päiväkoti vai perhepäivähoitaja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äitix3
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
päiväkodissa, vaikka 1-v. onkin...ja ollaan miehen kanssa tosi tyytyväisiä. pph on haavoittuvaisempi: omat tai lasten sairastamiset, se tuleeko toimeen pph:n kanssa miten ym. niihin ei voi niin vaikuttaa. päiväkodissa on useampi silmäpari ja ikäänkuin vakaammat olot. ja ainakin toistaiseksi aina joku jolla aikaa ottaa syliin!
myös tilat joissa päivä sujuu voivat olla hyvinkin erilaisia, eli päiväkodissa turvallisemmat puitteet minusta lapselle noin kaikkinensa. toki päiväkodeissakin isoja eroja jne. mutta meille päiväkoti on sopinut loistavasti. Toki tunnustan että jos löytyisi jostain erittäin mukava ja pätevä pph niin olisi varmasti kaikkein paras ratkaisu, aina näin ei kuitenkaan ole...

Ryhmäpph tai päiväkoti.Kaksi vanhempaa lasta olivat ryhmiksessä (3 hoitajaa/12 lasta),hyvin viihtyivät,kivat hoitajat ja kodinomainen hoitopaikka.Kuopus on päiväkodissa,mukavat hoitajat ja kiva suht pieni päiväkoti.Olin jo etukäteen kuullut ko. päiväkodin olevan hyvä ja hain pelkästään tähän päiväkotiin.Tyytyväinen olen ollut ja poika menee mielellään hoitoon (2v 5kk).Meillä lapset ovat olleet hoitoon mennessä jo suht isoja (3-,4-, ja 2,5-vuotiaina) eli jo iän puolesta molemmat hoitoomuodot ovat hyviä.En laittaisi päiväkotiin tai hoitoon yleensä alle 2-vuotiasta,jos sellainen tilanne olisi tullut ,niin sitten olisin ehkä harkinnut perhepäivähoitajaa.Tykkään päiväkodista koska siellä on monta hoitajaa,ruoka tulee valmiina,ei tarvitse varahoitopaikkaa,useampia kavereita,enemmän toimintaa jne.

päiväkoti, ikinä en veis lastani perhepäivähoitajalle, niin paljon ikäviä olen siitä hoidosta kuullut. päiväkodissa on kuitenkin useampi henkilö. ja perhepäivähoitaja tekee työtään yksin. hänen tekemisiään ei ole kukaan valvomassa. ei se mitään takaa, että siellä joskus käy joku perhepäivähoidon ohjaaja tarkastuskäynnillä.

Jos en tuntisi ennestään pph, niin päiväkotiin veisin. Tuntuisi jotenkin turvallisemmalta. Kun ei ikinä voi tietää millainen pph sattuu. Mutta jos tuntisin hyvän hoitajan, ilmanmuuta pph veisin.

Yhteistyössä