Päiväuniongelma

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "daadaa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
D

"daadaa"

Vieras
En olisi uskonut tänne tällaista kirjoittavan, mutta mulla on ongelma saada tuo vajaa 2v päiväunille.

Eka oli niin helppo ja taipuvainen, ettei isompia ongelmia tullut koskaan, mutta tämä toinen. Oikein murheen kryyni.

Isomman kanssa samaan huoneeseen laitto ei onnistu, kun vaan villitsevät toisiaan. Eri huoneisiin oon heitä laittanut. Pienenpää välillä yksin, välillä viereen yrittäen. Unisadulla ja ilman, unikaverin kanssa ja ilman. Oman kirjan olen antanut luettavaksi ja ilman. Ja kaikkia siis kokeiltu jonkin aikaa.

Mutta kun ei. Kauhee huuto ja raivo ja juoksu pois ja kaikkea. Ja jos rauhottuu, niin isompi tulee jo ovelle koputtelemaan, on äitille asiaa. Ja pienempi villiintyy.

Raivostuttava tilanne.

Illalla ei voi mihinkään lähteä, kun varmasti nukahtaa autoon ja liian myöhään nukutut unet syö yöunia.

Kaikki vinkit otan vastaan ja sympatiat ja haukut, koska juuri huusin pää punaisena, että sinä pysyt sängyssä ym. Tässä vieressä tuo nyt höpöttää.

Vit tu kun vi tutt aa tämmönen!

En osaa mitään vinkkiä sanoa,mutta jos yhtään lohduttaa niin painin täällä saman ongelman kanssa. Toisinaan tyttö nukahtaa itsekseen ja toisinaan ei sitten millään. Olen luovuttanut ja lopettanut stressaamisen. Nukkuu jos nukkuu. Ja ollaan sitten kotona ilta.

mä olen tehnyt niin ton mun tytön kanssa (joka tosin on vaan 1v3kk) että mennään rauhassa mun sänkyyn ja otetaan rauhallisesti, siis yritetään puhua niin vähän kuin mahdollista mutta silitän ja pussaan. Yleensä sitten nukahtaa kun on "läheisyyskiintiö" täynnä... Tiedä sitten jos tosta on mitään apua...

Kiva, että muillakin samaa.. tai ei kivaa, kun on rasittavaa joka tapauksessa. Ehkä seon luovutettava. Isompi (vajaa 4) kyllä edelleen päivälevolla ½-1h lukee kirjoja huoneessaan. Kuinkahan saisin pienemmän tekemään edes samoin...?

Osaisko ton ikäinen jo pysyä siellä sängyssä kuuntelemassa vaikka unimusiikkia tai äänisatua? Sitten sopisitte, että nukkua ei tarvitse, mutta tämä satu/musiikki cd kuunnelaan loppun. Ja jos sitte kuitenkin nukahtaiski... :) En tiedä, voi olla liian pieni vielä tollaseen sopimukseen.

Juu, tuota rauhassa lepäilyä/halailua on myös kokeiltu. Toimii välillä. Mutta sit oven takana on yksi mustasukkainen, joka haluaa myös ja sitten menee ihan rallatukseksi taas...

Meillä on molemmat pojat lopettaneet päikkärit siinä yhden vuoden ikäisinä, joten mitään hyväksi havaittua keinoa ei minulla ole, mutta jos lasta ei nukuta, niin älä väkisin yritä unille laittaa. SItten pysytte vain illan kotona tai liikutte kävellen, jos autoon nukahtaminen on sitten ongelma.

Yhteistyössä