Päivän ruokalista laihduttajalle!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Laihis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Laihis

Vieras
AAMUPALA:

2dl kaurapuuroa veteen keitetty
2 kuppia kahvia (n.4dl)
1dl rasvatonta maito

LOUNAS:

1 pala seitiä (uunissa)
200g sekavihanneksia (megamix)

VÄLIPALA:

100g maitorahkaa (rasvaa alle 0,2%)
100g mehukeittoa (sokeriton)

PÄIVÄLLINEN:

100g jäävuorisalaattia
100g herkkusieniä
1 kananmuna

ILTAPALA:

2 viipaletta Realia tai jotain muuta kuitupitoista/täysjyvää
2 viipaletta edeamia
2 viipaletta lauantainmakkaraa
2 tl margariinia 60%
1 kuppi vihreää teetä

Tuollainen olisi yhden päivän syöminen. Kiloklubilla laskettuna 911 klac päivään.

Pysyisikö teillä nälkä?

Tarkoituksella on tuo vajaa 1000 kaloria sillä muuten mulla ei laihis onnistu. Päivän mittaan porkkanakädessä. Ja pallerot jossa kuidut, rasvat, kasvikset lähes vihreänä. Kuituja hiven liian vähän, mutta ok tulos samoin kasvikset pallo. Yksikään pallo ei ole punaisella.

Varmaankin tulee nyt neuvojia ja ok, mutta hyvällä otan sit niitä neuvoja enkä haukkuja kiitos.

Noilla eväillä pärjäis vallan mainiosti! :) Minulla menossa laihiksen pikastartti = syön n. 500-700 kcal päivässä + vitamiinitabletin. Tarkkailen, että saan proteiinia ja rasvaa sopivasti.
Tän viikon aion olla noin vähillä kaloreilla, ensi viikosta nostan hiukan kaloreita ja lisään liikuntaa.

Ap, onko tuo siis sellainen ruokalista jonka pystyt pitämään yllä koko lopun ikäsi?
Aiot sitoutua tuohon ja noudattaa tuota loppuelämän?

Jos vastaat EI, vaihda laihdutustaktiikkaasi tai siis ainakin ruokalistaasi.

Alkuperäinen kirjoittaja Raidakas defliini:
siis onko sun suositeltu kalorivaje (se viimeinen luku viivan alla) 500? ja sun syömisillä se on 1000? se voi olla liikaa, ainakin mulle oli ja paino ei tippunut.

ENERGIALASKELMA Toteutunut Suositus
Ravinnosta saatu energia 911 kcal 1648 kcal
Peruskulutuksen energia -1933 kcal -1941 kcal
Viikon keskimääräinen liikunta 0 kcal -214 kcal
Päivän energiavaje -1022 kcal -508 kcal

Tollanen taulukko

Alkuperäinen kirjoittaja vera:
Ap, onko tuo siis sellainen ruokalista jonka pystyt pitämään yllä koko lopun ikäsi?

Olen monet kerrat laihduttanut tavallisella ruoalla. Syö vähemmän jne, mutta mun paino ei yksinkertaisesti tipu. Liikuntaa oli säännöllisesti noin 3-4 kertaa viikossa. Ei näkynyt mittanauhassa sen paremmin kuin vaakallakaan. Ja lihakset painaa kun harrastaa liikuntaa sen otin huomioon.

JOten mun on helpompi laihduttaa kevyemmillä ruoilla ja ylläpitää sit pudotettu paino.

Kymmenen kiloa jo takana ja pysyny lähes kaikki poissa, nyt vaan lisää pitäis pois saada. Ja se millä ne 10 kiloa lähti ei ole onnistunut enää eli normiruoalla ja liikunnalla.

Alkuperäinen kirjoittaja Laihis:

Olen monet kerrat laihduttanut tavallisella ruoalla. Syö vähemmän jne, mutta mun paino ei yksinkertaisesti tipu. Liikuntaa oli säännöllisesti noin 3-4 kertaa viikossa. Ei näkynyt mittanauhassa sen paremmin kuin vaakallakaan. Ja lihakset painaa kun harrastaa liikuntaa sen otin huomioon.

JOten mun on helpompi laihduttaa kevyemmillä ruoilla ja ylläpitää sit pudotettu paino.

Kymmenen kiloa jo takana ja pysyny lähes kaikki poissa, nyt vaan lisää pitäis pois saada. Ja se millä ne 10 kiloa lähti ei ole onnistunut enää eli normiruoalla ja liikunnalla.

Niin mä vaan kysyin, että pystytkö pitämään tuon ruokavalion vai ns. sorrutko takaisin johonkin mikä voi lihottaa?

10kg siis lähti "normiruualla" + liikunnalla ??, eli sehän siis laihdutti vaikka alussa totesit, ettei yhtään mitään tapahdu?

Ootko käynyt lääkärissä? Onko sulla lääkkeitä (lihottavia) tai sairauksia?
Koska jokainen terve jne kyllä laihtuu normaalilla ruualla ja liikunnalla jos sen oikein tekee.

Niin mä vaan kysyin, että pystytkö pitämään tuon ruokavalion vai ns. sorrutko takaisin johonkin mikä voi lihottaa?

.

Miksi se pitäisi pystyä pitämään loppuelämän? Eihän ole tarkoitus laihduttaa loppuelämää, vaan laihduttaa ensin tavoitepainoon, ja sitten siirtyä ruokavalioon, joka pitää painon samassa, ei laihduta, eikä lihota.

Itse ainakin olen viimeisen puolen vuoden aika syönyt paljon herkkuja, ja olen lihonut viitisen kiloa. Nyt laihdutan ne pois, ja palaan sitten entiseen syömiseen, siis siihen, miten söin, ennen kuin herkkujen määrä lisääntyi.

Alkuperäinen kirjoittaja Laihis:

10kg siis lähti "normiruualla" + liikunnalla ??, eli sehän siis laihdutti vaikka alussa totesit, ettei yhtään mitään tapahdu?

Ootko käynyt lääkärissä? Onko sulla lääkkeitä (lihottavia) tai sairauksia?
Koska jokainen terve jne kyllä laihtuu normaalilla ruualla ja liikunnalla jos sen oikein tekee.

Ei ole mitään lääkkeitä eikä sairauksia.

SOpii ihmetellä, että miks ihmeessä sit ei enää paino tipu samalla tavalla kuin ne 10 kiloa ja tosiaankin kokeilin ja sit luovutin kun ei tapahtunut mitään :(

Alkuperäinen kirjoittaja möhkäle:
Noilla eväillä pärjäis vallan mainiosti! :) Minulla menossa laihiksen pikastartti = syön n. 500-700 kcal päivässä + vitamiinitabletin. Tarkkailen, että saan proteiinia ja rasvaa sopivasti.
Tän viikon aion olla noin vähillä kaloreilla, ensi viikosta nostan hiukan kaloreita ja lisään liikuntaa.

Noilla kaloreilla sitä proteiinia ja rasvaa ei saa tarpeeksi...

Alkuperäinen kirjoittaja ff:
Alkuperäinen kirjoittaja möhkäle:

Noilla kaloreilla sitä proteiinia ja rasvaa ei saa tarpeeksi...

Saa, jos on oikeanlaiset syömiset.

Yhteistyössä