Päivähoito

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Kysymyksiä niille jotka ovat työttöminä.
Ovatko lapset saaneet hoitopaikan vaikka töistä ei olisi tietoa?
Minkälaisia päiviä ovat hoidossa?
Oletko joutunut puolustelemaan mitenkään hoidon tarvetta?

Kysyn siksi, koska haen lapsilleni hoitopaikkaa ja sitä ei ole vielä löytynyt. joka kerta kysytään joko olen löytänyt töitä ja onko hoidolle oikeasti tarvetta yms.
Viimeksi sain kommentteja: Hoitapaikkahan sitten maksaa, kannattaa miettiä sitäkin. (joo, niin kun en tietäisi) Lapset vie paikan niiltä jotka sitä hoitoa tarvitsee (tiedän senkin mutta, tarvitseeko syyllistää)
Haluaisin lapsille hoitopaikan aluksi osa-aikaisena jotta olisi pehmeämpi hoidon aloitus ja tuttu hoitaja sitten kun työllistyn? Lapset olleet siis kotihoidossa.
Ja kuitenkin kaikilla lapsilla on oikeus hoitopaikkaan.
Mielipiteitä?

Joo, sanoivat minullekkin että 2 viikossa paikan pitää löytyä sitten jos saa työpaikan, mutta haluisin kuitenki että lapset saisivat aloittaa hoidon muutamalla päivällä, eikä yhtäkkiä vaan viedä oudolle hoitajalle outoon paikkaa.
Ja kuinka moni työnantaja alkaa odottamann 2 viikkoa, että työntekijä pääsee töihin. Ottaa varmasti sellaisen joka on valmis tulemaan töihin heti.

minä sain ilman kyselyjä hoitopikat kun nuorimmainen täytti 3v ja hoitovapaa loppu. ja itse siis jäin työtömäksi. olen pystynyt päiväkodin kanssa sopimaan että lapset on 3/pvä viikossa hoidossa ja jos saan töitä/pääsen kouluun on kokoaikaset paikat heti

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
minä sain ilman kyselyjä hoitopikat kun nuorimmainen täytti 3v ja hoitovapaa loppu. ja itse siis jäin työtömäksi. olen pystynyt päiväkodin kanssa sopimaan että lapset on 3/pvä viikossa hoidossa ja jos saan töitä/pääsen kouluun on kokoaikaset paikat heti

Näin se pitäisi minunkin mielestä mennä.
Niin ja viimeksi sain kuulla myös siitä kuinka hankalia hoitajalle ovat nämä osa-aikaiset. Eikö ne hoitajat ole lapsia varten eikä toistepäin.

Saatiin hoitopaikka nyt syksyksi kun keväällä haettiin. Olin keväällä töissä, mutta syksystä ei ollut mitään tietoa. Poika aloittikin viime kuun puolivälissä päiväkodissa vaikka olen työtön. On ollut kolme päivää viikossa noin 5tuntia kerralla (ekana päivänä vain 2tuntia). Nyt oon menossa loppu kuusta töihin ja on kiva kun poika on ns sisään ajettu päivähoitoon.

Perhepäivähoitajalle nuo osa-aikaiset on varmasti hankalia, kun saavat palkan sen mukaan miten lapsia on, mutta päiväkodissa tuo ei ole mikään ongelma.

Niin ja vielä tästä aiheesta että eikö se lapsen etu ole se tärkein asia. Vai pitäisikö minun tosiaan viedä lapset hoitoon 8-17, että hoitotäti olis tyytyväinen. Kuitenkaan kokopäivähoitoon ei heti alusa olisi tarvetta.

Yhteistyössä