkkaalle lapselle ylivireyttä. Kotona/pienessä ryhmässä sopiva määrä energian purkamista, ja muuten tasaiset olot, niin olisi poikakin rauhallinen.

Alkuperäinen kirjoittaja koton rauhottuisi:
Päivähoito isossa ryhmässä oleminen valitettavasti aiheuttaa vilkkaalle lapselle ylivireyttä. Kotona/pienessä ryhmässä sopiva määrä energian purkamista, ja muuten tasaiset olot, niin olisi poikakin rauhallinen.

kun vauvan synnyttyä otin esikoisen kotiin hän rauhoittui ihan silmissä.
Ystävät ja sukulaiset eivät voi uskoa samaksi pojaksi niin iso muutos käytöksessä tapahtui.

Päiväkodissa käydään vähän niinkuin ylikierroksilla kokoajan ja siellä on liikaa virikkeitä ja melua.

Yhteistyössä