Päiväkirjat, niiden kirjoittaminen ja tuhoaminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja raaputi raaputi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

raaputi raaputi

Vieras
Kirjoitatko tai oletko kirjoittanut päiväkirjaa?
Mitä kirjoitat, millaiseen vihkoon, kirjaan tai kirjoitatko koneella?
Oletko koskaan tuhonnut vanhoja päiväkirjojasi?

Itse olen kirjoittanut päiväkirjoja useamman vuoden ajan nuorempana ja nyt kun olen alkanut lukemaan niitä niin haluaisin suoraan sanottuna polttaa ne. En ole yhtään ajatellut että mitä kirjoitan ja siellä on kaikkea tosi omituista ja noloa tavaraa, mutta myös kauniita muistoja ja hyviä juttuja. Tietysti voisin antaa kirjojen vaan olla, mutta jos joku menee lukemaan niitä niin kuolisin varmaan häpeään. Yksi vaihtoehto olisi tietysti kirjoittaa hyviä juttuja ja niiden tiivistelmiä koneelle ja sitten hävittää alkuperäiset paperit...? Kuulostaa tosin kauhean vaivalloiselta ja vanhoja kirjoja ja vihkoja voi tulla ikävä. Mitä tässä nyt tekisi?

Samalla haluaisin kuitenkin aloittaa päiväkirjan kirjoittamisen uudelleen. Tavallaan voisi kirjoittaa koneella, ubitikku on ehkä helpompi piilottaa kuin vihko, mutta toisaalta olisi kiva kirjoittaa yöllä tai matkalla ollessa ilman että laittaa konetta päälle tai raahaa sellaista mukanaan, joten paperi voisi olla parempi vaihtoehto. Ajatuksia?

Älä häpeä lapsuuttasi / nuoruuttasi! Munkin teiniajan päiväkirjoissa on ihan häröä juttua, mutta pointtihan on juuri se että päiväkirjaan voi kirjoittaa rehellisesti kaiken. Kaiken. Miksi niitä pitäisi sensuroida jälkikäteen? Ne ikävätkin ja nolot asiat kuuluvat siihen ikään ja elämäntilanteeseen. Ja jos oikein yrität, niin voit varmasti vielä eläytyä niihin fiiliksiin joita aikoinaan koit. Älä ainakaan niitä vanhoja päiväkirjoja hävitä!

Periaatteessa oot ihan oikeassa, mutta sieltä löytyy mun nolojen juttujen lisäksi asiaa mun sukulaisten ja tuttavien yksityisasioista. Ei olisi mikään ongelma jos voisin olla jotenkin täysin varma ettei kukaan tule koskaan lukemaan niitä, mutta se ei taida olla mahdollista..

Yhteistyössä