päiväkotien pihalla leikkiminen (siis kotihoidossa olevien)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pinki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Pinki

Tunnettu jäsen
04.08.2004
25 067
28
48
Lahti
olen aina luullut, että päiväkotien pihoilla ei saa olla muita kuin siellä hoidossa olevat lapset ja hoitajat, kun pk auki. edes silloin, kun päiväkotilaiset sisällä syömässä jne.

täällä meilläpäin yksi mamma käy lapsineen joka aamupäivä pk:n pihalla leikkimässä, kun nämä muut menevät sisälle - onko tämä kuinkakin yleistä? :o

ymmärrä kyllä, kun iltasella tai vkl siellä pihalla käydään leikkimässä, mutta että aukiolo aikana?

:|

Me ollaan käyty pari kertaa illalla ja nyt kun lapset aloittaa hoidon ko päiväkodissa, aiotaan mennä sinne nyt heinäkuun aikana päivälläkin leikkimään, kun päiväkoti on suljettu. On sitten edes piha tuttu, kun elokuussa alkaa tutustuminen hoitopaikkaan. Mutta ikinä en ole päiväkodin aukioloaikoinan edes harkinnut meneväni sinne pihalle. Onkohan se edes luvallista??

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Me ollaan käyty pari kertaa illalla ja nyt kun lapset aloittaa hoidon ko päiväkodissa, aiotaan mennä sinne nyt heinäkuun aikana päivälläkin leikkimään, kun päiväkoti on suljettu. On sitten edes piha tuttu, kun elokuussa alkaa tutustuminen hoitopaikkaan. Mutta ikinä en ole päiväkodin aukioloaikoinan edes harkinnut meneväni sinne pihalle. Onkohan se edes luvallista??

no sitä juuri mietin, ettei voi olla luvallista....

SIlloin sinne saa mennä kun päiväkoti on kiinni. Kerran kun menin hakemaan tyttöä hoidosta siellä oli joku mummo lapsenlapsensa kanssa leikkimässä ja siin pihalla oli vaunuissa kuitenki lapsia nukkumassa ni hoitaja vaan toivo ettei kauheasti kolistelis. Ei se siis suotavaa ole sinne aukioloaikoina mennä.

me ei olla käyty,jotenkin tuntuu että se ei ole leikkipaikka muille kuin hoidossa oleville.
ja silloinkin kun pk on kiinni niin se on "yksityisalue",tai niin olen ajatellu

Alkuperäinen kirjoittaja jybis:
me ei olla käyty,jotenkin tuntuu että se ei ole leikkipaikka muille kuin hoidossa oleville.

Jos kunta omistaa päiväkodin, niin mitä eroa päiväkodin liukumäellä ja kunnan leikkipuiston liukumäellä on? Eikö ne ole yhtä lailla kaikkien käytössä? Päiväkodin piha on aukioloaikoina päiväkodin käytössä, joten silloin sinne ei voi mielestäni mennä, mutta iltaisin ja viikonloppuisin on eri juttu.

No eihän sinne aukioloaikoina kukaan mee, vai meneekö!? Miltä niistä hoitolapsista siellä ruokapöydässä tuntuu, kun näkevät, että toiset lapset pihalla leikkii. Tai nukkarissa sitten ja osassa päiväkotejahan pienet nukkuu vaunuissa pihalla.

No eihän sinne aukioloaikoina kukaan mee, vai meneekö!? Miltä niistä hoitolapsista siellä ruokapöydässä tuntuu, kun näkevät, että toiset lapset pihalla leikkii. Tai nukkarissa sitten ja osassa päiväkotejahan pienet nukkuu vaunuissa pihalla.

no tuntuu tuo mamma menevän joka aamupäivä :/

Vaikka puolensa tuossakin että siellä saa illat ja vkonloput olla. Sitten työntekijänä joka aamu pitää syynätä ihan joka paikka...löytyy vaikka mitä nuorten jäljiltä. Käytännössä siivoot koko pihan roskista ja muusta.. Kuitenkin meidän vastuulla jos joku hoitolapsi juo tai syö jotain pihasta tai jostain puskasta löytämäänsä. Ja aikaahan tollaseen siivoomiseen ei käytännössä ole ollenkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja jybis:

Jos kunta omistaa päiväkodin, niin mitä eroa päiväkodin liukumäellä ja kunnan leikkipuiston liukumäellä on? Eikö ne ole yhtä lailla kaikkien käytössä? Päiväkodin piha on aukioloaikoina päiväkodin käytössä, joten silloin sinne ei voi mielestäni mennä, mutta iltaisin ja viikonloppuisin on eri juttu.

ei oo mitään eroa joo,niinkun totean tuossa lopussa "tai niin olen ajatellut" <--siksi ei olla käyty päiväkotien pihoissa leikkimässä:whistle: vaan voidaan mennä siihen viereiseen leikkipuistoon

Alkuperäinen kirjoittaja xx:
Vaikka puolensa tuossakin että siellä saa illat ja vkonloput olla. Sitten työntekijänä joka aamu pitää syynätä ihan joka paikka...löytyy vaikka mitä nuorten jäljiltä. Käytännössä siivoot koko pihan roskista ja muusta.. Kuitenkin meidän vastuulla jos joku hoitolapsi juo tai syö jotain pihasta tai jostain puskasta löytämäänsä. Ja aikaahan tollaseen siivoomiseen ei käytännössä ole ollenkaan.

niin tai jos jotain on mennyt rikki :/
oon ollu semmosessa käsityksessä ettei sinne saa mennä ollenkaan joten ei olla käyty.
ei sillä,vieress'ä on iso leikkipuisto niin ei oo tarvettakaan mennä pkn pihaan

ja on vaikka mitä mennykin rikki. Kyllä täällä saa käydä ja oon käyny omankin lapseni kanssa. Ihan kiva, mutta puolensa siinäkin. Nuorten illanviettopaikkana ei mitenkään mukava...
Ja ajatelkaa, kun oot yrittäny kattoa kaikki mahdolliset paikat ja sit joku hoitolapsi menee hörppäämään vaikka kaljatölkistä jonka löytääkin jostain ihme paikasta.. Kyllä siinä hoitotätejä taas arvostellaan.

Ei saa tulla pk:n pihalle aukioloaikana, muuten kyllä. Aukioloaikana hoitajat laskee vähän väliä päälukua ja seuraa muutenkin tilannetta. Vieraat lapset sotkevat helposti koko systeemin, jättävät portteja auki ym..

Minä oon pienimmän kanssa leikkinyt tarhan pihalla aukioloaikana, mutta silloin siellä oli kaikki lapset ulkona ja hoitaja vielä huikkas mein perään että tulkaa työkin vaan tänne leikkimään.
Mutta onhaan tää nyt vähän eri asia.

Yhteistyössä