[QUOTE="meh";29615952]Eipä nyt kannata ihan kaikkea itsees ottaa... Jos jo niin pahalta muutenkin tuntuu sen pikkuisen vieminen päiväkotiin, että joka asiasta on kamala syyllisyys ja muiten sanoista etsitään vielä lisää painoarvoa sille omalle huonolle ololle, niin kannattanee varmaan koittaa järjestää vielä toistaiseksi se kotihoito?
Mulla päikkyura kolmen lapsen osalta takana jo useampi vuosi. Nuorimilla ovat aloittaneet 2vuotiaana, jolloin minäkin olen ollut valmis sen lapsen sinne jättämään. Jos tulee palautetta, että lapsi yksii, on räkäinen, niin se otetaan sellaisena kun on se sanotaan. Seurataan tilannetta kotona ja toimitaan sen mukaisesti. Jos omaankin silmään lapsi vaikuttaa kipeältä, niin sitten ollaan kotona. Jos taas omasta mielestä lapsi on jaksavainen hoidossa (eikä siis ole muuta kun se nuha taikka yskä), niin viedään hoitoon ja pyydetään ilmoittamaan, jos heidän mielestä lapsi ei jaksa olla hoidossa. Näiten hoitaijen kanssa voi muuten ihan jutella, eikä vaan ottaa niitä sanomisia itseensä
Ja meillä on kyllä aina ollut koko konkkaronkka koton, jos yksi on kipeenä. Henkilökohtaisesti en siis ole ikinä ymmärtänyt sitä, miksi ne sisarukset pitää roudata hoitoon, jos itse on yden kanssa kotona.[/QUOTE]
Meilläkin on oltu kotona kaikki, kun yksi on kipeänä. Se, miksi mietin, voiko muita lapsia viedä hoitoon, jos yhdellä lapsella on "vain yskää tai nuhaa" ja on sen vuoksi kotona, on se, että yhden lapsen kanssa kotona koulutöiden teko esimerkiksi onnistuu vielä kohtuullisesti. Kolmen kanssa se on jo hiukan hankalampaa.
Ja joo, ehkä on omassa asenteessa vikaa, että säälittää ylipäätään jättää pikkunen sinne isoon ryhmään parin aikuisen kanssa. Tarkoitus on vain 4kk:n hoitorupeama ja sen oli alun pitäen tarkoitus olla pph:n luona. Ikävien sattumusten jälkeen pph ei olekaan nyt työkykyinen ja siksi lapset on päiväkodissa.