päiväunet ulkona/ sisällä? minkä ikäinen lapsi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Meegos
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Meegos

Vieras
Meidän 1v on opetellut nyt nukkumaan ulkona.

On tähän asti nukkunut päikkärit sisällä koska on nukkunut parit lyhyet unet mihin aikaan sattuu, mutta nyt kun on oppinut säännölliseen rytmiin ja nukkuu yhdet pitkät unet niin olen alkanut nukuttaa ulkona.

Minkä ikäinen vielä "mahtuu vaunuihin" eli kuinka kauan lasta voi käytännössä nukuttaa ulkona..? Vaunut näyttävät jo nyt harmillisen ahtailta =(

Kiva kuulla että noinkin isona on vielä mahdollisuus nukuttaa ulkona.. mutta saanko udella että millasiin vaunuihin saat 3vuotiaan mahtumaan kun meillä on emmaljungan yhdistelmät ja sinne ei paljoa tuntuis jäävän tilaa kun iskee tollasen vajaa 80senttisen jäpikän sinne nukkumaan.. =/

Mul oli Emmaljungan rattaat ja poika nukkui niissä vähä reilu vuoden ikäseks asti. Ois muuten nukkunu varmaan pidempäänkin mut rupes nukkuu mahallaan niin ei oikeen talvikamppeissa onnistunut ja äiti pelkäs ettei reppana saa kaikkien kerrosten alla henkeä kun on nassu peittoa vasten.

meillä on emmaljungan scooterit , joissa nukkui ja joissa vieläkin jos ollaan reissussa.. tai reissussa nukkuu kyllä myös sattareissa (peg perego pliko p3), mutta neidillä on pituutta nyt vasta noin 94...

eli te nukutatte rattaissa ettekä vaunuissa? ..mä oon ahtanut muksun vaunukoppaan.. =D taidan nykästä kopan pois heti huomenna ja pistää jätkän rattaisiin lepäämään..

poika 1v11kk nukkunu aina sisällä päikkärit tai muutaman kerran ulkona vaunuissa mut ei oikee nukkunu ulkona hyvin ja sisäl nukkuu paremmin
tyttö (huomenna 7kk) nukkuu taasen ulkona päikkärit vaunuissa ja ei oikee nuku sisäl taasen hih en tiiä mistä johtunee oisko siitä et poika syntyny talvella yritin monta kertaa nukuttaa ulkona mut ei nukkunu kun tunnin ja heräs ja kerran laitoin nukkumaan sisällä nii johan vetäs melki 3h tirsat... ja ei oikee voinu pistää ulos kun sillon kun synty oli hirmu kylmii päivii ja tyttö synty kesällä ja pystyny nukkuu ulkona

Alkuperäinen kirjoittaja meegos:
eli te nukutatte rattaissa ettekä vaunuissa? ..mä oon ahtanut muksun vaunukoppaan.. =D taidan nykästä kopan pois heti huomenna ja pistää jätkän rattaisiin lepäämään..

juuh... :D meillä oli pakko vaihtaa rattaisiin jo aika pienenä, kun meinas tulla päälleen sieltä vaunuista... :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja meegos:

Ota kopa pois,tulee pikkasen enemmän tilaa.Meiltä jäi koppa pois 7kk iässä.

Mul ei ees ollu vaunukoppaa niin ei sen takia tullu siinä nukutettua. Nukku syntymästään lähtien rattaissa mut siin oli se semmonen pehmee "kassi" niin oli sit sielä omassa pesässään.

Meillä on nyt tällä viikolla ekaa kertaa vasta käytetty TURVAVÖITÄ nukkuessa... Uudet haalarit mahdollisti ketterän kääntyilyn vaunuis,ja melki kans naamalleenhan sieltä oltiin tulossa... Nyt saattaa herätä kesken unien ku ei saa vaihdettua asentoa vöiden takia.....

Onko keneläkään kokemuksia Emmaljungan Cangaroo vaunuista? Ostimme eilen sellaiset, eli kolmipyöräiset vaunut. Vaununkopassa voi nukuttaa kuulemaa puoli vuotiaaksi saakka. Ongelmana on kuitenkin rataspuoli joka jalkopäästä laskeutuu niin alas, ettei lapsi voi olla suoraan vaakatasossa. Myyjä vakuutti että lapsi nukkuu hyvin siinäkin, mutta...hieman epäillyttää. Tulikohan virheostos? Onko kukaan yrittänyt nukuttaa niissä? Pidin liiikkumamukavuutta niin suurena tekijänä, kolmipyöräinen on näppärä kulkemaan, että tingin päiväunista ulkona. Onko kokemuksia?

Meillä on ollut Emmaljunga cangaroot nyt kohta 4kk. Tyttö on nukkunut puolivuotiaasta asti niissä, ihan mukavasti vaikka aluksi minuakin epäilytti... Selkänoja vaan niin alas ku menee ja meillä käytössä vielä makuupussi, joka "nostaa" lasta ylemmäs rattaissa, tosin meillä 10kk tyttö on vielä melko pienikokoinen, en tiedä miten isomman lapsen kanssa...
Moitteita nämä rattaat saavat sadesuojan huonosta suojaavuudesta - lapsella sataa helposti esim lunta naamaan, kun ei saa työntösuuntaakaan muutettua. Ja toiseksi mietityttää miten "lullaaminen" onnistuu kolmipyöräisillä. Ei nyt enää niin tarvittava asia, mutta jos ajattelee cangaroo + citykoppa pikkuvauvalle.
Kaiken kaikkiaan tykkään kuitenkin rattaista, ovat tosi näppärät työnnettävät, ja kevyet. Helppo liikkua esim.kaupassa.
Suosittelen, vaikka makuasiahan tämä on ;)

Yhteistyössä