Päiväkoti ja lapsen sairastaminen, muka

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Annukka"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mun hoitolapsilla on ollut nyt vähintään kolme viikkoa yskää ja nuhaa ja ajoittain vihreää räkää valuu. Mutta lapset ovat muuten ihan kunnossa, jaksavat leikkiä normaalisti, syövät hyvin ja nukkuvat. Ei ole tullut mieleenkään painostaa vanhempia käyttämään lapsia lääkärissä. Kyllä he tosiaan itse tietävät, milloin siihen on tarvetta. Tänä syksynä on ollut todella sitkeää räkätautia liikkeellä.

[QUOTE="vieras";24599837]Mä en osais vetää tollasesta asiasta herneitä nenään.[/QUOTE]

Mua kyllä risois jos useamman kerran soitettaisiin turhaan hakemaan lasta pois hoidosta. Joka kerta pitää kuitenkin järjestellä työt, eli joku joutuu tekemään mun puolesta sellaiset työt joita ei voi jättää tekemättä, joudutaan perumaan tai siirtämään asiakastapaamisia jne. Se on oikeasti hankalaa, eikä miehellä ole yhtään sen helpompaa omien töidensä kanssa. Toki jos lapsi on oikeasti sairas niin ei tietenkään hoidossa pidä olla, mutta tuollaiset turhat soitot harmittavat.

[QUOTE="hhh";24599860]Mun hoitolapsilla on ollut nyt vähintään kolme viikkoa yskää ja nuhaa ja ajoittain vihreää räkää valuu. Mutta lapset ovat muuten ihan kunnossa, jaksavat leikkiä normaalisti, syövät hyvin ja nukkuvat. Ei ole tullut mieleenkään painostaa vanhempia käyttämään lapsia lääkärissä. Kyllä he tosiaan itse tietävät, milloin siihen on tarvetta. Tänä syksynä on ollut todella sitkeää räkätautia liikkeellä.[/QUOTE]

Mulla tuli tosiaan tunne, että minuun ei luoteta vanhempana. Joku sanoi, että ei osaisi vetää hernettä tällaisesta, mutta kyllä minä olen ärsyyntynyt, ku minulle sanotaan pää kallellaan, että korvatulehdus voi olla myös kuumeeton ja VIE lapsi lääkäriin. No, asia on nyt hoidettu ja aion sanoa, että toivon, että minuun luotetaan. Haen ilmanmuuta sairaan lapsen pois hoidosta, mutta en mielelläni tervettä. Minä kuuntelen teitä ja te minua.

Kyllä mua ottaisi päähän jos päikystä viikkotolkulla kuulisi että "vie lääkäriin, sillä on silmätulehdus", "vie lääkäriin, sillä on korvatulehdus" ja jos itse olisin sitä mieltä että lapsi on terve (meillä viedään varsinkin kuopus tosi herkästi lääkäriin jos vähänkään epäillään korvatulehdusta) ja varsinkin jos lopulta veisin lääkäriin ja lapsi olisi terve.

Ap:n kannattaa sanoa ihan asiallisesti että lapsi on käytetty lääkärissä ja todettu terveeksi ja että vanhemmat kyllä itse vievät lapsen sitten sinne lääkäriin kun tulee tilanne että epäilevät lapsen olevan kipeä ja tarvitsevansa lääkekuuria.

Meidän esikoisella pienempänä oli flunssaa ja se kesti pari kuukautta. Käytin lääkärissäkin muutomaan otteeseen mutta mitään muuta vikaa ei löytynyt kun se flunssa. Lääkäri epäili tuolloin että meidän kohdalla on käynyt paska mäihä ja lapsi on saanut perätysten pari eri flunssapöpöä.

[QUOTE="Annukka";24599880]Mulla tuli tosiaan tunne, että minuun ei luoteta vanhempana. Joku sanoi, että ei osaisi vetää hernettä tällaisesta, mutta kyllä minä olen ärsyyntynyt, ku minulle sanotaan pää kallellaan, että korvatulehdus voi olla myös kuumeeton ja VIE lapsi lääkäriin. No, asia on nyt hoidettu ja aion sanoa, että toivon, että minuun luotetaan. Haen ilmanmuuta sairaan lapsen pois hoidosta, mutta en mielelläni tervettä. Minä kuuntelen teitä ja te minua.[/QUOTE]

Niin.....oishan sitä sitten voinut olla viemättä lääkäriin, jos kerran tiesit, ettei mikään ole vikana. Oisit vaan sanonut käyneesi lääkärissä.

[QUOTE="vieras";24599947]Niin.....oishan sitä sitten voinut olla viemättä lääkäriin, jos kerran tiesit, ettei mikään ole vikana. Oisit vaan sanonut käyneesi lääkärissä.[/QUOTE]

En osaa valehdella. Tosin mietin kyllä ajan perumista, mutta en jaksa enää kuunnella lääkäriin vienti -kommentteja.

Ymmärrän erittäin hyvin ap:n harmistuksen, itsekin suuttuisin moisesta. Mun on ainakin tosi hankala järjestää työt ja ärsyttää jos pitää turhan päiten hakea. Onneksi meidän päikyssä ei yleensä turhasta soitellakaan. Kerran sieltä sanottiin, että vie lapsi lääkäriin kun on niin kova yskä. Meinasin sanoa, että ihan turhaan veisin, mutta vein kuitenkin ja korvatulehdushan sillä oli. Että sillä kertaa oli oikeasti hyvä että sanoivat, koska en mä itse olis tajunnu että yskä voi viitata korvatulehdukseen.

3 viikkoa vuotava nenä ei periaatteessa ole normaalia mutta tosiaan nää räkätaudit saattaa hyvinkin pitää lasta räkäsenä kuukaudenkin. Ollaanko kuukausi pois hoidosta ja vanhemmat töistä jos lapsi muuten ihan ok?

Kaikissa paikoissa edes pääse lääkärin vastaanotolle siksi että nenä vuotaa.
Näin, miettikääs nyt ihan järjellä että jos jäätte kotiin lapsen kanssa jolla ollut 3vko sitten flunssa ja siitä jäänyt nuhaa, eli nenä vuotaa, niin kauanko sitä sitten pitää omalla kustannuksella olla kotona?
Itse olen törmänny siihen että lapsi on aamulla jätetty valvomatta ja kaatanut jaloilleen pöydän ja kynnet sitten mätineet, kun ei ole laitettu sukkia jalkaan lenkkareihin. Silloin vaan todettiin että vie lääkäriin jos haluat.
Lapsella oli sukkia mukana useatkin mutta kun ne olivat repussa niin niitä ei sitten löytynyt ja oli laitettu lenkkarit paljaisiin jalkoihin vaikka olisi ollut sandaalitkin paikalla. Ratkaisin asian niin että vein lenkkarit kotiin kokonaan.

Toisella kertaa toinen lapsi oli tönäissyt omaani ja takaraivoon tullut haava, sitten seuraavalla viikolla väitettiin että lapsellani on märkärupi kun takaraivossa oli rupi. Tästä hörhöstä sitten teinkin valituksen.

Lapsellani oli aikanaan 3 viikon flunnsa joka altisti lapsen rs-virukselle, joka aiheutti infektioastman, joten jos meillä lapsilla flunssa pitkittyy yli viikon, niin meillä mennään lääkäriin.

Näin, miettikääs nyt ihan järjellä että jos jäätte kotiin lapsen kanssa jolla ollut 3vko sitten flunssa ja siitä jäänyt nuhaa, eli nenä vuotaa, niin kauanko sitä sitten pitää omalla kustannuksella olla kotona?
Itse olen törmänny siihen että lapsi on aamulla jätetty valvomatta ja kaatanut jaloilleen pöydän ja kynnet sitten mätineet, kun ei ole laitettu sukkia jalkaan lenkkareihin. Silloin vaan todettiin että vie lääkäriin jos haluat.
Lapsella oli sukkia mukana useatkin mutta kun ne olivat repussa niin niitä ei sitten löytynyt ja oli laitettu lenkkarit paljaisiin jalkoihin vaikka olisi ollut sandaalitkin paikalla. Ratkaisin asian niin että vein lenkkarit kotiin kokonaan.

Toisella kertaa toinen lapsi oli tönäissyt omaani ja takaraivoon tullut haava, sitten seuraavalla viikolla väitettiin että lapsellani on märkärupi kun takaraivossa oli rupi. Tästä hörhöstä sitten teinkin valituksen.

Kuulostaapa tosi ikävältä, että laitetaan lenkkarit ilman sukkia :(. Meillä pk:ssa on varavaatteita, joita voi tarvittaessa käyttää.

Mun täytyy vielä tähän sanoa, että olen muuten tosi tyytyväinen päiväkotiin. Hoitajat ovat ihania ja koen, että he vilpittömästi välittävät lapsista. Viime viikkojen toiminta on sairasjankutusten osalta ihmetyttänyt.

Meidän pojalla valui räkä enemmän tai vähemmän joka päivä lähes vuoden ajan päiväkodin aloittamisesta lähtien. Sama homma kävi isosiskollaan muutama vuosi aiemmin, joten tällä kertaa ymmärsin olla viemättä lääkäriin. Lääkäri sanoi esikoisen kohdalla, että päiväkoti-ikäisellä jatkuva nenän valuminen on ihan normaalia. Nyt pojalla on viimein loppunut jatkuva nuha, ikää on lasissa kolme vuotta.

En todellakaan veisi lääkäriin pelkän nuhan takia.

Kommentoinpa vielä tähän ketjuun, että nyt se lapsi on oikeasti sairas ja äitikin ymmärsi :). Ei tarvinnut käyttää päiväkodissa diagnosoitavana ;). Eilen nousi kuume melkein 39 ja yskä on kova. Tänään ei onneksi ole ollut enää niin kovasti kuumetta. Jospa menisi pian ohi.