Päiväunivaippa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Noppana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Noppana

Jäsen
30.10.2008
359
0
16
Hei

Kommentteja ja kokemuksia kaipaisin.

Tyttö, nyt 2v4kk oppi päiväkuivaksi 3kk sitten. Vain aniharvoin tulee vahinko. Yöllä on vaippa, ja se aina aamulla jkv märkä, tosin myös heti herättyään pissaa myös pottaan, joten ilmeisimmin osaa aamulla herättyään pidättää.

Päiväunivaipan jätin pois pian sen jälkeen, kun oppi päiväkuivaksi, koska vaippa oli ollut kuiva jo useita viikkkoja. Päiväunipissavahinkoja ei tullut pariin kuukauteen ollenkaan. Nyt, jo noin 3viikon ajan, tulee pissa housuun päiväunilla melkein joka päivä. Ilmeisesti useimmiten pissaa noin puolivälissä uniaan, koska silloin kääntyilee ja herätessä housut on "kymät" ja märät - ja pissaa heti myös pottaan. Joskus pisu on tuore ja lämmin, mutta harvemmin siis.

Toistaiseksi olen pessyt ja kuivatellut petivaatteita ja vaatteita sitkeästi, enkä ole mennyt "takapakkia" ja laittanut vaipaa unille. Tyttö ei myöskään itse halua vaippaa. Saattaisi tulla melkoista vääntöä, jos niin päättäisin. Toisaalta on se märkä sänkykin aina molemmille pettymys ja harmi - vaikka kuinka yrittäisi itse suhtautua siihen neutraalisti.

Mitään ulkoisen elämän syytä en takapakkiin keksi. Jatkaisitteko vain pyykkäystä ja antaisitte niin aikaa, vai vaippa takaisin, vaikka itkulla?

Hankalaa. Kokemuksia.... ajatuksia....

Nyt kun on kuitenkin kesäaika niin johtuisiko pissailut ihan siitä., että lapsi on juonnut tavallista enemmän ja siksi pissaa unissaan? Kannattaisi ehkä lisätä pissautusta ennen päiväunia jos vaan saisi lapsen pissaamaan ap enemmän, ei tulisi niitä vahinkoja. En laittaisi ihan vielä vaippoja unille, ehkä harkkahousut voisi olla kiva siksi, että jos se pissavahinko on pieni niin ei tule lakanapyykkiä, vain lirauhdus pöksyihin.

Yhteistyössä