päiväkodin kanssa meni sukset nyt ristiin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kooppa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kooppa

Vieras
En kerro kovin yksityiskohtaisesti asiaa. Oikeestaan on vain yksi henkilö päiväkodista jonka kanssa on alusta asti aina tullut tietyn väliajoin jotain sanottavaa. Puolin ja toisin. Koen että olen jotenkin suurennuslasin alla aina. Ahdistaa viedä lapsi hoitoon. Tämä päiväkodin henkilö ilmeisesti tarkkailee jotenkin kotipihaamme myös (asuu lähellä) koska kysyi lapselta: miksi sinulla ei ollut sunnuntaina hanskoja ulkona? Ilmeisesti lapsi heittänyt hanskat maahan kun kuuma tms. Ei koskaan pitkiä aikoja ole ilman hanskoja. Kysyin häneltä suoraan että miksi hän tämmöisiä kotipihalla tapahtuineita asioita lapselta kysyy. Hän sanoi minua vainoharhaiseksi! Hänen mielestään se on ihan tavallista smalltalkia mutta minusta tuolla kyseenalaistettiin jotain. Olen kuullut yhdeltä henkilöltä samankaltaisia kokemuksia tämän ihmisen kanssa. Onko kellään muulla mennyt sukset ristiin päiväkodin työntekijän kanssa?

no minusta sä kuulostat oikeesti vainoharhaiselta! sitäpaitsi mun lapset ei tod. oo ilman hanskoja ulkona kun on talvi :) mutta joo, luultavasti sinä kuuntelet kaiken mitä kyseinen hoitaja sanoo vähän sillä mielellä että mitä se kyttää ja löydät sen takia piilomerkityksiä kyseisen henkilön puheista? anna mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos!

No tuossa kys tilanteessa kysyttäisiin "Aijjaa näitkö asutko jossain lähellä? "
Itse ainakin teen tuollein samanlailla; sanomalla jotain tilanteesta ilmaisen nähneeni teidät.

No tuossa kys tilanteessa kysyttäisiin "Aijjaa näitkö asutko jossain lähellä olitko kylässä ? "
Itse ainakin teen tuollein samanlailla; sanomalla jotain tilanteesta ilmaisen nähneeni teidät.

No justiinsa :laugh:
Ap todellakin kuulostaa vainoharhaiselta. Miksi hoitaja kyttäisi tekemisiänne tai vastaavaa? Olisiko hänellä syytä, kun noin kivahdat? Kyllä mä hoitolapsille ja heidän vanhemmilleen jotain small talkia voin heittää jos satutaan esim. samaan kauppaan. Mitä sitten? Normaalia ihmisten kanssakäymistä.

Luulen että erityisesti vanhemmille hoitajille on jotenkin luontaista puhua asioista suoraan, pelkäämättä (onneksi), että vanhemmat kokevat kaiken, ihan kaiken, arvosteluna. Ovat tottuneet aikaan, jolloin juteltiin siinä mielessä, että puolin ja toisin opitaan lapsesta mahdollisimman paljon.

Nyt ei vanhemmille saisi sanoa yhtään mitään, koska se koetaan aina negatiivisena. Ja vanhemmat kokevat hoitajat palvelijoikseen, joita ei kuunnella, vaan näiden on tehtävä juuri niin kuin vanhemmat sanovat. Jos hoitaja sanoo vaikka liian pienistä tai puuttuvista vaatteista, saa varmasti takaisin jossain vaiheessa nenillensä.

Tämä henkilö on ilmeisesti johtaja tms. päiväkodissa eli ei ihan "normi työntekijä". Ei mielestäni ole missään tilanteessa sopivaa sanoa lapsen vanhempaa vainoharhaiseksi. Lisäksi juttelin yhden henkilön kanssa joka ollut hänen työkaverinaan ilmeisesti. Kertoi olleensa aika uuvuksissa tuon ajan.

Tämä henkilö on ilmeisesti johtaja tms. päiväkodissa eli ei ihan "normi työntekijä". Ei mielestäni ole missään tilanteessa sopivaa sanoa lapsen vanhempaa vainoharhaiseksi. Lisäksi juttelin yhden henkilön kanssa joka ollut hänen työkaverinaan ilmeisesti. Kertoi olleensa aika uuvuksissa tuon ajan.

oikeesti, olisit iloinen että teillä johtaja osallistuu arkeen sen verran että tuntee ja tietää lapset ja rutiinit, aina kun se ei ole itsestäänselvyys. hyvät pomot kiertävät myös ryhmissä ja tuntevat talonsa tavat ja henkilöt ketä taloon kuuluu!

Sitten voidaan tietty seuraavana pohtia miten et tiennyt miksi lapsella ei ollut hanskoja. Oliko päiväkoti-ikäinen yksin pihalla leikkimässä... Ja miksi ihmeessä?

No päiväkodit nyt vaan on semmosia sosiaalitoimiston jatkeita. Kateelliset, pienipalkkaiset naiset etsii muiden lapsista vikoja. Vallankäytöstähän siinä on kyse. Kannattaa ottaa ennemmin hoitaja kotiin.

No päiväkodit nyt vaan on semmosia sosiaalitoimiston jatkeita. Kateelliset, pienipalkkaiset naiset etsii muiden lapsista vikoja. Vallankäytöstähän siinä on kyse. Kannattaa ottaa ennemmin hoitaja kotiin.

Hahhah, olisikin hienoa, jos vikoja löytyisi vaan etsimällä. Niitä vaan valitettavasti ilmenee päivittäin. Olisi mukava olla välittämättä, kun lapsilla ei ole vaatteita tai vaatteet ovat täysin sopimattomia. Tai kun ei tarvitsisi välittää siitä, että hoitoaikoja ei vaan noudateta. Tai kun voisi sulkea silmät siltä, että kyselyihin ei vastata ajallaan jne

Mua ärsyttää kun yksi hoitajista valittaa lapsen vaatteista, vaikka ne ovat tasan sopivat, ehjät ja asianmukaiset. Talvihaalarin rispaantuneesta kuminauhalenksusta olen nyt kuullut jo useamman kerran, mutta kun se on toimiva en ole ottanut asiakseni vaihtaa. Viimeksi ihmettelin miksi lapsella on tarhan alushousut, niin oli kuulemma ne omat repussa olevat ihan liian pieniä, että voisitte sopivia hankkia ja tuoda tännekin (näitä samoja lapsi käyttää ihan päivittäin tyytyväisenä, isommat kuulemma menee peppuvakoon). Olen tarkka lapsenvaatteista ja siksi ärsyttää, moni varmaan vaan kohauttaisi olkiaan.

Tästä huolimatta ap nyt ylireagoi kyllä. Tai saahan se ketuttaa, varmaan muakin ärsyttäisi asioihini puuttuminen, mutta ei siitä tarvitse tädille avautua tai alkaa riitelemään tommosista. Etköhän säkin niitä ärsytä jossain asioissa muita ihmisiä eikä ne ole heti päätään aukomassa, vaan mielessään kyräilevät.

Kyllä minäkin ihmettelisin ap:n tapaan, miksi hoitaja kyselee lapsen sunnuntaista hanskojen puuttumista. Mitä se tälle hoitajalle kuuluu?? Hoitajan vastaus, tokaisu vainoharhaisuudesta, on loukkaava ja epäammatillinen. Minä ottaisin yhteyttä hoitajan (johtajan) esimieheen, etenkin jos kärhämää ollut pitempään ja kaiken aikaa.

eli mielenosoitus kun haluaisi itse kävellä, ja vaikka olisi kuinka pakkasta ei laita takas, riisuu pois kun puen uudelleen, kyllä siinä sitten mummot sun muut katsoo syyttävästi minua kun kakara karjuu rattaissa kädet paljaana (olettavat että karjuu kylmää kun pöllöäiti ei ole pukenut rukkasia).. minkäs teet jos on matkaa jatkettava eikä ole enää turvallista kävellä tai on kiire..

Yhteistyössä