Päivän vietto vauvan kanssa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja arkaparka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

arkaparka

Vieras
Kuinka paljon esim. leikitte vauvanne kanssa päivisin? Mitä teette vauvojenne kanssa? Entäs lasten musiikki? Soiko teillä jatkuvasti joku lastenlevy?? Mä olen miettinyt että paljonko vauvan kanssa tulisi olla päivisin ja olenko jotenkin outo kun en jaksa kuunnella lastenlauluja jatkuvasti..

esikoinen on 1 ½v ja pienempi 2kk. enpä oo kummankaan kanssa erikoisempia tehny. omaa musiikkiani soitan ja saatan vauvan kanssa tanssia,leluja näyttelen,mutta lähinnä annan köllötellä lattialla ja oleskelen ite vieressä. ihan terve meijän esikoisestaki on tullu,vaikka siihen on alkanu "panostamaan" vasta reilu puolvuotiaana.

Alkuperäinen kirjoittaja arkaparka:
Kuinka paljon esim. leikitte vauvanne kanssa päivisin? Mitä teette vauvojenne kanssa? Entäs lasten musiikki? Soiko teillä jatkuvasti joku lastenlevy?? Mä olen miettinyt että paljonko vauvan kanssa tulisi olla päivisin ja olenko jotenkin outo kun en jaksa kuunnella lastenlauluja jatkuvasti..

Riippuu minkäikäisestä vauvasta on kyse. 1-3 kk vauvan kanssa yksi tai kaksi laululeikkiä per päivä. Ei kummoisempaa leikkimistä. 3-6 makoilua vauvan vieressä, jonkun lelun ojentelua, kujertelua ja lepertelyä päivän mittaan. 6-10 enemmän lelujen kanssa touhuamista yhdessä, mutta ei nyt tuntitolkulla päivässä. 5-10 minuuttia noin 3-4 krt päivässä. Musiikkia silloin tällöin kuunnellaan, ehkä 2 krt/vko. ei kai tuohon olemiseen mitään normia ole.

Yhteistyössä