Päiväkotiin!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja KööpöKööpö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

KööpöKööpö

Vieras
Mitäs mun pitää tehdä (esim. minne soittaa), jos haluaisin laittaa poikani päiväkotiin syksyllä? Soitanko suoraan jonnekin päiväkotiin vai jollekin "kaupunginpäiväkotijohtajatyypille"? :)

Voiko lapsi mennä mihin vaan päiväkotiin (jos vaan on paikkoja) vai pitääkö hoitopaikan olla lähellä omaa kotia (ns. omalla asuinalueella)?

Soitappa hoitotoimistoon, täällä ainakin on juuri nyt haut hoitoihin, eli katsovat kuinka paljon on tulijoita lähiaikoina. Hoitokäytäntö on joka kunnassa omansa.

Käy viemässä hakemus päivähoitotoimistoon. Täällä meilläpäin ainakin on just haku loppunut ja valinnat tehty, joten ei välttämättä saa siihen päiväkotiin kuin haluaa. Ja voit hakea mihin päiväkotiin vaan.

Niin, vielä sellaista kyselen, että...

Aloitan opiskelut siis syksyllä ja koulupäivät voivat alkaa vaikkapa vasta klo 12.
Voiko lapsen viedä päiväkotiin (jos siis on vaikkapa osa-aikaisena) vaikka vasta silloin klo 12? Vai pitääkö hoitopäivä aina aloittaa aamulla? *ensikertalainen olen näissä asioissa* :/

Voit viedä vasta silloinkin, mutta meillä ainakin pyysivät että veisin kuopuksen jo 11 mennessä silloin kun olen iltavuorossa, vaikka menen vasta itse 14 töihin. Ehtii syödä ja käydä päiväunille.

Yhteistyössä