Päiväkoti juttua

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nipu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Nipu

Aktiivinen jäsen
12.09.2007
1 879
0
36
Meidän lapset on nyt kesäajalla päiväkodissa kun ryhmis on kiinni. Se touhu siellä, ihan outoa. Ketään hoitajaa en ole kätellyt, saati kuullut heidän nimiään. tuo pienempi lapsi on hiukan arka, koska joutui isoveljestä eroon (toisessa ryhmässä), niin aamulla kukaan ei tule hakemaan häntä peremmälle, koskaan ei tulla eteiseen vastaan. Se on sitten itse mentävä lapsen kanssa ja näytettävä hänelle tavaroita yms. sillä uhalla että itse myöhästyy töistä.
Kolme viikkoa vielä ja sitten alkaa lapsillakin loma. Ja loman jälkeen pääsevät vanhaan paikkaan, onneksi!
Jotenkin on vaan paha olla kun joutuu ne sinne jättämään, eikä aina niin aurinkoisina...

Sinun pitää ilmeisesti itse huomauttaa tuosta hoitajille! Niin minäkin tein, kun oma lapseni vaihtoi hetkeksi ryhmää. Hoitajat eivät reagoineet mitenkään aamuisin tuloomme, käskin aina lapsen itse menemään peremmällä.Lopulta tuli olo, että jos en itse siitä sano, eivät hekään sitä älyä.
Johan toimi seuraavana aamuna, oli kaksi tätiä odottamassa ovella... ;)

kurjaa :(
itse voin hoitajan ominaisuudessa sanoa et kun tulee uusi äiti ja uusi lapsi, niin ei teidä miten suhtautua. siis tarkoitan et itseni on helpompi lähteä jos hoitaja ottaa lapseni vaikka syliin ja viel leikkimään, en tosiaan loukkaannu siitä kuten jotkut todella tekevät :o :whistle:

ääh, en tiedä, törkeetä käytöstä :(
onneksi voin sanoa käsi sydämellä että itse en ole tuollainen vaan tulen reilusti lasta ja lapsen tuojaa vastaan ja jutellaan hetki mukavia ja sit lähden lapsen kanssa leikkimään/aamupalalle jne :)

päiväkodit on perseestä...en mee ikinä enää töihin.
Ennen tykkäsin olla tosi paljon töissä päiväkodissa, nyt viime syksynä olin sijaisena niin se pk ainakin oli SYVÄLTÄ.
kaikilla ns. omat lapset, jos jonkun lapsen kanssa olit menossa vessaan tai aloit syöttämään, tuli tämä ns. oma täti ja sanoi hei se on minun minä vien, minä syötän....
prkl, muuhun siellä kelvannut kun pöytiä pyyhkimään ja ruokakärryä kuskaamaan.
sitten kun esittelin itseni vanhemmille, tuhisivat vaan että se ja se on minun lapsen vanhempi, ei sun tartte kaikkien kanssa mennä höpöttää....huh huh....toi päiväkoti oli ainakin sitä luokkaa etten veis omaani lasta sinne enkä kyl ikinä mee töihinkään sinne.
ja muillakin oon kuullu samanlaisii kokemuksia, jos ovat esim.uusina menneet töihin tai sijaisena.
Ja lapsia tuollakaan kukaan ottanut vastaan...vaatteet oli miten sattuu lapsilla.
Serkkukin haki oman poikansa hoidosta(toisesta päiväkodista) niin (kalliit,laadukkaat) kosteussuojatut housut VÄÄRINPÄIN, siis nurinpäin jalassa vesikelillä, eli vuori päällepäin, oli hieman antanut tulla tekstiä...tädit oli vaan sanoneet että kun lapset itse pukee, prkl, sen verran pitäs tarkistaa että lapsilla ees vaatteet oikein päällä. :kieh:

Päiväkodissa, ainakin meidän lasten päiväkodeissa, on sääntönä se että vanhemmat tuo lapsen ryhmään saakka. Kukaan siis ei tule eteisestä hakemaan lasta. Vanhemman tehtävänä on huolehtia, että lapsi kättelee ryhmänsä aikuiset tullessaan ja lähtiessään. Ei mulle ole tuottanut vaikeuksia viedä lasta eteisestä perille asti. Omassa ryhmässään sitten lapset saa syliä ja heidät toivotetaan tervetulleiksi, mutta jos hoitaja tulisi eteiseen saakka hakemaan yhtä, niin muut lapsethan jää silloin ilman valvontaa...

Kesäpäivystys on syvältä. Osa päiväkodeista on kiinni, ja niiden henkilökunta voi joutua töihin ihan toiseen päiväkotiin tuuraamaan jotain lomalla olevaa. Eli paikka ja lapset on outoja sekä hoitajille että lapsille.

Ja tässä päiväkodissa kuulemma sitä että pakotetaan syömään. Eli istut vaikka kolme tunita puurolautasen edessä, mutta syötävä on. Tätä mä en ymmärrä ollenkaan!
Jos joku ei tykkää puurosta, niin ei tykkää.

Joo ymmärtäisin jos asiasta olisi sanottu ekana päivänä että vanhemmat tuovat lapset ryhmään asti. Mut kukaan hoitajista ei puhua pukahda mitään. Hyvä kun huomenta sanovat |O

No huh... meillä tullaan aina vastaan lapsia, myös siellä kesähoitopaikassa. Lapsemme ovat päiväkodissa ja joka aamu tulee hoitaja meitä vastaan, toivottaa huomenta ja kyselee mitä kuuluu. Näin tapahtuu siis myös varahoitopaikassa, jonne lapsemme menee ensi viikoksi. Mä sanoisin asiasta hoitajille, asiallisesti keskustelisin ja kertoisin lapsesta ym. Se on heidän velvollisuutensa, että joku ottaa vastaan lapsen, olipa ryhmä kuinka iso tahansa. Varsinkin kun on kyse varahoidosta!!!

Alkuperäinen kirjoittaja ProStroke:
Ja tässä päiväkodissa kuulemma sitä että pakotetaan syömään. Eli istut vaikka kolme tunita puurolautasen edessä, mutta syötävä on. Tätä mä en ymmärrä ollenkaan!
Jos joku ei tykkää puurosta, niin ei tykkää.

Missä tällainen päiväkoti on jossa ruokaa pakotetaan syömään?

Vähän oudolle kyllä kieltämättä kuulostaa. Meillä hoitajille on annettu ohjeeksi että jokainen lapsi otetaan vastaan ja ollaan myös "luovuttamassa" kotiin lähtiessä. Aamulla pyritäänsiihen että eteisessä ei pyörisi muut lapset, että vanhemmilla olis mahdollisuus tarvittaessa jutella kahden hoitajan kans jos jotain asiaa. Kesällähän tää ei luonnollisesti aina toimi näin. Itse olin yks aamu yksin 12 lapsen kans enkä kyllä ehtinyt kovin montaa vastaanottamaan, onneks nää on harvinaisia... Ainakaan meillä ei oteta sijaisia lomien ajaksi eikä jos joku sairastuu, ja tästä syystä meno on vähän eri kuin talvella kun ei osa henkilökunnasta ole kokoajan lomalla. Joskus voi käydä niinkin, ettet loman jälkeen tiedä ketkä lapsista ovat olleet jo pidempään ja ketkä vasta aloittaneet, jos vanhemmat eivät itse asiasta kerro.

Yleensä lapset menee vasta yhdeksän maissa, silloin muutama hoitaja jo paikalla. Ja kotiin lähdön hetkellä, siellä ne istuu perseellään ja puhuu keskenään.....

Yhteistyössä